Dom där borde han kunna sälja för 1500:- styck minst. Slänger han dom i sjön först så dom blir drivvedsfärgade får han säkert det dubbla.

Pfff, ett sånt bord hade vi i slutet av nittiotalet... hembyggt givetvis, och förbaskat opraktiskt... man förstår att någon uppfann "bordsskivan utan större hål och glipor"...

Färgprover med namn och nummer från Alcro, inklusive "Gråtrut" och "Drivved".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De där pallmöblerna var givetvis ett skämt. Med de har faktiskt en hel serie med "drivvedsfärgade" möbler. Det vill säga den färg obehandlat trä som stått ute ett tag får.

harry73
andersmc skrev:
De där pallmöblerna var givetvis ett skämt. Med de har faktiskt en hel serie med "drivvedsfärgade" möbler. Det vill säga den färg obehandlat trä som stått ute ett tag får.
Var de? Jag hemnet knarkade idag och hittade följande hus http://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/skane/lund/sodra-sandby/per-jons-vag-16/

Och i annonsen hittade jag följande bild:
Inglasad uteplats med pallbord på hjul, soffa med kuddar och utsikt mot trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känner ni igen bordet? :):):)

• Gilla
ghoti
  • Laddar…
Har det figurerat i den här tråden eller? Jag hoppas att ingen betalat allt för mycket för den där fjärrvärme-råvaran. Antagligen home-styling.

harry73
Det var väl de senaste 10 inlägg som handlade om den

Stringfellow Hawke skrev:
[bild]

Hahaha, drivvedsfärgad, nästan mäklarsnacksnivå på den beskrivningen.

• Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Här är en bra segerkandidat i det lägre prissegmentet:

[bild]

Nio tallkottar för 199 kr :wow:

[länk]
Jag jobbar med en av grundarna, det är en imponerande affärsverksamhet de byggt upp av restprodukter. Man har sålt fler askar än du tror...

niklasn niklasn skrev:
Jag jobbar med en av grundarna, det är en imponerande affärsverksamhet de byggt upp av restprodukter. Man har sålt fler askar än du tror...
Ja, jag betvivlar inte att de är slipade affärsmän.
Men har svårt att se att en tallkotte, doppad i/sprayad med lite stearin, skulle vara värd 20 kr.
För mig liknar det mest bondfångeri, med en fräck förpackning och effektiv marknadsföring.

Och vad då restprodukt? Kottarna faller till marken, multnar och blir mylla.
Precis som alla löv som lövträden fäller på hösten.

Skogsbolaget skördar kottarna för frön och har sen ringa intresse för restprodukten. Den säljs.

Kan hålla med om att en stearindränkt kotte inte är värd 16 kr (minus momsen) för syftet att tända en brasa. Men som alternativ till blommor till värdinnan fyller asken ett syfte.

Vet inte hur det ska räknas, 199 spänn för 9 kottar blir 22 spänn styck.

Protte

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
tommib
Det där med presenten kan ju argumenteras att det är höjden av slösaktighet. Då kan man lika gärna elda upp 200 kr framför värdinnan, Schyman style.

• Gilla
Grillo och 3 till
  • Laddar…
M malarmaster skrev:
man kan faktiskt blanda själv,något jag gör åt både kunder o mig själv. sedan finns faktiskt bra lösningsmedelsbaserad träolja att köpa hos seriösa handlare.
Kanske helt självklart, men hur gör man? Typ linolja plus vatten? Det löser sig väl inte?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.