57 499 läst · 173 svar
57k läst
173 svar
Sveriges MINST prisvärda produkter
Om ni gillar vattenvirvlaren så är annars denna mackapär som befriar kroppen från slaggprodukter genom att suga ut dem genom fötterna (elektroosmos?) helt underbar:
https://www.youtube.com/watch?v=zH0QpaDNwS8
Att Big Clive står för testen gör det bara ännu bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=zH0QpaDNwS8
Att Big Clive står för testen gör det bara ännu bättre.
Redigerat:
Dom som råluras med folk har ju som regel dåligt prisvärda produkter:
http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=9&t=21036&start=0
Länken passar väl bra i humortråden likaväl.
http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=9&t=21036&start=0
Länken passar väl bra i humortråden likaväl.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
"Proffs" skruvdragare av det eminenta märket Biltema. 2399SEK, ett fynd!
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/El...ven/Borr--och-skruvdragare-CD18P2-2000036162/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/El...ven/Borr--och-skruvdragare-CD18P2-2000036162/
Eller höghastighetsjärnvägen, som har en god chans att bli Sveriges nya Göta Kanal-projekt. När den är klar omkring 2030 efter att man bränt 300 miljarder så kommer vägarna att trafikeras av elektriska, autonoma bilar och lastbilar som tar människor och gods från dörr till dörr för lägre pris än en snabbtågsbiljett.
Vilket egentligen borde innebära att vi SKA satsa på väginfrastruktur (som förbifart Stockholm osv) om vi tror att miljövänglia (elektriska?) autonoma bilar är framtiden...och då är de som propagerar för snabbspårväg fel ute?pelpet skrev:Eller höghastighetsjärnvägen, som har en god chans att bli Sveriges nya Göta Kanal-projekt. När den är klar omkring 2030 efter att man bränt 300 miljarder så kommer vägarna att trafikeras av elektriska, autonoma bilar och lastbilar som tar människor och gods från dörr till dörr för lägre pris än en snabbtågsbiljett.
/K
Projektet är ju en av de större kalkonerna i byggSverige, Botniabanan som drevs igenom av miljöpartiet är nog nummer två. Västlänken lär hamna i samma topplista. De samhällsekonomiska kalkylerna lämnar väldigt mycket mer att önska. Det är ren och skär katastrof och respektlöst mot skattebetalarna hur man räknar. Att sedan besluten om infrastrukturen fattas på dessa bristfälliga analyser blandat med diverse tyckanden från politikerna gör det hela till enda stor fars.huggan skrev:
Vad gäller nämnda tunnel så får man ju inte ut den nytta som man kalkylerat med eftersom det finns flera andra flaskhalsar som, vad jag vet, inte ens är planlagda att byggas ut. Det är så dumt så klockorna stannar. Att tunneln blev 10 ggr dyrare än beräknat gör den faktiska kalkylen ännu sämre.
Redigerat:
Eller inte Autonoma bilar kan köra i tätare trafik. Reaktionshastighet blir 0 och eftersom bilarna kan kommunicera med varandra behöver man kanske inte trafikljus heller. Alla fartgupp kan skrotas och det behövs inte många p-platser heller.klaskarlsson skrev:
Skulle vägarna ändå täppas till igen kan man minska körfältsbredden till 2,5m eller mindre och då får man 3 körfält på samma plats som dagens 2.
Fördelen med höghastighetståg är framförallt hastigheten. Tar man en autonom bil hemifrån till närmsta höghastighetsstation för att resa inom 2 timmar från Stockholm till Köpenhamn eller Oslo och blir man där hämtad av ännu en autonom bil som ingår i samma leasingavtal, då kombinerar man det bästa i de olika system
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg