465 677 läst · 11 920 svar
466k läst
11,9k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Kommer man med en väldigt massa påståenden om hur det fungerar så är det fullt rimligt att man avkrävs förklaringar. Det finns några men mycket åsikter och tvärsäkra uttalanden men som tycks sakna kunskaper i ämnet. Det är inte konstigt att de blir ifrågasatta.
Takes two to tango. Det tillför inte heller något positivt att angripa detaljer, och bryta ut dem så att diskussionen blir något annat än vad den var från början.tveksamt skrev:
Nej, det finns ett par stycken som ivrigt hejar på paralun när han kommer med lösryckta citat och länkar som oftast inte har ett jota med diskussionen att göra och inte med en stavelse efterfrågar substansen bakom inläggen, så alla verkar inte efterfråga det.
Du till exempel hoppar på Zodde istället för hans sätt att efterfråga fakta. Man kan givetvis ha åsikter om någons sätt att uttrycka sig, men har han fel i sak? Tycker du att paralun borde svara på de frågor han nu helt undviker genom att exempel byta ämne eller tycker du det är bra som det är? Det är helt okej att han inte svarar på något, duckar direkta frågor och spammar tråden med ovidkommande dravel?
Och nej! Jag kan på inget sätt välja hur du ska tolka mina inlägg, hur du tolkar dem är helt och hållet något som sker på din sida av konversationen!
Jag kan välja hur jag vill försöka framställa mina inlägg, men kan inte göra något alls åt ditt sätt att tolka dem.
Menar du nu att du inte tycker det är ett problem att någon kommer med rent falska påståenden och presenterar dem som fakta? När denne dessutom fått felaktigheterna påpekade flertalet gånger men ändå fortsätter att upprepa dem. Du anser inte att det är ett problem eller?J jawen skrev:Jag förstår att några få kan tycka att det är ett "problem", men samtidigt måste man förstå & acceptera att alla inte besitter förmågan att "på ett bra sätt" göra sig själva helt förstådda.
Vi har alla olika förutsättningar hur väl vi kan uttrycka oss i framför allt skrift, & är man på ett forum så kan man inte "ställa krav" på samtliga som väljer att delta i tråden, för alla har inte "förmågan"
Då tycker vi olika. Jag tycker absolut att man kan ställa krav på att man ska kunna svara på en direkt fråga om vad man menar och inte ducka genom att helt byta ämne.
Det är det många som gör. Dina idoler svarar inte altid heller. Men du har rätt i sak.tveksamt skrev:
Menar du nu att du inte tycker det är ett problem att någon kommer med rent falska påståenden och presenterar dem som fakta? När denne dessutom fått felaktigheterna påpekade flertalet gånger men ändå fortsätter att upprepa dem. Du anser inte att det är ett problem eller?
Då tycker vi olika. Jag tycker absolut att man kan ställa krav på att man ska kunna svara på en direkt fråga om vad man menar och inte ducka genom att helt byta ämne.
Samtidigt som du b.la då, borde ha lärt dig att kunna "sålla" lite vad vissa skriver.D Daniel 109 skrev:
Eller lär du dig inte trotts dina snart 40.000 inlägg?
Sedan kan man fråga om fakta/källa EN ggr, 3-4 ggr blir bara löjligt.
Då handlar det om att man vill "sätta någon på plats", med typ härskarteknik.
När ifrågasättande blir viktigare än att föra diskussionen framåt.J jawen skrev:
En del av dessa skriver nog här på ett annat sätt än när de pratar med folk på jobbet eller hemma.
Och om inte så är de nog väldigt ensamma.
Men rätt har de minsann.
Du menar så som du förde diskussion framåt i denna tråd? Noll, absolut NOLL sakargument 12 inlägg i rad…enbart personangrepp.K karlmb skrev:
Inlägg efter inlägg har jag ifrågasatt påståenden yes. För han skriver mycket som är konstigt. Dock sysslar jag Aldrig medJ jawen skrev:
personangrepp.
Ser du inte skillnaden är det inte mycket jag får gjort med det…
Sen har nämnda skribent blockat mig i över ett år tills helt nyligen, vilket gör att det du skriver rimmar illa…
Men ge då exempel på inlägg efter inlägg där jag betett mig på samma sätt.
Dvs personangrepp och NOLL kommentarer om sakfrågan.
Jag tror inte du hittar några. Så även det är fake News.
Men det är uppenbart att vissa tolkar det som ett personangrepp när de blir påkomna med sakfel å då känner man kan gå till motangrepp mot budbäraren.
De lärde sig aldrig vad “Don’t shoot the messenger “ betyder.
Redigerat:
Jag tycker det är helt värdelöst oavsett vem som gör det, det utmärkande draget för just paralun är dock att det är genomgående i nästan varje inlägg. Jag kan nog inte påminna mig om en enda gång där jag sett den användaren svara på en rak fråga om sina påståenden när det blir mothugg eller efterfrågas en källa, utan det spammas med värdelösa länkar eller missvisande citat in absurdum. Det är liksom att jämföra knatteligan med OS.J jawen skrev:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Off-grid - börjar det funka på riktigt nu?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hur fixar vi prissättningen på elhandelsmarknaden?
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Eons ” nya” erbjudande är märkligt
Elavtal, elpriser & elförbrukning