P paralun skrev:
Jo nu handlade det från början om just Mälarenergi och deras kvv samt tomma berglager i Västerås.
Nej, det du citerade var det jag som skrev. Och jag skrev om andra ställen.
Nu har du misslyckats kapitalt med att läsa enkla meningar två ggr. Tom efter att ha blivit uppmärksammad på att du läser 180 grader fel.

Du bör begrunda att du har så extremt urusel läsförståelse. Och fundera på vad som går att göra åt den saken.

Alla kan se detta. Och betraktar därmed det du skriver som 100% svammel. Om du inte vill ha det så behöver du göra något år den obefintliga läsförståelsen.

D daVinci skrev:
Inte om buden ligger högre, vilket de rimligen gör för ny dyrare elproduktion.
Du vill fortfarande inte stänga av ditt kärnkraftverk även om det var jävligt dyrt att bygga. Likaså är det bättre att få sälja elen din havsvindpark producerar än att inte få sälja alls.

Buden ligger bara högre om du har höga rörliga kostnader. Så bygger du gaskraftverk så sänker de sällan priset. Dvs bara i de undantagsfallen där priset är skyhögt.

• Gilla
Snikhol och 1 till
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Du får visa hur den sk 70%-regeln har den minsta lilla betydelse. Jag tror inte någon annan människa begriper det. Och jag tvivlar på att du begriper det själv. Men du får väl visa att jag har fel. Ja, alltså visa med fakta och logik. Påståenden är värdelösa.
Der har förklarats i många inlägg i tråden hur kabelkapacitet mot områden med högre pris än här hemma leder till att det högre priset spiller över till svenska elområden.
Inte bara av mig. Så du får nog läsa på lite.
Det är ju själva problemet.
Hur menar du själv att vi kan påverkas av tyskt elpris om det inte är via kablarna?

Det har även gjorts många försök att försökt att förklara för dig att möjligheten att begränsa kapaciteten över en elområdesgräns med 30% inte gäller för att manipulera priset. Det är för att hantera interna flaskhalsar.

D daVinci skrev:
Nej, det du citerade var det jag som skrev. Och jag skrev om andra ställen.
Nu har du misslyckats kapitalt med att läsa enkla meningar två ggr. Tom efter att ha blivit uppmärksammad på att du läser 180 grader fel.

Du bör begrunda att du har så extremt urusel läsförståelse. Och fundera på vad som går att göra åt den saken.

Alla kan se detta. Och betraktar därmed det du skriver som 100% svammel. Om du inte vill ha det så behöver du göra något år den obefintliga läsförståelsen.
Diskuterar du med dig själv?

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.