312 444 läst · 6 814 svar
312k läst
6,8k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Nej, det du citerade var det jag som skrev. Och jag skrev om andra ställen.P paralun skrev:
Nu har du misslyckats kapitalt med att läsa enkla meningar två ggr. Tom efter att ha blivit uppmärksammad på att du läser 180 grader fel.
Du bör begrunda att du har så extremt urusel läsförståelse. Och fundera på vad som går att göra åt den saken.
Alla kan se detta. Och betraktar därmed det du skriver som 100% svammel. Om du inte vill ha det så behöver du göra något år den obefintliga läsförståelsen.
Du vill fortfarande inte stänga av ditt kärnkraftverk även om det var jävligt dyrt att bygga. Likaså är det bättre att få sälja elen din havsvindpark producerar än att inte få sälja alls.D daVinci skrev:
Buden ligger bara högre om du har höga rörliga kostnader. Så bygger du gaskraftverk så sänker de sällan priset. Dvs bara i de undantagsfallen där priset är skyhögt.
Der har förklarats i många inlägg i tråden hur kabelkapacitet mot områden med högre pris än här hemma leder till att det högre priset spiller över till svenska elområden.D daVinci skrev:
Inte bara av mig. Så du får nog läsa på lite.
Det är ju själva problemet.
Hur menar du själv att vi kan påverkas av tyskt elpris om det inte är via kablarna?
Det har även gjorts många försök att försökt att förklara för dig att möjligheten att begränsa kapaciteten över en elområdesgräns med 30% inte gäller för att manipulera priset. Det är för att hantera interna flaskhalsar.
Diskuterar du med dig själv?D daVinci skrev:Nej, det du citerade var det jag som skrev. Och jag skrev om andra ställen.
Nu har du misslyckats kapitalt med att läsa enkla meningar två ggr. Tom efter att ha blivit uppmärksammad på att du läser 180 grader fel.
Du bör begrunda att du har så extremt urusel läsförståelse. Och fundera på vad som går att göra åt den saken.
Alla kan se detta. Och betraktar därmed det du skriver som 100% svammel. Om du inte vill ha det så behöver du göra något år den obefintliga läsförståelsen.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Här är Sveriges dyraste gator landet runt
Artikelkommentarer -
Sveriges Arkitekter kritiska till att slopa krav om bygganmälan på komplementbostäder
Artikelkommentarer -
Det här är Sveriges dyraste adresser
Artikelkommentarer -
Tomter till salu i Sveriges kommuner - vissa är gratis
Artikelkommentarer -
Vilka är Sveriges största öar?
Övrigt Off Topic