321 865 läst · 7 123 svar
322k läst
7,1k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Jo och vad spelar det för roll i den gröna cirkulära ekonomin med energiomställningen?K karlmb skrev:
Att välfärden sedan raseras är ju mindre viktigt i den gröna religionen.
Svårt att se att Sveriges välfärd någonsin varit mer hotad än nu, havererade åtgärder gör oss snabbt fattigare och med en planerad förmögenhetstransferering på initial enorm klumpsumma och förbindelser om fortsatta sådana i all överskådlig framtid, så blir läckan nog för stor även för oss. Trist men det är så fanatism gestaltas.
Jo, kärnkraft är galet dyrtD djac skrev:Svårt att se att Sveriges välfärd någonsin varit mer hotad än nu, havererade åtgärder gör oss snabbt fattigare och med en planerad förmögenhetstransferering på initial enorm klumpsumma och förbindelser om fortsatta sådana i all överskådlig framtid, så blir läckan nog för stor även för oss. Trist men det är så fanatism gestaltas.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 031 inlägg
Jasså? Baserat på känslor eller någon form av statistik?D djac skrev:
Jag skulle säga att den sällan varit bättre eller robustare finansierad. Sverige är inte utan problem, men jag har svårt att se att just nåt hot mot välfärden skulle vara bland de större.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Båda graferna från Ekonomifakta.
Pengar finns, men...Nötegårdsgubben skrev:
De där siffrorna gäller ju bakåt, -historisk avkastning är ingen garanti, osv.Nötegårdsgubben skrev:
Nu uppfyller vi ju inte våra åtaganden längre och ser vår relation med EU gå upp i kostnad, vi ska subventionera företag och el som sannolikt företrädesvis används i andra länder, det kommer säkert inte sluta där men stora dåliga affärer och ökande löpande kostnader kommer påverka hur mycket som blir över till vår välfärd.
Vad blir nästa, subventionerat snöförsäljningsbolag på Grönland..?!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 031 inlägg
Känslor och missnöje alltså.
Domedagsprofetior har funnits i alla tider å hittills ALLTID haft fel.D djac skrev:
Och NEJ, vi blir inte fattigare även om omvärlden kör om oss.
Nu tror jag inte riktigt på domedagen, inte lagd åt det hållet, men däremot förstår de flesta att om man slarvar bort 40 miljarder och betalar multiplar av detta i företagsstöd så har man mindre i kassan än om man inte gjort det.Z Zodde skrev:
Du ser på en enskild transferering å inte på helheten. Långt ifrån allt görs rätt med våra offentliga utgifter men det innebär INTE att vi totalt sett blir fattigare.D djac skrev:
Haha, helheten består av många transaktioner såklart men få så stora och dåliga som dessa, tro mig det kommer märkas och det kommer vara mycket negativt.Z Zodde skrev: