Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L L A Axelsson skrev:
Som jourhavandeamamtöröverläkare vill jag påstå att eksem är en allergisk reaktion, men kan ju ha fel.
Hej! Två år gammalt. Men i luddet ligger en larv. Kom du fram till vad som orsakade dina besvär? Är mycket intresserad, ser just nu ut som du.
 
Gogit Gogit skrev:
Hej! Två år gammalt. Men i luddet ligger en larv. Kom du fram till vad som orsakade dina besvär? Är mycket intresserad, ser just nu ut som du.
Nu vände du dig till fel person. Kontakta TS i stället.
 
  • Gilla
L A Axelsson
  • Laddar…
Ok! Förlåt! Är fösta gången jag är inne på sånt här. Harsvårt att se hur kag ska fråga Malmana somstartade tråden.
 
Gogit Gogit skrev:
Hej! Två år gammalt. Men i luddet ligger en larv. Kom du fram till vad som orsakade dina besvär? Är mycket intresserad, ser just nu ut som du.
Hej
Jag är frisk nu. Men de är dödande om det är samma problem som jag hade!
 
M Malmana skrev:
Hej
Jag är frisk nu. Men de är dödande om det är samma problem som jag hade!
Hej! Så glad att du är frisk. Men vad gjorde du för att bli frisk?
 
M Malmana skrev:
Hej
Jag är frisk nu. Men de är dödande om det är samma problem som jag hade!
varför vill du inte berätta exakt vilken insekt det var? skulle underlätta för många andra med liknande problem.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Umbilicus luddus?
 
  • Gilla
  • Wow
Sernando och 2 till
  • Laddar…
Gogit Gogit skrev:
Hej! Så glad att du är frisk. Men vad gjorde du för att bli fri
Gogit Gogit skrev:
Hej! Så glad att du är frisk. Men vad gjorde du för att bli frisk?
Hej
Tack så mycket
Kan du skicka bilder på dina insekter och din hand?
 
M Malmana skrev:
Tack så mycket
Kan du skicka bilder på dina insekter och din hand?
Just nu är jag i en lindrig fas. "Ladda upp.." föreslår inte "foto" där jag har bilder. Kan alltså inte. Skulle hjälpa mig kanske, om du berättar. Hopplöst att nå fram till läkare. De gör allt utom det som kan handla om parasiter. Och jag fabulerar inte, som så många vill tro. Någon enstaka människa drabbas helt klart.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Umbilicus luddus?
Tack vänliga du
 
  • Haha
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
M Malmana skrev:
Tack så mycket
Kan du skicka bilder på dina insekter och din hand?
 
  • Äldre person med svullet och mörbultat öga täckt av rodnad. Personen har grå hud och bär ett ljust plagg, möjligtvis en mössa eller bandana, på huvudet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på sprucken och irriterad hud med en liten sårskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på huden på en handflata med tydliga linjer och textur samt spår av torr hud.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gick visst bara skicka tre bilder
 
  • Närbild på en armbåge med en liten rodnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en bit glas och ett litet brunt föremål på en vit yta, möjlig konstruktionsdetalj eller byggmaterialpåverkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en hud. Ett sår med röd och brunaktig skorpa syns på huden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Just de jag har nu och tagit ser inte riktigt likt dina. Men det har nyss varit det. Svänger med allt från 3 timmar till sämre och efter 3 till 4 dagar med lindring. Svidande stickande långvarig smärta och brännande starkt irriterande smärta, som är kortare än en dag men återupprepas på nya platser. Drabbar hela kroppen, men mer på händer, underarmar, nacke, hals och hela huvudet, fötter och underben.
 
Gogit Gogit skrev:
Just de jag har nu och tagit ser inte riktigt likt dina. Men det har nyss varit det. Svänger med allt från 3 timmar till sämre och efter 3 till 4 dagar med lindring. Svidande stickande långvarig smärta och brännande starkt irriterande smärta, som är kortare än en dag men återupprepas på nya platser. Drabbar hela kroppen, men mer på händer, underarmar, nacke, hals och hela huvudet, fötter och underben.
Det ser ut som skabb.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
namnbyte
Ännu en gång har nyfikenheten fått en att gå in i en tråd, läsa, ångra alltihop ihop med en ny dos hälsoångest.

Att man aldrig lär sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.