D djac skrev:
Att som du har skrivit öka farten och försöka hinna ut framför bilarna för att överraska bilisten är dåligt beteende.
Det har jag INTE skrivit!
Du kan ju inte bara hitta på själv vad du tycker att jag har skrivit!

Nissens Nissens skrev:
Om du inte ser att du själv gissar så förstår jag din inställning.
Det TS skriver är vad han uppfattade, det är inte någon absolut sanning. Eftersom de krockade så är det uppenbarligen något som inte stämmer i den upplevelsen.

Sannolikt har bilföraren en helt annan upplevelse, men den får vi sannolikt inte ta del av.

Vem skulle du tro om bilföraren kom ed en annan fullt realistisk förklaring? Jag skulle kunna tänka mig att sanningen skulle ligga någonstans mitt emellan bådas förklaringar.

Du är bensäker på saker du inte kan veta något om.
TS bad om hjälp att bedömma en situation och presenterar förutsättningarna och sin upplevelse. Kan vi inte bara utgå ifrån att det som presenterats verkligen stämmer? Det rymmer uppenbarligen ändå tillräckligt med frågetecken frågetecken för att det ska bli en diskussion på 1000+ inlägg. Ska vi dessutom börja använda vår fantasi och labba runt med att förutsättningarna inte alls stämmer? Då kommer vi ju fortsätta i ytterligare flera tusen inlägg och kommer bara rör oss ännu längre bort från TS frågor.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
D
Anna_H Anna_H skrev:
Det har jag INTE skrivit!
Du kan ju inte bara hitta på själv vad du tycker att jag har skrivit!
Ditt inlägg #1 188

D djac skrev:
Ditt inlägg #1 188
Du ser, det var inte det jag skrev. Elelr hur? Du kan inte bestämma själv vad du tror att folk skriver, när det är så enkelt att se svart på vitt att det inte alls står det du påstår.

D djac skrev:
Att som du har skrivit öka farten och försöka hinna ut framför bilarna för att överraska bilisten är dåligt beteende.
Jo det blir som man alltmer ser ett "chicken-race" mellan fordonen.

Nu tycker jag då att elsparkcykelförare beter sig betydligt värre...

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P
Anna_H Anna_H skrev:
Hur är en klapp med handflatan mot plåten våld? Förklara!
Våld är när man använder en fysisk kraft mot något eller någon. Våld kan vara milt eller grovt. Även milt våld är våld.

• Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Nissens
S Stuff skrev:
TS bad om hjälp att bedömma en situation och presenterar förutsättningarna och sin upplevelse. Kan vi inte bara utgå ifrån att det som presenterats verkligen stämmer? Det rymmer uppenbarligen ändå tillräckligt med frågetecken frågetecken för att det ska bli en diskussion på 1000+ inlägg. Ska vi dessutom börja använda vår fantasi och labba runt med att förutsättningarna inte alls stämmer? Då kommer vi ju fortsätta i ytterligare flera tusen inlägg och kommer bara rör oss ännu längre bort från TS frågor.
Det TS skriver stämmer såklart med hans upplevelse. Man gör det enkelt för sig om man drar slutsatser efter att bara hört en part.

• Gilla
djac
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Det TS skriver stämmer såklart med hans upplevelse. Man gör det enkelt för sig om man drar slutsatser efter att bara hört en part.
Jag håller med, det är ganska vanligt, detta låter som en skilsmässa återgiven av ena parten... 😂

P
Anna_H Anna_H skrev:
Sedan när är bilar mänskliga? 😄
Aha! Du slår på bilar för att göra dem uppmärksamma på något. Inte för att göra föraren uppmärksam …

P pmd skrev:
Våld är när man använder en fysisk kraft mot något eller någon. Våld kan vara milt eller grovt. Även milt våld är våld.
Att smälla handflatan i bilplåt är däremot inte våld.

P pmd skrev:
Aha! Du slår på bilar för att göra dem uppmärksamma på något. Inte för att göra föraren uppmärksam …
🙄

D
P pmd skrev:
En parkerad Tesla reagerar :) då hamnar man på video!

• Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
D
Anna_H Anna_H skrev:
Att smälla handflatan i bilplåt är däremot inte våld.
Jo

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Såklart. Man kan ju också välja att göra det svårt för sig

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
D djac skrev:
Jo
Nej.

• Haha
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.