128 871 läst · 1 709 svar
129k läst
1,7k svar
Suck... trafikolycka (jag på cykel) vad väntar mig...
TS bad om hjälp att bedömma en situation och presenterar förutsättningarna och sin upplevelse. Kan vi inte bara utgå ifrån att det som presenterats verkligen stämmer? Det rymmer uppenbarligen ändå tillräckligt med frågetecken frågetecken för att det ska bli en diskussion på 1000+ inlägg. Ska vi dessutom börja använda vår fantasi och labba runt med att förutsättningarna inte alls stämmer? Då kommer vi ju fortsätta i ytterligare flera tusen inlägg och kommer bara rör oss ännu längre bort från TS frågor.Nissens skrev:Om du inte ser att du själv gissar så förstår jag din inställning.
Det TS skriver är vad han uppfattade, det är inte någon absolut sanning. Eftersom de krockade så är det uppenbarligen något som inte stämmer i den upplevelsen.
Sannolikt har bilföraren en helt annan upplevelse, men den får vi sannolikt inte ta del av.
Vem skulle du tro om bilföraren kom ed en annan fullt realistisk förklaring? Jag skulle kunna tänka mig att sanningen skulle ligga någonstans mitt emellan bådas förklaringar.
Du är bensäker på saker du inte kan veta något om.
Det TS skriver stämmer såklart med hans upplevelse. Man gör det enkelt för sig om man drar slutsatser efter att bara hört en part.S Stuff skrev:TS bad om hjälp att bedömma en situation och presenterar förutsättningarna och sin upplevelse. Kan vi inte bara utgå ifrån att det som presenterats verkligen stämmer? Det rymmer uppenbarligen ändå tillräckligt med frågetecken frågetecken för att det ska bli en diskussion på 1000+ inlägg. Ska vi dessutom börja använda vår fantasi och labba runt med att förutsättningarna inte alls stämmer? Då kommer vi ju fortsätta i ytterligare flera tusen inlägg och kommer bara rör oss ännu längre bort från TS frågor.