@SnällKyckling Om man ska se framåt, verkar det finnas förutsättningar för en bättre förening med den nya styrelsen?
Det verkade ju lite märkligt att valberedningsmedlemmen valdes om när fd styrelse misskrediterade henne, precis som du gjort. Hon verkar ändå ha förtroende hos vissa?

K kindvall skrev:
@SnällKyckling Om man ska se framåt, verkar det finnas förutsättningar för en bättre förening med den nya styrelsen?
Det verkade ju lite märkligt att valberedningsmedlemmen valdes om när fd styrelse misskrediterade henne, precis som du gjort. Hon verkar ändå ha förtroende hos vissa?
Jag tror vi alla accepterat det faktum att avgifterna kommer höjas utifrån det Claes beskrev om hur man driver en förening och styrelsen försummelse senaste åren, bolån och elvatal löper ut för dom var bunda kortsiktigt. Styrelsen står inför stora utmaningar också med att vräka dessa kriminella som installerats i våra lokaler "ordföranden kompis".

Med det sagt är jag hoppfull då nya styrelsen består av brokig blandning av kvinnor och män med erfarenhet av organisationsuppbyggnad, ökad affärsmässighet, juridik (inga låtsas jurister som tidigare). Tre stycken är f.d. ordf. från andra föreningar. Majoriteten hatar dåvarande ordförande. Så det ser hoppfullt ut. Sen är frågan om jag kommer bo kvar, folk här verkar livnära sig på bråk.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad valberedningens förslag var har iofs. @SnällKyckling snurrat till det lite kring tidigare, men låt oss anta att det var vad som skickades ut med övriga möteshandlingar, i te vad en enstaka valberedare ändrade sig till senare.
Nej tyvärr det blev vad den enstaka valberedrade ändrade sig till, det var två kandidater hon petade. Hon var knäpp tyst hela mötet satt ensam i ett hörn är det normalt? Hon hade även ändrat så hon sitter själv i valberedningen för bilda egen majoritetet, men det fick hon inte igenom och två till ställde upp. Man ville även utvärdera hennes tillstånd och på den punkten blev hon rekommenderad söka till psykiatriska akutmottagning på S:t Görans Sjukhus (jag är seriös). Hoppas hon söker hjälp.

• Wow
Klass0n
  • Laddar…
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Man ville /…/ utvärdera hennes tillstånd och på den punkten blev hon rekommenderad söka till psykiatriska akutmottagning på S:t Görans Sjukhus
Hon var knäpp tyst hela mötet satt ensam i ett hörn är det normalt?
Vad som är normalt i övrigt och i er förening verkar skilja sig en del åt. Med de personliga förolämpningar som uppenbarligen är vanliga i föreningen från flera håll förstår jag om någon blir tyst. Jag skulle nog reagerat annorlunda om någon beskyllde mig för att vara psykiskt sjuk, men det onormala är att den typen av beskyllningar tillåts, inte att någon blir tyst i en sådan miljö.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Man ville även utvärdera hennes tillstånd och på den punkten blev hon rekommenderad söka till psykiatriska akutmottagning på S:t Görans Sjukhus
Vem är "man" och vem rekommenderade besök på akutmottagning?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Jag tror vi alla accepterat det faktum att avgifterna kommer höjas utifrån det Claes beskrev om hur man driver en förening och styrelsen försummelse senaste åren, bolån och elvatal löper ut för dom var bunda kortsiktigt. Styrelsen står inför stora utmaningar också med att vräka dessa kriminella som installerats i våra lokaler "ordföranden kompis".

Med det sagt är jag hoppfull då nya styrelsen består av brokig blandning av kvinnor och män med erfarenhet av organisationsuppbyggnad, ökad affärsmässighet, juridik (inga låtsas jurister som tidigare). Tre stycken är f.d. ordf. från andra föreningar. Majoriteten hatar dåvarande ordförande. Så det ser hoppfullt ut. Sen är frågan om jag kommer bo kvar, folk här verkar livnära sig på bråk.

Nej tyvärr det blev vad den enstaka valberedrade ändrade sig till, det var två kandidater hon petade. Hon var knäpp tyst hela mötet satt ensam i ett hörn är det normalt? Hon hade även ändrat så hon sitter själv i valberedningen för bilda egen majoritetet, men det fick hon inte igenom och två till ställde upp. Man ville även utvärdera hennes tillstånd och på den punkten blev hon rekommenderad söka till psykiatriska akutmottagning på S:t Görans Sjukhus (jag är seriös). Hoppas hon söker hjälp.
Var det fd styrelsen som gjorde den rekommendationen? Då hon valdes om verkar det ju inte ha varit en allmän uppfattning.

Hursomhelst har du nog material till en serie du kan pitcha till Netflix; The Building.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ja det var på marginalen att hon valdes om.

Ja men det var stämman som rekommendera att hon söker vård. Minns inte alla detaljer mötet var så långt tror det börja med f.d. ordförande sa hans förtroende mot henne är förbrukat för hon mejlar sent på natten och kallar folk andra förtroendevalda för "fetgris", "häxa", osv. Sen klev nån man in som skrek att hans familj är läkare flera generationer bakåt och att hon inte bör skämmas söka hjälp. Sen börja alla nicka och säga ja typ.

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
Du inser rimligen själv att det här inte är ett beteende som är ok att man ägnar sig åt bara för att man är många mot en. Tvärtom.

• Gilla
MultiMan och 6 till
  • Laddar…

Ja men det var stämman som rekommendera att hon söker vård. Minns inte alla detaljer mötet var så långt tror det börja med f.d. ordförande sa hans förtroende mot henne är förbrukat för hon mejlar sent på natten och kallar folk andra förtroendevalda för "fetgris", "häxa", osv. Sen klev nån man in som skrek att hans familj är läkare flera generationer bakåt och att hon inte bör skämmas söka hjälp. Sen börja alla nicka och säga ja typ.
Inser du att det är samma typ av namn som du sätter på folk. Om det gör att du ser henne som fullständigt galen så bör du inse att det inte direkt får dig att se bra ut heller.

• Gilla
SnällKyckling och 4 till
  • Laddar…
K
Låter som en förening full med knäppskallar. Gör dig själv en tjänst och flytta

• Gilla
SnällKyckling och 2 till
  • Laddar…
K

Påminner mig om en scen från gökboet där de intagna tror att de ska få rösta om att få se nån match på tv.
Du har inte sett om det står några med vita rockar längs med väggarna.:thinking:

• Haha
  • Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…

Då är det ju inte stämman som rekommenderar henne att söka vård. Bara allmän vuxenmobbing.
Att fd ordförande inte har förtroende är ju förståeligt då han inte rekommenderats för omval. Om hon använt det språkbruket kan jag ju också förstå det. Men det har även du gjort, kyckling.

• Gilla
SnällKyckling och 3 till
  • Laddar…
Efter att ha läst den här tråden så känns det skönt att bo i eget hus.

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Jag fattar inte vad denna självutnämnda jurist har för problem med mig?!? :mad: Har man hittat henne från gatan eller, styrelsen blev sparkad i sin helhet sen 24 maj så under vems fana driver hon detta ärende.

Min advokat förklarade vad lagen säger och även citerade tydligt paragrafer. Om stadgar säger olika har lagstiftningen företräde.

Inte nog med att hon stavar värre än mig, så är det ingen juridisk kontext, hon citerar inget från våra stadgar eller interna dokument för dom har inget om det hon påstår. Istället försöker hon tona ner det hela som ett "missförstånd". Ett missförstånd att bli hotad skadestånd på halv miljon samt uppsägning av lägenheten? Sista stycket hon skriver är eget tycke, om någon borde väl hon vilja följa lagen slaviskt och inte "tycka till".

Vad är det här för människa? @Nissens Du har varit ärlig under hela tråden är det något fel på mig...:cry:
Svenskt dokument, svar från advokat eller jurist, rörande ventilation och bostadsrättsförening, redigerat för anonymitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nissens
Jag fattar inte vad denna självutnämnda jurist har för problem med mig?!? :mad: Har man hittat henne från gatan eller, styrelsen blev sparkad i sin helhet sen 24 maj så under vems fana driver hon detta ärende.

Min advokat förklarade vad lagen säger och även citerade tydligt paragrafer. Om stadgar säger olika har lagstiftningen företräde.

Inte nog med att hon stavar värre än mig, så är det ingen juridisk kontext, hon citerar inget från våra stadgar eller interna dokument för dom har inget om det hon påstår. Istället försöker hon tona ner det hela som ett "missförstånd". Ett missförstånd att bli hotad skadestånd på halv miljon samt uppsägning av lägenheten? Sista stycket hon skriver är eget tycke, om någon borde väl hon vilja följa lagen slaviskt och inte "tycka till".

Vad är det här för människa? @Nissens Du har varit ärlig under hela tråden är det något fel på mig...:cry:
[bild]
Jag håller med dig, det känns inte seriöst. Kanske är detta fejk.
En sak du kan göra är att ta reda på advokatfirmans kontaktuppgifter via hitta.se eller någon annan väg och ring juristen och be henne att förklara vad hon menar. Kanske har de aldrig skrivit brevet?

Skulle det finnas en person bakom så kan du ifrågasätta den också eftersom Lotta kallar sig jurist, det är ingen skyddad titel, har för mig att i stort sett vem som helst får kalla sig jurist, till skillnad från titeln ”advokat”.

Eftersom det är en advokatfirma så borde det finnas en advokat på företaget, sannolikt är någon ansvarig för verksamheten, det kan ju vara bra att prata med chefen och berätta att du fått ett märkligt brev från juristen.

Jag Googlade lite snabbt, och Lotta jobbar inte på någon advokatfirma, hon är fastighetsjurist på Fastighetsägarna. Du hittar hennes email och telnummer på nätet, du kan ju skicka brevet till hennes email på fastighetsägarna och be henne bekräfta att hon skickat det till dig. Det skulle ju rent teoretiskt kunna finnas två personer med samma namn som är fastighetsjurister, men det är ju inte så sannolikt. Men prova i första hand att hitta kontaktuppgifterna till advokatfirman som är angiven i brevet. Du har maskat namnet på företaget, så det går inte att se det här.

Redigerat:
  • Gilla
SnällKyckling
  • Laddar…
@SnällKyckling Vad menas med "styrelsen vart sparkad i sin helhen sen 24e maj"?

Brevet från juristen är väl från fastighetsägarna stockholm (som du täckt över) och inte från en advokatfirma?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.