1 672 192 läst · 3 215 svar
1672k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jag tjatar vidare i den här tråden och hoppas att ni orkar med. Nu är lådan för piller och plåster klar. Valnöt, lönn, amarant och mahogny. Jag har suttit på en bit amarant (purple heart) sedan jag fick den av @Tilman förra året och nu fick jag äntligen använda den. Det hade nog varit smartare att börja med förbandslådan har jag insett nu efter ett antal mindre blessyrer under terminen, men nu är jag i alla fall redo för hösten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte jag själv den här gången.
De andra på företaget speglar säkerhetsdörrar. Den här gången har de överträffat sig själva. Roligt att det finns så duktigt folk.
Dörren skall ådringsmålas på plats.
Mvh Findus
De andra på företaget speglar säkerhetsdörrar. Den här gången har de överträffat sig själva. Roligt att det finns så duktigt folk.
Dörren skall ådringsmålas på plats.
Mvh Findus
Jag hann med en bonuspryl den sista helgen på terminen. En förvaring för mina kaffepods, i ek och mahogny. Eken svartfärgad på kemisk väg med järn (stålull) upplöst i ättika. Processen förstärkt med lite extra tannin för att det riktigt svart. Osmo hårdvaxolja på det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trevlig Färg du fått fram på eken.Hep skrev:
Jag är nyfiken hur du gjorde blandningen ?
En halvliter ättikssprit och två bollar stål(inte tvål)ull som stått i en vecka. Pensla på två-tre gånger så blir det svart med en blå ton. Då penslade jag på en tanninlösning av en tesked mald bark av något slag upplöst i ett par deciliter vatten. Inte jättenoga då jag inte hade något recept, utan jag har testat mig fram på småbitar tills jag fått till det. Riktigt snyggt blev det när oljan kom på, då det blir väldigt matt av bara rostvattnet.S sweden skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg
Ekbark?Hep skrev:En halvliter ättikssprit och två bollar stål(inte tvål)ull som stått i en vecka. Pensla på två-tre gånger så blir det svart med en blå ton. Då penslade jag på en tanninlösning av en tesked mald bark av något slag upplöst i ett par deciliter vatten. Inte jättenoga då jag inte hade något recept, utan jag har testat mig fram på småbitar tills jag fått till det. Riktigt snyggt blev det när oljan kom på, då det blir väldigt matt av bara rostvattnet.
Det börjar nästan bli lite pinsamt, men så länge jag bygger saker jag tycker är värda att skryta med fortsätter jag. Fast jag vet att det byggs så mycket snyggt ute bland er medlemmar, så det är egentligen inte jag som ska sluta posta, utan ni andra som ska skärpa till er och börja. Blygsamhet får man ha i andra trådar.
Nu är den till slut helt klar och hemma. Bordet som mitt citrusträd ska stå på och som är en aning "inspirerat" av Starcks/Alessis citruspress. Jag postade den just på instagram och taggade dem, så nästa skrytbild är kanske på en nysydd postsäck från Långholmen.
Inte helt oväntat är det ek och Osmo även i det här bygget.
Nu är den till slut helt klar och hemma. Bordet som mitt citrusträd ska stå på och som är en aning "inspirerat" av Starcks/Alessis citruspress. Jag postade den just på instagram och taggade dem, så nästa skrytbild är kanske på en nysydd postsäck från Långholmen.
Inte helt oväntat är det ek och Osmo även i det här bygget.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto