1 689 599 läst · 3 270 svar
1690k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Smart!snuttekudden skrev:Tackar! Det fungerar bra, men jag kanske borde ha gjort den lite högre (eller lådan lite mindre), för jag kan inte få in större sågar än dom jag har.
Jag köpte elfas hängbeslag. Dom fanns online. På bygghemma har jag för mig, det var dock ett tag sedan jag köpte dom, så jag kan minnas fel. Dom var ganska dyra dock.
[bild]
Slängde ihop denna lite halvsnabbt. Det är en brev/prylsamlare.
Gjort av en torkad fururegel som jag klyvt ner på bandsågen och sedan planhyvlat! Botten är 6mm björkplywood som ligger i ett spår. Även rundstavarna är gjorda av samma regel i min hemmagjorda "dowelmaker".
Gjort av en torkad fururegel som jag klyvt ner på bandsågen och sedan planhyvlat! Botten är 6mm björkplywood som ligger i ett spår. Även rundstavarna är gjorda av samma regel i min hemmagjorda "dowelmaker".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag behöver hjälp!
Jag gjorde den här för en lång tid sen...
Tanken är att det skall vara lite Gustaviansk stil med avsmalnande ben och medaljonger.
Jag hittade då fina skåpknoppar som jag sågade av halsen på och gängade och skruvade fast.
Nu tänkte jag sätta igång och göra några till men nu finns inte handtagen längre.
Skulle funka med en snygg bricka i mässing och en mässingkullerskruv igenom.
Men jag hittar inget som jag blir nöjd med.
Är det någon som kan tipsa mig?
Tack!
Logga in
Skapa konto
Tanken är att det skall vara lite Gustaviansk stil med avsmalnande ben och medaljonger.
Jag hittade då fina skåpknoppar som jag sågade av halsen på och gängade och skruvade fast.
Nu tänkte jag sätta igång och göra några till men nu finns inte handtagen längre.
Tack!
Jag hade kikat in hos, eller ringt något av de två företagen som jag länkar till nedan. De har hjälpt mig tidigare med besvärliga porthandtag. Lyckas de inte fram exakt samma knoppar åt dig så är dom i alla fall väldigt lika.Krillew skrev:Jag behöver hjälp!
[bild]
Tack!
http://www.lundell-zetterberg.se
https://www.specialbeslag.se
Fick tag i en limfogskiva i ek och slöjdade ihop ett par hållare till öl och bag in box, nästa projekt tänkte jag tillverka några serveringsbrödor i massiv skiva.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snygga!
Hur har du målat trycket och var köpte du detaljerna som ölöppnaren och nitarna/pikarna?
Hur har du målat trycket och var köpte du detaljerna som ölöppnaren och nitarna/pikarna?
I helgen fick jag nog, å då inte bara av värmen utan två problem jag har/haft i min verkstad.
När jag gör något projekt så åker en massa verktyg fram och ligger ivägen på bänken. Det andra problemet är att jag ibland måste få med mig lite lagom verktyg för att fixa något på huset, typiskt slutar det med att man springer fram och tillbaka för att inte händer räcker till😀
Det blev ett utmärkt tillfälle att träna och göra en handjagad låda och fälla in en gänga och svarva en pinne som passar till arbetsbänkens hål. På detta sätt finns lådan en liten bit upp från bänken, förhoppningsvis lagom stor/liten så den inte fylls med pryttlar... Avslutningsvis oljades den in med lite Danish oil.
När jag gör något projekt så åker en massa verktyg fram och ligger ivägen på bänken. Det andra problemet är att jag ibland måste få med mig lite lagom verktyg för att fixa något på huset, typiskt slutar det med att man springer fram och tillbaka för att inte händer räcker till😀
Det blev ett utmärkt tillfälle att träna och göra en handjagad låda och fälla in en gänga och svarva en pinne som passar till arbetsbänkens hål. På detta sätt finns lådan en liten bit upp från bänken, förhoppningsvis lagom stor/liten så den inte fylls med pryttlar... Avslutningsvis oljades den in med lite Danish oil.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto