1 689 639 läst · 3 270 svar
1690k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 187 inlägg
Tack och tack.Pysslarn skrev:
Bilden är kanske lite smickrande, men jag är ändå väldigt nöjd med resultatet.
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 187 inlägg
Tackar!KnockOnWood skrev:
Jodå, den håller bra, dock så blev radien till medarna lite liten, så sonen kan få upp en himla fart. Det är nog något som jag får göra något åt, vad det lider, så att han inte slår över när han blivit lite äldre och vildare.
Dags att skryta igen! Fick visst blodad tand av visa upp mina skapelser.
Jag har ett stolar ståendes i källaren. Ett par stolar jag gjorde som examensarbete på en YH-utbildning som inriktade sig på möblerproduktion och design, som jag gick för några år sedan.
De står i källaren för att de egentligen kanske är lite väl avskalade och minimalistiska för min smak men jag tyckte det var en kul grej och dessutom skulle de bli effektiva att tillverka.
Sanningen är att dem är lite utav ett plagiat. Det finns liknande stolar på marknaden. Materialet är 18mm björkplywood med valnötsfaner, utfräst i CNCmaskin.
Jag har ett stolar ståendes i källaren. Ett par stolar jag gjorde som examensarbete på en YH-utbildning som inriktade sig på möblerproduktion och design, som jag gick för några år sedan.
De står i källaren för att de egentligen kanske är lite väl avskalade och minimalistiska för min smak men jag tyckte det var en kul grej och dessutom skulle de bli effektiva att tillverka.
Sanningen är att dem är lite utav ett plagiat. Det finns liknande stolar på marknaden. Materialet är 18mm björkplywood med valnötsfaner, utfräst i CNCmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snygga!jockeping skrev:Dags att skryta igen! Fick visst blodad tand av visa upp mina skapelser.
[bild]
Vad har du behandlat dem med sen?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 999 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde ett nytt soffbord 2015, inga färdigköpta ben här inte
Mdf, skruv + mutter och vit färg på köpeslistan. Resten av överblivet material i garaget, praktiskt med "fyndhörna"
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det ser ut som att det blir ett enormt svinn/spill på både plywooden och faneret.jockeping skrev:
Klädhängare till frugan.
Material: Alm, Järnstång 14mm.
Finish: Danish oil blandat med lite "Black Walnut"-bets. Frugan tyckte det blev för mörkt och för brunt. Jag slipade bort allt. Vi får se hur det landar. Egentligen skulle jag nog ha valt ett ljusare material.
Hjärtat på hyllan blev en oväntad bonus! Jacken på toppen är för galgarna att ligga i.
Material: Alm, Järnstång 14mm.
Finish: Danish oil blandat med lite "Black Walnut"-bets. Frugan tyckte det blev för mörkt och för brunt. Jag slipade bort allt. Vi får se hur det landar. Egentligen skulle jag nog ha valt ett ljusare material.
Hjärtat på hyllan blev en oväntad bonus! Jacken på toppen är för galgarna att ligga i.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västernorrland
· 2 062 inlägg
Jösses vilka möbelsnickartalanger alla har. Nu kommer jag och drar ner nivån lite med en enkel pall.
Jag tröttnade på min gamla IKEA-pall som jag använder i snickarboden. En pall som dessutom var typ 2 dm för låg för att överhuvudtaget kunna användas vid snickarbänken. Dessutom saknade jag något inspirerande projekt att utvecklas och lära mig med.
Inget avancerat men stabil och med mått som passar mig. Funktion före form. Materialet är en bit överbliven furu, 45x120, från "bra-att-ha"-högen i garaget.
Tänker inte ursäkta röran runt omkring, det är så det ser ut i min snickarbod
Jag tröttnade på min gamla IKEA-pall som jag använder i snickarboden. En pall som dessutom var typ 2 dm för låg för att överhuvudtaget kunna användas vid snickarbänken. Dessutom saknade jag något inspirerande projekt att utvecklas och lära mig med.
Inget avancerat men stabil och med mått som passar mig. Funktion före form. Materialet är en bit överbliven furu, 45x120, från "bra-att-ha"-högen i garaget.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänker inte ursäkta röran runt omkring, det är så det ser ut i min snickarbod
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 585 inlägg
it-snubben: Jag gillar att trycket är kvar =)
Medlem
· Västernorrland
· 2 062 inlägg
Ja, det blev en extra touch. Från början var det väl inte medvetet men under bearbetningen valde jag ganska snart att vårda det tryck som finns. Tittar man extra noga så ser man också att den därmed är CE-märkt13th Marine skrev:
Funderar lite på hur jag bäst ska ytbehandla för att inte täcka över trycket.