1 700 735 läst · 3 291 svar
1701k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Och varför står då skorna högst upp? Som Polos konstaterar, hamnar ju skiten på mössor, vantar och vad det nu kan vara på hyllan inunder.KnockOnWood skrev:
Inte för att detta på något sätt är ett alster att skryta med, utan bara för en annorlunda lösning, så lägger jag upp en bild på senaste alstret. Hustrun klagade på att barnmagen börjar bli stor och i vägen vid matbordet, så för att underlätta för henne snidade jag till en förhöjning. Allra enklaste lösning med björkplywood som fanns tillhands i boden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt och smart, men det där är väl inte björkplywood?Rönnis skrev:Inte för att detta på något sätt är ett alster att skryta med, utan bara för en annorlunda lösning, så lägger jag upp en bild på senaste alstret. Hustrun klagade på att barnmagen börjar bli stor och i vägen vid matbordet, så för att underlätta för henne snidade jag till en förhöjning. Allra enklaste lösning med björkplywood som fanns tillhands i boden.
[bild]
Tack Vectrex för rättelse. Helt korrekt , detta är INTE björkplywood. Jag hade det i åtanke när jag gick ut till snickeboa med det enda som fanns kvar där var detta. Och vimsig som jag är tänkte jag inte så mycket vidare på detta. Förmodar att det är k-plywood (?). I vilket fall som helst är det avsevärt bättre med fin björkplywood, men jag säger som Kajsa Warg - Man tager vad man haver. Och sanningen att säga, så blev nog hustrun lika glad oavsett. Och det var ju det som var meningen...
Nu får jag ta och åka till brädgården och se till att få hem lite snygg plywood
Nu får jag ta och åka till brädgården och se till att få hem lite snygg plywood
Enklast vore väl en motfråga: Varför ska det va så jäkla praktiskt?J-stedt skrev:
Men jag brukar själv förespråka funktion före form så jag Får ge ett tvådelat svar:
Först och främst, det finaste vi äger i detta huset är våra skor och därmed ska de synas.
När jag funderar låter det nog lite sjukt, men jag uppskattar att de två små, 1 resp 2 år tillsammans äger ungefär 40 par. Kan inte ens skylla på mamman utan det är mitt intresse som spridit sig nedåt i åldrarna..
Andra delen är attjag hittills uppfattar att vantarna är betydligt mycket grusigare, blötare och benägna att skita ner. Kan mycket väl vara stt det hänger ihop med åldern på de båda och att jag får tänka om i framtiden.
En kvadratiskt utsågad bit ur en körsbärsplanka blev ett drygt 20 cm stort kak-/brödfat eller vad man nu kan hitta på för nåt gott att lägga dit. Svarvade först baksidan med en grund urgröpning, därefter spännde fast i 4-backschuck och gjorde färdig. Ytbehandling linolja som fått torka in ordentligt
Logga in
Skapa konto
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Haha - verkligen samma här, tvåan får ligga på tvättmaskinen (på underlägg såklart) - skötbordet för 1200:- används mest som avkastningsyta för kläder och annat på övervåningenChrissofsweden skrev:
Materialet är 15mm björkplywood, alla kanter är avrundade med ett frässtål med en radie på ca 3mm, bilden visar fräsning med ett 15mm notfräs (bottenskär) fräsdjup 6 mm.LAnsgar skrev:
Hyllplanen är hopsatta med lim och två skruv i varje lodrät plywood , skruvarna är nog lite överkurs.
Det är stabilt för dessa kreationer och lite till.
Logga in
Skapa konto