213 113 läst · 190 svar
213k läst
190 svar
Stor spindel inomhus
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 539 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 539 inlägg
Jag tyckte också att spindlar var obehagliga i min ungdom. Sen bodde jag i Australien ett tag, då gick det över. Antar att det blev undermedvetet ohållbart att känna obehag av något som är ständigt närvarande.
Jag har en spindel i fönstret till hemma kontoret. Har kommit på att jag kan mata den med flugor som jag lägger på nätet med pincett. Då kommer husspindeln och väver in den direkt. Sedan äter den lite och efter några timmar släpper den loss flugkroppen som då faller till golvet.
Ungarna tycker jag suttit på hemmakontoret för länge nu och att jag borde gå ut.......
Ungarna tycker jag suttit på hemmakontoret för länge nu och att jag borde gå ut.......
Jag plockar alla spindlar med stor försiktighet, med handen ifall de riskerar att skadas av till exempel dammsugaren. Har aldrig blivit biten.MariaiÖstergötland skrev:
Det är faktiskt inte riktigt sant. För det finns en "spindeltyp" som bitit mig flera gånger och förvånansvärt hårt. Jag känner mumera lätt igen den på sin platta lilla kropp och de korta benen. Den är så platt att den är svårt att få grepp om den med tummen och pekfingret.
Staffans
Här bussar jag maken med flugsmäcken på alla spindlar med större vingspann än 2 cm.Staffans2000 skrev:Jag plockar alla spindlar med stor försiktighet, med handen ifall de riskerar att skadas av till exempel dammsugaren. Har aldrig blivit biten.
Det är faktiskt inte riktigt sant. För det finns en "spindeltyp" som bitit mig flera gånger och förvånansvärt hårt. Jag känner mumera lätt igen den på sin platta lilla kropp och de korta benen. Den är så platt att den är svårt att få grepp om den med tummen och pekfingret.
Staffans
Dock vet min naturvetenskapliga hjärna att spindlar gör gott, men fästingar...nejdu, det har jag kollat upp och de har inget rimligt syfte whatsoever.
Jodå. Det har de säkert. Även om jag själv gladerligen skulle chansa på att jag har fel! Lite som med brännmaneter, knott, Spanska skogssniglar, Staffan Westerberg och dörrknackare.MariaiÖstergötland skrev:
Staffans