J jonne72 skrev:
Vanliga korsspindlar bygger väl nya nät varje dygn har jag för mig jag läst. Och så käkar de väl upp det gamla innan för att kunna återvinna en del byggmaterial.
Missade ditt svar. Men när du säger det att de äter upp sitt egna nät så måste det vara korsspindeln. För det har försvunnit ett nät som var på ett fönster. Coolt. Om de är så duktiga får de ju gärna vara här.
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Mysig tråd, har också dessa söta husdjur men de får hålla sig källaren och ta hand om alla insekter, jag klappade den häromdagen och tackade för att antalet mygg och andra insekter hade minskat rejält.
En spindel i ett hörn nära en person finger mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja vem vet. En dag kanske jag vaknar upp till detta fast runt hela huset. Så jag inte ens kommer ut :O

[länk][bild]
Skulle du ens vilja gå ut..... ???? :surprised::seenoevil:
 
Snigla Snigla skrev:
Skulle du ens vilja gå ut..... ???? :surprised::seenoevil:
hehe, det beror på. Om det är riktigt ettriga jävlar så vill jag nog inte det.
Det äckligaste jag vet som man har i trädgården är faktiskt jordboende. Såna äckliga tjocka larver eller maskar eller vad fan det är för något.
Grävde bort gräs för hand på en slänt förra sommaren och fy fan säger jag då de kryllade av sådana äckliga varelser, jämför de med aliens.
 
Mark0 Mark0 skrev:
Mysig tråd, har också dessa söta husdjur men de får hålla sig källaren och ta hand om alla insekter, jag klappade den häromdagen och tackade för att antalet mygg och andra insekter hade minskat rejält.
[bild]
Det där är en ståtlig hane på jakt efter fruntimmer. :D
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
hehe, det beror på. Om det är riktigt ettriga jävlar så vill jag nog inte det.
Det äckligaste jag vet som man har i trädgården är faktiskt jordboende. Såna äckliga tjocka larver eller maskar eller vad fan det är för något.
Grävde bort gräs för hand på en slänt förra sommaren och fy fan säger jag då de kryllade av sådana äckliga varelser, jämför de med aliens.
Säkert såna här ollonborrelarver eller nått.. brukar vara precis under grässvålen/jordytan.. tjocka hoprullade saker.. vitaktiga.

Kråkor/skator/fåglar brukar älska picka sönder gräsmattan där de gömmer sig.. i jakt på maten (dvs larverna).
 
Såg någon som kallade en spindel han hittade i huset för Cotton Eye Joe. Anledningen var att han bara hade två funderingar angående spindeln:
- "Where did you come from?"
- "Where did you go?"

;)
 
  • Haha
  • Gilla
Gornor Ulragh och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Det där är en ståtlig hane på jakt efter fruntimmer. :D
Då kaske min nya inneboende, Evelina, skulle falla din pilske krabat i smaken?

Stor spindel på en vit vägg nära ett värmeelement och ventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Wow
Mark0 och 1 till
  • Laddar…
Låter som en date? istället för Tinder får de använda Spinder :crysmile:
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Upptäckte just en duktigt stor spindel springandes omkring på sovrumsgolvet. Har inte sett något liknande förut så jag är nyfiken på vad det kan vara. Är det en normal spindel som finns i Sverige eller är det en giftig anabolaspindel från Afrika som liftat med bananbåten?
Jag har massor i mitt garage, man spyr! Det finns ett enkelt avlopp i golvet. Garaget håller 10 + med termostat men när det kniper kryper de nog nedåt. De äter upp från andra spindlars skafferi tror jag. Inte flytta på däck och annat. Jag är inte rädd för spindlar men äcklas! Det sitter väl i reptilhjärnan gissar jag!
 
När ni ändå är igång så var denna från 2013 det största jag sett. Den satt på insidan av en wellpapplåda med våra nya utemöbler. När jag vände upp locket satt denna på andra sidan. Mätte tyvärr inte den, men den täckte nästan en trall planka på 120mm. Vågade knappt fota den med mitt macro objektiv eftersom jag behöver komma 15cm ifrån den. Gissar det är en vanlig husspindel om ingen har bättre förslag.
 
  • Närbild på en stor husspindel mot en träplanka, som nästan täcker 120mm bredden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Största jag sett sedan jag flyttade söderut 1997. Fy fan. Garaget brukar vara mitt Happy Place och jag har sett en hel del spindlar där sen 2015. Det här var dock något som fick blodet att frysa till is. Får ta med hagelbrakaren och sparka upp dörren!

Stor spindel på en vit vägg nära elinstallationer och en svart borrskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Den lär inte vilja dig något ont. Men dess byten är sannolikt sådant du inte vill ha i huset. Dvs ett nyttigt husdjur.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Staffans2000
Sådana har jag i min källare. I källaren har jag även en säng och när jag understundom ligger där får jag ibland oväntat besök av de åttabenta gynnarna. De blir nog mer överraskade än jag, när marken under deras många fötter skälver. Hur som helst, gör det bara en fluga förnär.

Staffan
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
:dizzy::dizzy::dizzy:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.