213 108 läst · 190 svar
213k läst
190 svar
Stor spindel inomhus
Fast är det det? Mitt hus har lite halvsuspekt krypgrund (enligt Anticimex iaf) så jag undrar jag.blomknopp skrev:
Hos mig bor de under garaget och inne i garaget är de i massor!I IngaGrönaFingrar skrev:
Det e en Tegenaria spindelLindgrenski skrev:
Tillför lite faktaAda skrev:
https://www.natursidan.se/nyheter/nej-svarta-ankan-ar-inte-etablerad-i-sverige/
Lindgrenski skrev:
Det är normalt spindel som har ätit upp sägLindgrenski skrev:
Jag har blivit biten av en.. o det var knappast geting-nivå på det.. snarare knott.. blev inget märke och gjorde heller inte ont efteråt men kändes lite när den bet.ZNK skrev:
Patrik_Hed skrev:Är nyss hemkommen från Turkiet och där träffades jag på i en "blodig kamp" med denna spindeln. Vad kan det tänkas vara för spindel? En ofarlig husspindel eller en blodtörstigt best med tillräckligt med gift för att döda en hel armé?
Den var 60 cm lång och 55 cm hög.
[bild]
Edit: Okej, kanske saftade på måtten lite...
//Patrik
Hahaha, bra där.. Men Coolt ändå att de lysande ögat kom med, även fast jag inte heller gillar spindlar speciellt
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
Lade precis in ny parkett i familjens lägenhet i Stockholm. Byggår ca 2007. Lyfte bort den gamla parketten i ena rummet och hittade liksom ett litet hålrum ut i fasaden. Väldigt konstigt. Iaf så bar jag ut lite gammal parkett och frun kommer och säger att jag får ta hand om spindeln som krupit ut ur sitt lilla hålrum Den var faktiskt riktigt stor. Såpass att jag tyckte den var äcklig fast jag egentligen inte bryr mig så mycket om spindlar i vanliga fall