blomknopp blomknopp skrev:
Jag läste artiken om att Jaktspindeln kan bitas. Jag har varit sambo med Jaktspindlar i 25 år och de är skygga för människan. Mina hette Imse och Vimse. Katten tog dem men det kom ersättare snabbt. Det är iaf. tecken på att man bor i ett friskt hus!
Fast är det det? Mitt hus har lite halvsuspekt krypgrund (enligt Anticimex iaf) så jag undrar jag. :crysmile:
 
I IngaGrönaFingrar skrev:
Vi har enormt många och stora husspindlar runt hel huset och garaget, på kvällarna hänger de i klasar. Varken svärmor eller min fru vågar sig ut i garaget eller runt huset när det är mörk.

Vid värmepumpen så är det så många och stora att avföringen som trillar ned på pumpen ser ut som fågeljakt!
Hos mig bor de under garaget och inne i garaget är de i massor!
 
Unikt namn
blomknopp blomknopp skrev:
på Skansen och klappa Tarantella.
Tyvärr verkar spindelstationen vara stängd under corona, i alla fall för några veckor sedan när jag var där. Men den öppnar förhoppningsvis upp snart igen.
 
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Upptäckte just en duktigt stor spindel springandes omkring på sovrumsgolvet. Har inte sett något liknande förut så jag är nyfiken på vad det kan vara. Är det en normal spindel som finns i Sverige eller är det en giftig anabolaspindel från Afrika som liftat med bananbåten?
Det e en Tegenaria spindel
 
H Heinel skrev:
Blev påhoppad av den här snyggingen för ett tag sedan:) Att man hör dem springa är faktiskt inget skämt xD
Att se den spindeln är inte läskigt! Det är när man inte längre ser den som det blir läskigt! Vilket as!!! Det kryper i kroppen bara av att se den på bild!!!!
 
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Upptäckte just en duktigt stor spindel springandes omkring på sovrumsgolvet. Har inte sett något liknande förut så jag är nyfiken på vad det kan vara. Är det en normal spindel som finns i Sverige eller är det en giftig anabolaspindel från Afrika som liftat med bananbåten?
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Upptäckte just en duktigt stor spindel springandes omkring på sovrumsgolvet. Har inte sett något liknande förut så jag är nyfiken på vad det kan vara. Är det en normal spindel som finns i Sverige eller är det en giftig anabolaspindel från Afrika som liftat med bananbåten?
:crysmile: Det är normalt spindel som har ätit upp säg
 
Skaffade en katt. Nu tar hon hand om de istället.
 
ZNK ZNK skrev:
Som sagt, de flesta bilderna är på stor husspindel. Ett bett ungefär som en geting sägs det.
Tar bort en eller två fullstora per år ungefär. Golvboende så damsug golvet, gillar fuktiga källare.
Jag har blivit biten av en.. o det var knappast geting-nivå på det.. snarare knott.. blev inget märke och gjorde heller inte ont efteråt men kändes lite när den bet.
 
Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Är nyss hemkommen från Turkiet och där träffades jag på i en "blodig kamp" med denna spindeln. Vad kan det tänkas vara för spindel? En ofarlig husspindel eller en blodtörstigt best med tillräckligt med gift för att döda en hel armé?

Den var 60 cm lång och 55 cm hög.
[bild]


Edit: Okej, kanske saftade på måtten lite...
//Patrik

Hahaha, bra där.. Men Coolt ändå att de lysande ögat kom med, även fast jag inte heller gillar spindlar speciellt
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
heisiandiishe
Lade precis in ny parkett i familjens lägenhet i Stockholm. Byggår ca 2007. Lyfte bort den gamla parketten i ena rummet och hittade liksom ett litet hålrum ut i fasaden. Väldigt konstigt. Iaf så bar jag ut lite gammal parkett och frun kommer och säger att jag får ta hand om spindeln som krupit ut ur sitt lilla hålrum:) Den var faktiskt riktigt stor. Såpass att jag tyckte den var äcklig fast jag egentligen inte bryr mig så mycket om spindlar i vanliga fall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.