corre skrev:
...(Undrar akkt vad serveringen tror om Alex hyvelspån och Christoffers sågspån ;) )
Kunde ni inte hålla fingrarna/verktygen borta från inredningen denna gången heller? I post #176 finns dessutom bildbevis på att det brukar gå till så på 08-träffarna ;)

L
Hej alla,

Ett stort tack till alla för en trevlig och lärorik dag! Jag kände att såväl besöket hos Hyvlar.se som träffen på café Mix var toppen icke bara för mig. Jag hoppas verkeligen att det blir mer av detta famöver!

Med bästa hälsningar från,

Lars (H. Backer)

Tack alla en mycket trevlig kväll,sen till sågspånen och hyvelspån måste väl synas att ett gäng verktygsnördar har ruskat lite på huvudena.

Atrigen ett stoort tack till Pär som har varit den drivande till att denna kväll blev av.

Bengt.

Bjuder på tre bilder från gårdagen, hyvling med nyslipat stål, lövtunna spånor och sågande med ny såg. 2014-03-15_18-14-55_39.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2014-03-15_23-15-49_857.jpg
Skapa konto
2014-03-15_22-20-26_477.jpg
Skapa konto

• Gilla
Christoffer M
  • Laddar…
Ja vad säger man.
Det blir bara värre och värre och roligare och roligare för varje gång vi träffas.
Extra kul att det dök upp några nya ansikten.

Vi ses

Pär

bygga_bo om du bara visste hur rätt du har personen i inlägg 176 är samma som han i röda tröjan med sågen i högsta hugg.

TeroM tack för dammsugar pås länken den är grym.

Pär

Om det finns några hemma som kan komma nu på lördag så skulle det vara super. Vi träffas från 17:30 på Kafe Mix. Vi sitter i rummet direkt till vänster efter ingången.

Very cool handtool

Pär

Redigerat:
Inte helt omöjligt att det blir ett pit stop. :)

Trevligt, men semesterläget tillåter inga Stockholmsaktiviteter just nu.

Jonas

Tyvärr bortrest :(

Uppar denna lite då vi tänker träffas i morgon.
Fantastiskt kul att ni som inte kan, svarar :) Men det skulle vara ännu roligare om någon som kan, ville svara:D

Pär

Kom på att det skall nog stå här. Jag skrev en ny tråd som heter verktygs öl
Vi är några som tänker träffas först hos hyvlar.se (det är öppet hus) och sedan vandrar vi till Kafe Mix för att prata av oss lite om våra svåra verktygs vanor.

Så häng på vet ja

pär

Ska vi sikta på att va där vid 17:30? För mat å bryck.

Ja nu är det tydligen så att Kafé Mix bygger om så det blir bishopsarms gammlastan

Tjena alla Norrlänningar :)
Skall upp till Hufudstaden i samband med Nordbygg mässan 4-8 april. Skulle vara otroligt trevligt att passa på att träffa andra Byggahusare under gemytliga former en kväll den veckan!
Vad sägs? Passa på och träffa en livslevande Snapphane... :wow:

• Gilla
pär h och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.