boltis boltis skrev:
Den kabeln passar bara på ett ställe på ett håll, så leta tills du hittar rätt. Sitter otroligt löst i anslutningen som är rätt så mitt på moderkortet.

Vi har haft 125:an sen 2013, idag bytte jag batteri och lyckades också få loss denna plattlabel. Men hitintills har jag alltid funnt svar i denna tråd då ”huliganen” inte funkat.
Nu har jag dock ett nytt problem som ingen här skrivit om, jag har fått plattkabeln på plats. Klipparen är tillbaka i laddaren, displayen lyser.. MEN INGEN TEXT.
Klickade mig med minnes hjälp förbi pinkod så den i alla fall laddar. Men vad kan jag ha lyckats med nu då????
 
T Toviiis skrev:
Nu har jag dock ett nytt problem som ingen här skrivit om, jag har fått plattkabeln på plats. Klipparen är tillbaka i laddaren, displayen lyser.. MEN INGEN TEXT.
Är det inte just det som händer när man dragit loss flatkabeln? Vill minnas att jag startat den med ena (breda?) Flatkabeln på sned och fått samma fenomen..?
 
N noisek79 skrev:
Är det inte just det som händer när man dragit loss flatkabeln? Vill minnas att jag startat den med ena (breda?) Flatkabeln på sned och fått samma fenomen..?
Utan den lilla flatkabeln var min display helt svart, nu har jag ljus och kan använda display för att knappa in pinkoden. Dock ser jag inga tecken alls.
 
T Toviiis skrev:
Utan den lilla flatkabeln var min display helt svart, nu har jag ljus och kan använda display för att knappa in pinkoden. Dock ser jag inga tecken alls.
Nu skriver jag ur minnet - men finns det inte en smal och en bred? I mitt fall var den den bredare vars kontakt ryckts upp ur sin kontakt på skal-sidan. Den satt fortfarande kvar men hade ingen kontakt.
 
  • Gilla
Toviiis
  • Laddar…
N noisek79 skrev:
Nu skriver jag ur minnet - men finns det inte en smal och en bred? I mitt fall var den den bredare vars kontakt ryckts upp ur sin kontakt på skal-sidan. Den satt fortfarande kvar men hade ingen kontakt.
Tack, så var det.. Nu jobbar huliganen på bra igen..
 
Roboten är inne på 7året. Såg han stå och slira i laddaren, de va ett nytt beteende :O Lyfte bort den och starta om, får se om han har svårt att ta sig därifrån flera ggr.

 
boltis boltis skrev:
Den kabeln passar bara på ett ställe på ett håll, så leta tills du hittar rätt. Sitter otroligt löst i anslutningen som är rätt så mitt på moderkortet.
Närbild av ett öppnat elektroniskt signalkort med sladdar och kretskomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektroniskt kretskort med kopplade kablar och kondensatorer, eventuellt från en 125:ans laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag ett nytt problem, bytt signalkort då det verkar ha varit någon kortslutning i det gamla och den va död fick jag berättat efter den ohmats?
De verkar ha samma signal, men när jag startar 125:an med laddatationen i slingan så backar den ut och gör ett varv sen piper och säger ingen signal... Var ska lag leta fel nu??
Tackar för svar på förhand, detta forum är ju bara bäst..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.