110 552 läst · 351 svar
111k läst
351 svar
Stiga Autoclip 2013
Möjligt att infångarna har tappat sin form lite med gräsmattan förändringar över vintern. Och mina laddproblem kan ha fått sin förklaring idag. Har verkligen ingen aning om hur detta har gått till men idag laddade den dåligt (lång tid i laddaren).
Värt att prata med återförsäljaren eller ska jag ta fram verktygslådan själv? (+2 år)
Värt att prata med återförsäljaren eller ska jag ta fram verktygslådan själv? (+2 år)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går förmodligen att trycka ut från insidan och på med lite nytt lim om man är lite händig och inte vill lägga pengar på det.. Om jag inte missminner mig gällande konstruktionen.. Inte provat själv men har faktiskt bytt en komplett kåpa under garantitiden för samma fenomen. Tror det var för två år sedan.
Såg era svar först nu när jag kikat lite närmre på det.
Av någon anledning har minuspolen blivit så varm att smältlimmet deformerats (glapp mot laddplattan?). Blir ett litet h----e att värma upp för att skjuta tillbaka den är jag rädd. Tips på metod?
Upptäckte samtidigt att ena hjul-skruven var helt runddragen (insex). Måste "hänt" när dom byggde om den. Lite dåligt va?
Tillägg:
Laddstift åtgärdat. Lödkolv pressad mot sifter fick det tillräckligt varmt att flyttas ut.
På plussidan tog Fido nu laddning på första försöket (!!!11oneone)
På minussidan tror jag inte skalet sluter helt tätt runt stiftet längre. Plasten var smått sprucken. Får se att det inte regnat in där senare i år.
Av någon anledning har minuspolen blivit så varm att smältlimmet deformerats (glapp mot laddplattan?). Blir ett litet h----e att värma upp för att skjuta tillbaka den är jag rädd. Tips på metod?
Upptäckte samtidigt att ena hjul-skruven var helt runddragen (insex). Måste "hänt" när dom byggde om den. Lite dåligt va?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillägg:
Laddstift åtgärdat. Lödkolv pressad mot sifter fick det tillräckligt varmt att flyttas ut.
På plussidan tog Fido nu laddning på första försöket (!!!11oneone)
På minussidan tror jag inte skalet sluter helt tätt runt stiftet längre. Plasten var smått sprucken. Får se att det inte regnat in där senare i år.
Redigerat:
Min 325a(uppgraderat chassie och mjukvaruuppdatering senast förra våren) kan stå och klippa utan att köra framåt ibland (säkerligen varje vecka) men startar jag inte om den och bara skiter i den så börjar den driva av sig själv efter ett tag (har ingen aning om tid) för den är i laddaren senare.
Logga in
Skapa konto
Någon som tagit bort skydds"ringen" inkl. korset? samlar ju på sig så mycket i hela den delen. Vore skönt att slippa den.
Jag förstår att den är där för att skydda kniven, men det finns ju "fenor" mm. utanför + jag har aldrig saker liggandes på gräsmattan förutom kottar.
Efter en regning dag kan den vara helt igensatt så kniven typ glider över grässmeten. Och jo, den går till laddaren när det regnar, men gräset har ju inte hunnit torka upp innan han är ute och klipper...
Redigerat:
Köpte en Stiga 225S i april. Nu har displayen lagt av så inget går att se. Klippningen fortgår lika bra som tidigare. Har inte tvättat med högtryckstvätt och även i övrigt följt instruktioner. Någon annan som varit med om samma och vet vad det kan bero på? Får lämna in den till verkstaden antar jag och utgår från att garantin ska täcka detta men förstår fortfarande inte vad det beror på. Regn och sol ska väl displayen tåla i flera år?
Svagt lysande häromdagen, sen helt släckt.
Då borde verkstaden kunna fixa det enkelt va?
Då borde verkstaden kunna fixa det enkelt va?
Boltis: det var precis som du sa, ett mindre fabrikationsfel som de fixade ett par timmar efter inlämning.
Stort tack för ditt lugnande svar och så kunde jag få rätt när jag till verkstadskillen föreslog att det var problemet.
Stort tack för ditt lugnande svar och så kunde jag få rätt när jag till verkstadskillen föreslog att det var problemet.