29 903 läst · 152 svar
30k läst
152 svar
Stänga vid negativt pris
En annan aspekt när man stänger av VR några timmar är att man låter VR kylas ner naturligt och även gör en "omstart" av den samtidigt. Elektronik ska man normalt sett inte stänga av och sätta på var och varannan minut men jag ser inget problem att göra det vid dessa tillfällen med negativa elpriser, snarare tvärtom. Förlänger ev. VR livslängd något också kan man misstänka.
Jag hade nått dit om jag slagit på spisen också, eller ugnen. Faktum är att jag blåst säkringarna rätt många gånger under elbilsladdning när frugan slagit på ugnen, jag övervakar och styr därför laddströmmen numera.
Bra jobbat! Svårt när man inte får konstant last då apparaterna slår till och från. Jag fick tvärtom vad du fick. Får väl köpa en trefas doppvärmare som man kan slänga i poolen 😆pacman42 skrev:
Set bör räcka med att stänga av solcellerna. Vi har en brytare till kablarna som går till cellerna. Misstänker det sitter på alla installationer. Vet dock inte om det har någon betydelse för växelriktaren om spänningen faller från x antal hundra volt till noll på en mikrosekund. Någon som vet?Walle85 skrev: