Nu funkar det med den nya 🙂
 
  • Gilla
pdov och 4 till
  • Laddar…
Den gamla lÀr vÀl inte vara nÄn ide att öppna eller koppla upp sig mot för att prova fÄ igÄng den?
 
P paralun skrev:
Nej jag vill bara fÄ det bekrÀftat, DIno's skulle ju funka annars. Jag har grannar med samma jefla mÀtarskrÀlle som gÀrna vill ha en enkel lösning men jag kan inte rekommendera nÄgot.
SÄ nu kan jag bekrÀfta att homewizard p1 funkar med Kamstrup omnipower om man matar p1an med usb c
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
nino nino skrev:
SÄ nu kan jag bekrÀfta att homewizard p1 funkar med Kamstrup omnipower om man matar p1an med usb c
UtmÀrkt!

Sen kollade jag Amsleser i Norge (Egil skriver ju i forumet ibland) och dÀr framgÄr det vilket firmware det mÄste vara i elmÀtaren.
"For this to work, the firmware of the Kamstup Omnipower must be AK1/AA1 or newer. "
https://www.amsleser.no/module/ets_blog/blog?id_post=33

MÀrklig elmÀtare men förmodligen billig för de elnÀtsbolag som valt den.
 
P paralun skrev:
UtmÀrkt!

Sen kollade jag Amsleser i Norge (Egil skriver ju i forumet ibland) och dÀr framgÄr det vilket firmware det mÄste vara i elmÀtaren.
"For this to work, the firmware of the Kamstup Omnipower must be AK1/AA1 or newer. "
[lÀnk]

MÀrklig elmÀtare men förmodligen billig för de elnÀtsbolag som valt den.
Den Àr nog billig ja..

Dom kollade firmware och det var rÀtt i mÀtaren, finns kanske inte sÄ mÄnga att vÀlja pÄ

Hemma hÀr sÄ har nÀtÀgaren kontor och inte sÄ stort nÀt sÄ dom Àr vÀldigt hjÀlpsamma.
 
nino nino skrev:
Den Àr nog billig ja..

Dom kollade firmware och det var rÀtt i mÀtaren, finns kanske inte sÄ mÄnga att vÀlja pÄ

Hemma hÀr sÄ har nÀtÀgaren kontor och inte sÄ stort nÀt sÄ dom Àr vÀldigt hjÀlpsamma.
Ok, vÄgar nu rekommendera lösningen till grannar och mitt nÀtbolag har koll pÄ firmware sÄ det ska funka.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P paralun skrev:
Ok, vÄgar nu rekommendera lösningen till grannar och mitt nÀtbolag har koll pÄ firmware sÄ det ska funka.
Japp och Homewizard var vÀldigt bra, var trots allt sÀkert 6mÄn sen jag köpte och dom skickade ny direkt utan att be om massa bilder eller sÄ
 
nino nino skrev:
Japp och Homewizard var vÀldigt bra, var trots allt sÀkert 6mÄn sen jag köpte och dom skickade ny direkt utan att be om massa bilder eller sÄ
Jo mycket bra!

Nu nÀr du har mÀtningen sÄ Àr det klart bra i HA numera att man enkelt kan vÀlja olika tidsperioder för uppföljning om du inte sett det?

Man klickar bara i startdatumet sÄ fÄr man upp valen utifrÄn det man vill se.
 
  • Kalender i ett program dĂ€r anvĂ€ndaren kan vĂ€lja start- och slutdatum för uppföljning, med tidsperiod instĂ€lld mellan 14 och 15 september 2024.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.