S Sofriko skrev:
Just trängselavgiften var det Reinfelt som reste stad och by runt högjlutt deklarerande att om han blev vald skulle den aldrig införas.
När han så blev Statsminister införde hans fru Filippa trängselavgifterna i Stockholm medans Reinfelt beklagade sig att han naturligtvis inte kunde lägga sig i kommunala beslut.

Så om en politiker lovar något innan ett val är det med största sannolikhet bara en lögn. Fastighetsskatten kommer att förändras efter valet 2022 är min övertygelse.
Reinfeldt, en oerhörd korkad politiker. Han får beröm för sin vältalighet, men jag gillar inte hans kommentarer om svenska arbetare under 2000.."Det sovande folket". Uttalanden som "ÖPPNA ERA HJÄRTAN" gjorde att han grävde sin egen grav.. Så! Efter valet 2014 flydde svenskarnas röster åt alla håll, och vi gick ur askan och in i elden. ALDRG FÖRR HAR SÅ FÅ STÄLLT TILL MED SÅ MYCKET ELÄNDE FÖR SÅ MÅNGA UNDER SÅ KORT TID SOM NU!

• Gilla
Peter787 och 4 till
  • Laddar…
B BJKALLE skrev:
Hur lång är din näsa för du verkar själv inte tänka längre än vad din är. Blir så sur på alla dessa höger gnällspikar. Tänk i stället hur skall vi lösa dagen problem. Det är inte ett partis fel utan många olika höger som vänster som har byggt på ett gammalt system. Nu sitter vi i detta nu. Skenade priser i storstadsområdena. Till alla som minns Bildtregeringen med 500% på 90-talet. Kan bli verklighet igen. Många tror att de är rika men det är banken som äger det flesta av småhusen. Kolla upp vad som gäller i ditt pantbrev om värdet på panten (ditt hus) sjunker. Vissa har 30 dagar på sig att lösa hela lånet om panten sjunker under viss nivå. Kolla upp det!
Det står i så fall i lånevillkoren och inte i pantbreven.

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
L Leebond skrev:
Reinfeldt, en oerhörd korkad politiker. Han får beröm för sin vältalighet, men jag gillar inte hans kommentarer om svenska arbetare under 2000.."Det sovande folket". Uttalanden som "ÖPPNA ERA HJÄRTAN" gjorde att han grävde sin egen grav.. Så! Efter valet 2014 flydde svenskarnas röster åt alla håll, och vi gick ur askan och in i elden. ALDRG FÖRR HAR SÅ FÅ STÄLLT TILL MED SÅ MYCKET ELÄNDE FÖR SÅ MÅNGA UNDER SÅ KORT TID SOM NU!
”SOM NU”
Du menar alltså Löven

L Leebond skrev:
Jag vil påminna dig om regelverket:

§ 4.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se.

• Gilla
Tom_And
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Högerstyret i vår stad har ställt till med mer än förra styrena lyckats med på decennier, försökte lägga ner stadens trygghet för barn i utsatthet som resulterade i lugnare områden exempelvis. Skolan har de totalt förstört med på denna korta tid.
;) (jag är vilse dock var man ska lägga sig för det finns inget vettigt)
Jag vill påminna även dig om regelverket

§ 4.8 Diskutera politik

• Gilla
Tom_And och 1 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Jag vil påminna dig om regelverket:

§ 4.8 Diskutera politik
Helt rätt, man följer gärna andra i fel spår. Jag borde varit mindre exelterad och anmärkt på att de politiska beslut som regeringen tar har även konsekvenser för husägarna.

F fribygg skrev:
Nej, det lär bli ännu dyrare.
Nejdå har du levt upp sparpengarna så får du upp till 6.540:-/mån skattefritt! Men INTE om du har en förmögenhet större än 100.000:- (taxeringsvärdet på ett utedass i norrlands skogar räknas in där om vänstern lyckas återinföra fastighets&förmögenhetsskatt).

:cool:
D Dr Jumping Jack skrev:
Skröna.
Pensionsåldern i Grekland har höjts från 65 till 67 år och kommer höjas ytterligare. I genomsnitt jobbar vi till 64.6 års ålder i Sverige, dvs de flesta i Sverige går i pension innan man når pensionsåldern. I Grekland slutar man i snitt vid 62. Å andra sidan jobbar Greken 2000tim/år men vi Sverige bara 1600.
Du använder ”Fake news” Samma taktik som Trump använt i 4 år.
Det är den officiella pensionsåldern Grekland, sen finns det mängder med undantag som olika yrkesgrupper har förhandlat till sig. Det rör sig om farliga yrken som tex bagare så de får gå i pension redan vid 50... men som sagt, det är ju rikigt farliga yrken :crysmile:

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
N noone70 skrev:
:cool:

Det är den officiella pensionsåldern Grekland, sen finns det mängder med undantag som olika yrkesgrupper har förhandlat till sig. Det rör sig om farliga yrken som tex bagare så de får gå i pension redan vid 50... men som sagt, det är ju rikigt farliga yrken :crysmile:
Tvärtom - det första beslutet grekiska regeringen tog efter att Bryssel godkänt 750 miljarders Coronabidragen till Grekland, Italien och Spanien var at SÄNKA pensionsåldern för flera grupper.

N Nisken skrev:
Tvärtom - det första beslutet grekiska regeringen tog efter att Bryssel godkänt 750 miljarders Coronabidragen till Grekland, Italien och Spanien var at SÄNKA pensionsåldern för flera grupper.
Har du referens på sänkning av pensionsåldern? Ser ut som man höjer från 67 till 67+ under 2021

S
D Dr Jumping Jack skrev:
Skröna.
Pensionsåldern i Grekland har höjts från 65 till 67 år och kommer höjas ytterligare. I genomsnitt jobbar vi till 64.6 års ålder i Sverige, dvs de flesta i Sverige går i pension innan man når pensionsåldern. I Grekland slutar man i snitt vid 62. Å andra sidan jobbar Greken 2000tim/år men vi Sverige bara 1600.
Du använder ”Fake news” Samma taktik som Trump använt i 4 år.
1600 timmar? När hände det? Jag har jobbat 1875 timmar i alla år som varit vedertaget mått.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Pensionsålder - Pensionsskyddscentralen
[länk]
Där framgår att Grekland höjer pensionsåldern. Finns inget om sänkning. Skröna?

S
B BJKALLE skrev:
Under 2020 invandrade 82 518 personer till Sverige, en minskning med 29 procent jämfört med 2019, visar ny statistik från Statistiska centralbyrån, SCB. Störst minskning skedde i gruppen flyktingar och skyddsbehövande. Av dessa är ca 9 000 st är återinvandrande svenska som ex har arbetat utomlands mer än 12 månader, ca 15 000 st är studenter och skall resa hem efter avslutade studier och ca 35 000 st arbetskraftinvandring så ca är 23 000 st är flyktingar eller anhöriga till flyktingar. År 2020 utvandrade 48 937 personer. Om inte flyktingar m.fl. skulle komma skulle Sverige minska i antal invånare. Fakta hämtat från SCB och Migrationsverket. Det är bara att lägga ihop 35 000 st + 9 000 st = 44 000 - 48 000= 4 000 st
Men då är frågan, är det inte bättre att ta hit folk som vi har nytta av istället för analfabeter och lågutbildade som inte passar för de jobb som finns här. Ska vi ha en massa bidragstagare då för att hålla uppe befolkningssiffrorna?

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
A
D Dr Jumping Jack skrev:
Där framgår att Grekland höjer pensionsåldern. Finns inget om sänkning. Skröna?
inte en aning.. Men tänkte att jag skulle lägga hit lite fakta så får vi se om andra gör samma sak..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.