S Stego1 skrev:
1600 timmar? När hände det? Jag har jobbat 1875 timmar i alla år som varit vedertaget mått.
Som enskild har du jobbat så. Men vid jämförelse mellan länder gäller inte enskilda fall, då gäller ett genomsnitt. Den faktiska arbetstiden per sysselsatt i Sverige under 2018 låg på 1 474 timmar. Faktisk arbetstid är den tid som blir kvar när ledighet, semester, sjukfrånvaro och annan frånvaro som sysselsatta har rätt till enligt lag eller avtal har räknats bort (ekonomifakta.se)

S
Keiller Keiller skrev:
Det hade räckt gott och väl med arbetskraftsinvandring från länder som kulturellt liknar Sverige för att täcka upp ett framtida befolkningsunderskott, anser jag.

Det här med att, utan varken urskiljning eller krav, släppa in analfabeter, brottslingar och religiösa galningar från Afrika, arabvärlden och andra avlägsna delar av världen, utan ens en plan eller vision för hur dessa ska integreras, var ju dömt att misslyckas.
Amen i tabernaklet. Det har misslyckats kapitalt och politikerna vägrar att se problemen. Enligt Löfven så är invandrarrelatead brottslighet inte ett invandringsproblem. Vågar eller vill man inte se problemet går det heller inte att ordna till. Det blir bara värre. Om man får punktering på bilen och vägrar erkänna detta så åker man snart på fälgen och inte allt för långt efter det på navet med allt kraftigare försämrad väghållning som följd. Troligen flög man i diket redan vid punkan. Precis dit som politikerna styrt landet med migrationen. Fast utan punktering. Dåliga bilförare. Har dom körkort? Visst nä. Dom skjutsas ju runt av privatchaufförer. Inte konstigt då att det ser ut som det gör. Hepp.

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
S
D Dr Jumping Jack skrev:
Som enskild har du jobbat så. Men vid jämförelse mellan länder gäller inte enskilda fall, då gäller ett genomsnitt. Den faktiska arbetstiden per sysselsatt i Sverige under 2018 låg på 1 474 timmar. Faktisk arbetstid är den tid som blir kvar när ledighet, semester, sjukfrånvaro och annan frånvaro som sysselsatta har rätt till enligt lag eller avtal har räknats bort (ekonomifakta.se)
Jaha, du tänker så. Ja då kan det stämma.

Maskintok skrev:
inte en aning.. Men tänkte att jag skulle lägga hit lite fakta så får vi se om andra gör samma sak..
Varför gör du ett inlägg som du inte vet om det är sant och sen hänvisar till en källa som inte styrker ditt påstående? Det är ju precis så skrönor uppstår.

A
D Dr Jumping Jack skrev:
Varför gör du ett inlägg som du inte vet om det är sant och sen hänvisar till en källa som inte styrker ditt påstående? Det är ju precis så skrönor uppstår.
Vart har vi det inlägget?
Har jag skrivit att grekerna sänkt sin pensionsålder?

A
D Dr Jumping Jack skrev:
Det är inte någon annan du tänker på och misstog dig? sånt händer..
Att EU gav Grekland stödpengar ur fonden av corona är klart, att det då gick rykten om att grekerna skulle sänka pensionen vet jag.
Men vad jag vet och kommer ihåg så skrev jag om att spanjorerna skulle gå ner i arbetstid...
Eftersom man efterfrågade fakta på vissa påståenden så la jag hit en länk med fakta.
Sedan om den faktan motbevisar det jag läst på andra ställen.. det är ju jättebra eller hur?
För att man får då sanningen..

engs
N noone70 skrev:
Hela tiden ökar det totala skattetrycket här är det senaste som ramlade in [länk]
Fy för den lede... tjänstebilen är ett verktyg, i vilket fall för mig. Lika viktig som fluken, laptoppen osv.
Sen har man betalat ett förmånsvärde för att man har förmånen att kunna nyttja detta verktyg även privat.

Nu känns det som man straffas för att ha verktyget, om de åtminstone hade lagt skatten på nya tjänstebilar och inte de befintliga så man har ett val. Nästa gång det är dags för byta får det bli att skaffa en privat och köra i tjänsten med, om det ändå är lika dyrt.

Höj skatten rejält på de som kör under 500-1000 mil/år eller så i tjänsten och tjänstebilen är i princip en ren förmån. Låt de som faktiskt har behov av bil i tjänsten som ett verktyg fortsätta kunna använda den som sådan utan att straffas.

Maskintok skrev:
Vart har vi det inlägget?
Har jag skrivit att grekerna sänkt sin pensionsålder?
Nej, jag ser nu att det var Niskens, men när jag frågade efter referens svarade du. Därav misstaget.

D Dr Jumping Jack skrev:
Sysselsatta innefattar de som går på diverse arbetsmarknadsåtgärder(1tim i veckan räknas som sysselsatt), så om man plockar dessa så blir snittet för oss som verkligen arbetar nog bra mycket högre än 2000

A
D Dr Jumping Jack skrev:
Nej, jag ser nu att det var Niskens, men när jag frågade efter referens svarade du. Därav misstaget.
Ursäkta då.. :rofl:
jag ville som sagt lägga dit fakta för att inte diskussionens nyans skulle bli fel

N noone70 skrev:
Sysselsatta innefattar de som går på diverse arbetsmarknadsåtgärder(1tim i veckan räknas som sysselsatt), så om man plockar dessa så blir snittet för oss som verkligen arbetar nog bra mycket högre än 2000
Om man jobbar 40 tim i veckan utan att ta semester så blir det just över 2000, men du tar väl semester?

D Dr Jumping Jack skrev:
Om man jobbar 40 tim i veckan utan att ta semester så blir det just över 2000, men du tar väl semester?
Brukar ligga på en debitering till kund på 1800 timmar, sen blir det möten och adm ovanpå det... landar på minst 2000 tim

D Dr Jumping Jack skrev:
På de 40 timmarna har jag dessutom (minst) lagt 3000-4000 timmar på renovering och tillbyggnad av vårt hus de senaste 10 åren (som ifs medfört en rejäl värde ökning), ett arbete som sossarna nu vill profitera ännu mer på... allt medan vänstermänniskor sitter vid köksfläkten och gnäller medan de röker sin Gula Blend.

• Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.