N noone70 skrev:
Det är nog ingen som sätter sig emot det, men nu går det massor med pengar rakt ner i fickan på terrorister, bidragsfuskare och kriminella. Det slösas pengar på menlösa myndigheter, byråkrati och annat trams...
Vi som jobbar och betalar skatt betalar mer och mer i skatt och vi får mindre och mindre tillbaka...
Men du betalar mindre skatt än tidigare så vad är problemet?

Maskintok skrev:
pengar som stannar i landet är ju till för att få fart på konsumtionen..
Det gynnar även staten med bra och högt konsumtions flöde..
straffskatt sina medborgare gynnar ingen..
Det är ju inte vad man ser skatteflykt till skatteparadis m.m. Det som redan har mycket pengar använder inte dem till någon större konsumtion för de har redan allt men om man är fartig så måste man köpa ny strumpor eller mat det gynnar oss alla. Inte spekulation med Bitcoin ex.

G
B BJKALLE skrev:
Inte slav under någon bank![/QUOTE
B BJKALLE skrev:
Inte slav under någon bank!
Jag är inte heller någon slav under någon bank. Är inte heller speciellt förtjust i ränteavdrags systemet om du nu fått för dej det, men förstår skillnad mellan bidrag och avdrag. Jag ser det problematiskt att bara ta bort avdragen då det hänger ihop med kapitalskatten. Sen finns det ju stora risker att det påverkar samhället negativt. Om du vill betala ännu mer i fastighetskatt/avgift så får du väl göra det, vi andra tycker att ca 700kr/månad i fastighetsavgift, lagfart, pantbrev, på redan skattade pengar + moms, progressiv inkomstskatt och diverse energi och punktskatter kan räcka.

B BJKALLE skrev:
Det är ju inte vad man ser skatteflykt till skatteparadis m.m. Det som redan har mycket pengar använder inte dem till någon större konsumtion för de har redan allt men om man är fartig så måste man köpa ny strumpor eller mat det gynnar oss alla. Inte spekulation med Bitcoin ex.
skall vara fattig och inget annat

B BJKALLE skrev:
Hur dum för man blir kan man replikera kan man ju säga. Du lever gott på att det är ett lugnt och välordnat land och du slipper lägga ut pengar på din egna säkerhet. I Brasilien måste man bygga dubbla hissar för säkerhetsskull, där hushållspersonal åker i en och de som bor i lägenheten än annan. Det kostar pengar. Du betalar inte själv en vistelse på sjukhus m.m. Så vem fan är dum i huvudet?
Du är det i med du använder dig av personpåhopp. Jag påpekade bara hur dumt du skriver.
Jag skiter fullkomligt i Brasilien. Jag bor i Sverige. Jag förväntar mig att de valda dårarna sköter ekonomin.
Om kärringen fallerar sin ekonomi i hushållet och jag blir drabbad så sparkar jag ut henne.
De valda i dårhuset rekryterar fler dårar för att ge bort pengarna till folk som inte förtjänar det, och när kassan sinar så ska de bestraffa skattebetalare mer.

Men att du ljuger är fult så ge fan i det. Äldreboende betalar man själv för om man har pengar, har man inte det så betalar de andra som har pengar för dig.

Men du älskar väl att pengar går till falanger, terrornätverk, vapen rakt ner till krigen och personer som bara gör skit och plockar fallskärmar. Svågerpolitik mm mmm mm Lite typiskt vänster.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Du är det i med du använder dig av personpåhopp. Jag påpekade bara hur dumt du skriver.
Jag skiter fullkomligt i Brasilien. Jag bor i Sverige. Jag förväntar mig att de valda dårarna sköter ekonomin.
Om kärringen fallerar sin ekonomi i hushållet och jag blir drabbad så sparkar jag ut henne.
De valda i dårhuset rekryterar fler dårar för att ge bort pengarna till folk som inte förtjänar det, och när kassan sinar så ska de bestraffa skattebetalare mer.

Men att du ljuger är fult så ge fan i det. Äldreboende betalar man själv för om man har pengar, har man inte det så betalar de andra som har pengar för dig.

Men du älskar väl att pengar går till falanger, terrornätverk, vapen rakt ner till krigen och personer som bara gör skit och plockar fallskärmar. Svågerpolitik mm mmm mm Lite typiskt vänster.
Det svar är bara dumhet. Konstigt att man måste lära vuxna människor att veta hut!

B BJKALLE skrev:
Det svar är bara dumhet. Konstigt att man måste lära vuxna människor att veta hut!
Du söker ju konflikter. Du vill betala enorma summor i skatt, det vill inte jag i med det missbrukas. Frågor på det ?

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det håller jag inte med om, nu går det ju faktiskt att få en tid med hyfsat kort varsel, även under tiden april till juni, och i ljuset av detta, och att man slipper mötas av en tjurskalle med monopolet i ryggen som bara vill slå sönder allt, har bilprovningen blivit mer prisvärd!

Det är däremot sorgligt, lumpen var ett avstamp mellan barn och vuxen; nuförtiden är dom telefonberoende snorgärsar till över tretti...:cry:
Jag skulle nog hellre möta den tjurskalliga på bilprovningen ifrån förr, visade man intresse av hur man skulle hålla sin bil i skick fick jag massor med tips o råd.

Idag kollar jag runt bland vännerna o bekanta för tips om en bilprovning som har någon engagerad personal i området , för de flesta på bilprovningar jag varit på efter ”reformen” är riktigt ointresserade av sitt jobb, och man får noll intressant information om vad man skall ha koll på o status skicket.

R Rkarlsson skrev:
personer som bara gör skit och plockar fallskärmar. Svågerpolitik mm mmm mm Lite typiskt vänster.
Ja det är bara vänstern som har kontroll och makt över bolagen som Ericson, investor m.fl. Tänk först!

R Rkarlsson skrev:
Du söker ju konflikter. Du vill betala enorma summor i skatt, det vill inte jag i med det missbrukas. Frågor på det ?
Det är mer ditt sätt att vräka ur dig om hur dumma alla andra är. Du får gärna tycka och säga vad du tycker är fel men tänk på hur du gör det. När du få svar på tal exploderar du. mmm. Undra varför? Sköt om dig varva ner och se de som är bra här i livet för livet är kort. Det kommer alltid att finnas fel och brister för vi lever tillsammans med andra människor och vår förmåga att kommunicera är så begränsad så missförstånd uppstår hela tiden. Jag skall naturligtvis be om ursäkt för att jag har varit hård mot dig. Jag vill önska dig en trevlig helg!

B BJKALLE skrev:
Ja det är bara vänstern som har kontroll och makt över bolagen som Ericson, investor m.fl. Tänk först!
Nej det är tyvärr utbrett över hela färgskalan. Men tycker du det är ok ? Det skulle inte ens behövas så dumma förslag att straffbeskatta om det funnits någon med ekonomiskt sinne.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Höga bostadspriser har absolut inget med massinvandringen att göra heller? Vi har blivit 1,5 miljoner fler invånare på 20 år.
Om vi inte hade haft den invandring som vi har haft skulle Sverige vara i samma situation som Japan med krympande befolkning och det kostar japanerna enorma pengar. Kina har uppmärksammat att befolkningstillväxten är den lägsta på många år och att det kommer att kosta dem om de inte kan vända detta. Där med inte sagt att det inte finns problem med att vi har haft en stor invandring vilket vi inte har längre.

• Gilla
Tom_And
  • Laddar…
B BJKALLE skrev:
Men du betalar mindre skatt än tidigare så vad är problemet?
Det totala skattetrycket har ökat under de senaste två mandatperioderna

Skattetrycket ökat? Nu yrar du.

B BJKALLE skrev:
Om vi inte hade haft den invandring som vi har haft skulle Sverige vara i samma situation som Japan med krympande befolkning och det kostar japanerna enorma pengar. Kina har uppmärksammat att befolkningstillväxten är den lägsta på många år och att det kommer att kosta dem om de inte kan vända detta. Där med inte sagt att det inte finns problem med att vi har haft en stor invandring vilket vi inte har längre.
Det hade räckt gott och väl med arbetskraftsinvandring från länder som kulturellt liknar Sverige för att täcka upp ett framtida befolkningsunderskott, anser jag.

Det här med att, utan varken urskiljning eller krav, släppa in analfabeter, brottslingar och religiösa galningar från Afrika, arabvärlden och andra avlägsna delar av världen, utan ens en plan eller vision för hur dessa ska integreras, var ju dömt att misslyckas.

Redigerat:
  • Älska
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.