B Byggsnyggen skrev:
Alarmfunktionen finns faktiskt. Unde kugghjulet och sedan ”hantera”.
I övrigt håller jag med om att det de förändrat är en fullständig katastrof.
Tack för det! Hade missat att dom kommit med den funktionen efter att första uppdateringen inte hade alarm.
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Nu kör jag inte Spotify utan Apple music och har 17 enheter (från play-1 till era100) och allt anslutit till Unifi. Två enheter sitter via kabel.
Inte märkt något av det som andra klagar över.
Testade just att höja volymen och det var ingen märkbar fördröjning.
Men att hoppa till nästa låt tog tid (1-2sek) så det förstår jag är irriterande om man gör det ofta.
Det jag går och väntar på är att få möjlighet att välja ”fördefinierade grupper” i väckningar. Förstår annars inte varför de gett oss möjligheten att skapa sådana.
 
R RundBerg skrev:
Redan på S1-tiden släppte jag att få kombon unifi-wifi + sonos att fungera. Med en kabel till hyffsat centralt placerad Boost har det fungerat klockrent i förra huset och så även i nuvarande huset trots utbyggnad med fler enheter och trots senaste uppdateringarna i S2. Nya appen är seg ibland - uncefär som attt den måste ut på molnet och synka ibland trots att allt borde vara lokalt, men systemet i sig funkar fint (inkl koppling till Homey)

1st Boost (enda enheten med anslutning mot nät)
4st Beam (varierande versioner)
4st One
1st Arc
1st Play:5
Har liknande set up, funkar klockrent för mig. Tror lösningen är Boost. Uppfattar det som att de flesta i tråden försöker köra via sitt vanliga wifi, funkar ju såklart inte med all annan datatrafik.
 
J jbernspang skrev:
Den ”nya” s2 appen är väl pensionerad?
Bra att jag använder fortfarande den gammla s1 appen utan problem.😀👍🏻
 
F Finahuset skrev:
Har liknande set up, funkar klockrent för mig. Tror lösningen är Boost. Uppfattar det som att de flesta i tråden försöker köra via sitt vanliga wifi, funkar ju såklart inte med all annan datatrafik.
Skulle nog våga hävda att det inte nödvändigtvis har att göra med att wifit är överlastat. Snarare att vissa inställningar i Unifi-nätet lirar dåligt med Sonos.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
R Rebeller skrev:
Hej,

Jag har haft väldiga problem med mitt system.
Jag avinstallerade allt. Segmenterade 2,4ghz och 5ghz, anslöt allt igen på 2,4ghz, då funkade allt bra. Appen är ganska kass, men inget lagg och allt lirar.

Trådad Sonos Boost.
1 x Arc
1 x Sub
2 x L+R-Kopplade Play 1
2 x stereo-kopplade Play 1
3 x Play One
2 x Play 1
1 x Ikea Frame
1 x Move
1 x Roam
@tommib jag gjorde som ovan i mitt unifi och de funkar klockrent

sen måste man öppna vissa portar till sonos i brandväggen samt sätta på multicast med mer så dom kan prata med varandra inom samt mellan ”dina nät”.

Högtalarna och all annan IoT är på 2,4 medan datorer, telefoner, plattor med mer är på 5ghz hos oss

Finns en del guider om man googlar sonos och unify - ingen komplett utan vissa som fokar på portarna och andra på brandväggaregler med mer så läs flera

5st One SL
1st beam
1st sub mini
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
  • Gilla
jras och 1 till
  • Laddar…
vågar man hoppas på fler sonos-prudukter att köpa begagnat snart då? Mitt system funkar "sådär" men tänker att det kommer ge sig med tiden. Vill ha en eller två Move2 till...
 
Jag är hyfsat nöjd med mina Denon Heos, valde dem specifikt över Sonos för att de även har Bluetooth, så om mjukvaran slutat funka så är högtalarna ändå inte bara brevpressar. Även om jag troligen inte hade stått ut så länge med Bluetooth.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
R
Pär Sköld Pär Sköld skrev:
vågar man hoppas på fler sonos-prudukter att köpa begagnat snart då? Mitt system funkar "sådär" men tänker att det kommer ge sig med tiden. Vill ha en eller två Move2 till...
Mitt sonos-system (och bevisligen många andras) har fungerat sämre och sämre "med tiden" så jag vet inte om du bör räkna med det.

Men ja, det är inte omöjligt att det kommer fler begagnade i framtiden. Jag är inte många frustrationer från att sälja av mina och köpa något annat :)
 
  • Haha
Pär Sköld
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Mitt sonos-system (och bevisligen många andras) har fungerat sämre och sämre "med tiden" så jag vet inte om du bör räkna med det.

Men ja, det är inte omöjligt att det kommer fler begagnade i framtiden. Jag är inte många frustrationer från att sälja av mina och köpa något annat :)
Och jag har gamblat fel förut... inte jättenöjd med att ha Telldus Tellstick 433mhz installerad automation och dimmers etc i halva kåken...
 
F Finahuset skrev:
funkar ju såklart inte med all annan datatrafik.
Jag ser absolut inget såklart här.
 
tommib tommib skrev:
Det ger väl endast ett handlingsalternativ och det är att köpa något annat system. Är det någon som har några förslag?
Med risk för att skapa ramaskri här så svarar jag på TS fråga: Jag kör mest med Apple Music som spelas upp på sex HomePod gen2 samt fyra HomePod Mini. Spelar även upp samma saker genom fyra Apple Tv som är kopplade till olika externa högtalare: ett rum med Sonos Playbar+Sub+2xPlay1. Ett annat rum med Earthquake Sound IQ-52. Ett rum med grabbens surroundanläggning och så sista med en riktig hembio med 5.1.
Inga problem att flytta rumt ljudet i flera rum, start/paus och volym funkar fint från alla telefoner eller med rösten.
Har i och för sig även en Sonos Connect (separat förstärkare med 2.1-ljud på altanen). Även en Ikea/Sonos-högtalare men den används inte så mycket. Dock användes den tidigare då den funkar med Airplay 2: jag startar valfritt ljud på den högtalaren och kan därmed få samma ljud på övriga Sonos men även på Apple-högtalarna. Så blir det samma ljud i köket (Apple) som på altanen (Sonos Connect)
Detta funkar kalasbra. Allt går via Wifi, Unifi-nät.
Så det är ett alternativ om man vill.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Jag har:
1st Connect Amp
2st Play 3
2st Connect
2st Playbar
2st Play 1
1st Sub
Som jag kör på Sonos1 appen
I stugan:
2st Play 1
1st Playbar
1st Sub
1st Symfonisk
Som jag kör på Sonos appen
Jag har inte märkt några problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.