27 803 läst · 205 svar
28k läst
205 svar
Sonos. Vad göra åt haveriet?
Är det löst nu då?MrJay skrev:
Jag har haft min U6 LR några år utan konstigheter ihop med Sonos.
Ledsen att ställa till det för dig. Jag har Unify för hela slanten, men inga problem. IOFS så har jag den äldre generationen (sonos alltså) som inte styrs med nya "appen"tommib skrev:
Haveri? Är det inte ett lite starkt ord för lätt missnöjd?!?
Kör en Sonos Play3 över det vanliga wifi.kör uteslutande över Spotify och har inga problem med det och är nöjd. (förutom höja och sänka ljudet som har varit irriterande segt sedan dag ett, även med Sonosappen...).
Fast jag kör ju ingen tesla eller har ingen Imac som någon rajlerade tidigare i tråden...
Kör en Sonos Play3 över det vanliga wifi.kör uteslutande över Spotify och har inga problem med det och är nöjd. (förutom höja och sänka ljudet som har varit irriterande segt sedan dag ett, även med Sonosappen...).
Fast jag kör ju ingen tesla eller har ingen Imac som någon rajlerade tidigare i tråden...
Vi har sex Sonos Play:1-högtalare, och de fungerar fint ca 20% av tiden. Resten av tiden stöter vi på diverse problem, såsom att starta upp, tilldela spellista, ändra volymen eller att ansluta en högtalare som tidigare varit frånkopplad.
Först trodde vi att problemen berodde på vår gamla router, men efter att vi uppgraderade till en toppmodern enhet kvarstår samma bekymmer.
Man skulle kunna dra några LAN-kablar för att se om det löser problemen för att utesluta Wi-Fi som felkälla. Men baserat på responsen i den här tråden verkar det mer troligt att det är mjukvaran som är bristfällig.
Vi har redan investerat en del pengar i systemet, så att byta ut det helt är inte särskilt lockande. Den enda möjliga vägen framåt vore i så fall att bygga ett trådat system.
Först trodde vi att problemen berodde på vår gamla router, men efter att vi uppgraderade till en toppmodern enhet kvarstår samma bekymmer.
Man skulle kunna dra några LAN-kablar för att se om det löser problemen för att utesluta Wi-Fi som felkälla. Men baserat på responsen i den här tråden verkar det mer troligt att det är mjukvaran som är bristfällig.
Vi har redan investerat en del pengar i systemet, så att byta ut det helt är inte särskilt lockande. Den enda möjliga vägen framåt vore i så fall att bygga ett trådat system.
nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
Använder du Sonos S1-appen?S surfarn skrev:nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
Haveri är rätt ord. Upplever du de problem jag har, som även många andra har både här och i andra forum, går det inte att beskriva med andra ord.K Kontoristen7 skrev:Haveri? Är det inte ett lite starkt ord för lätt missnöjd?!?
Kör en Sonos Play3 över det vanliga wifi.kör uteslutande över Spotify och har inga problem med det och är nöjd. (förutom höja och sänka ljudet som har varit irriterande segt sedan dag ett, även med Sonosappen...).
Fast jag kör ju ingen tesla eller har ingen Imac som någon rajlerade tidigare i tråden...
Lustigt att det funkar fint för en del och helt värdelöst för andra.
Ja, jag tror det. Om jag inte minns fel hjälpte mig Sonos-supporten med detta en gång i tiden.S surfarn skrev:nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
Jag har en sonos arc ansluten till mitt unify nät med kabel och två one sl som surrondhögtalare utan kabel och använder sonos senaste app inga problem överhuvud taget. Allting uppdateras till senaste versionen både unify och sonos. Jag stänger av mina högtalare varje kväll och startar de på nytt när jag jag vill lyssna på musik eller titta på tv med hjälp av shellypluggar via homekit och har inte upplevt ngra problem så det är nog väldigt olika från system till system.