MrJay MrJay skrev:
Har en kund med en drös Sonos-prylar som han kopplade till ett U6-LR baserat nät jag satt upp - så många supportsamtal relaterat till hans ljudsystem (har själv inte Sonos och är knappast sugen) har jag inte varit med om någonsin
Är det löst nu då?
Jag har haft min U6 LR några år utan konstigheter ihop med Sonos.
 
  • Gilla
blancpain
  • Laddar…
MrJay
Det finns många trådar på UI community om det samt ett antal blogginlägg om man googlar
 
MrJay
K Kane skrev:
Är det löst nu då?
Jag har haft min U6 LR några år utan konstigheter ihop med Sonos.
Inte vad jag vet, iallafall enligt kunden
 
J
Multiroom bör nog gå enkelt att få till med Lyron media server (fd Logitech Media server) eller Innuos. Båda kan prata med sonosprodukter.
 
tommib tommib skrev:
Samma här, Unifi för hela slanten. Var hittar jag mer info om detta?

Nu är ju visserligen det mesta anslutet med kabel men det är två play:1 som inte är det.
Ledsen att ställa till det för dig. Jag har Unify för hela slanten, men inga problem. IOFS så har jag den äldre generationen (sonos alltså) som inte styrs med nya "appen"
 
Har en första gen beam som mest fungerar som TV-ljud, alltid rörigt när man ska in i deras app numera för att spela musik.

Lutade åt att bygga Sonos-system när det begav sig men nu är det uteslutet.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Haveri? Är det inte ett lite starkt ord för lätt missnöjd?!?
Kör en Sonos Play3 över det vanliga wifi.kör uteslutande över Spotify och har inga problem med det och är nöjd. (förutom höja och sänka ljudet som har varit irriterande segt sedan dag ett, även med Sonosappen...).
Fast jag kör ju ingen tesla eller har ingen Imac som någon rajlerade tidigare i tråden...
 
  • Gilla
Svaback och 1 till
  • Laddar…
I
Vi har sex Sonos Play:1-högtalare, och de fungerar fint ca 20% av tiden. Resten av tiden stöter vi på diverse problem, såsom att starta upp, tilldela spellista, ändra volymen eller att ansluta en högtalare som tidigare varit frånkopplad.

Först trodde vi att problemen berodde på vår gamla router, men efter att vi uppgraderade till en toppmodern enhet kvarstår samma bekymmer.

Man skulle kunna dra några LAN-kablar för att se om det löser problemen för att utesluta Wi-Fi som felkälla. Men baserat på responsen i den här tråden verkar det mer troligt att det är mjukvaran som är bristfällig.

Vi har redan investerat en del pengar i systemet, så att byta ut det helt är inte särskilt lockande. Den enda möjliga vägen framåt vore i så fall att bygga ett trådat system.
 
nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
 
S surfarn skrev:
nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
Använder du Sonos S1-appen?
 
K Kontoristen7 skrev:
Haveri? Är det inte ett lite starkt ord för lätt missnöjd?!?
Kör en Sonos Play3 över det vanliga wifi.kör uteslutande över Spotify och har inga problem med det och är nöjd. (förutom höja och sänka ljudet som har varit irriterande segt sedan dag ett, även med Sonosappen...).
Fast jag kör ju ingen tesla eller har ingen Imac som någon rajlerade tidigare i tråden...
Haveri är rätt ord. Upplever du de problem jag har, som även många andra har både här och i andra forum, går det inte att beskriva med andra ord.

Lustigt att det funkar fint för en del och helt värdelöst för andra.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
S surfarn skrev:
nu kapar jag tråden lite.. jag har bara en sonos play one av äldre snitt. Den går aldrig att hitta i wifinätet för mig. Min son kan däremot hitta den. Kan det bli problem med sonos om man har både 2.4 och 5 Ghz wifi? jag har iphone och han samsung.. jag har gett upp på den och kör nu med en gammal blåtandshögtalare istället
Ja, jag tror det. Om jag inte minns fel hjälpte mig Sonos-supporten med detta en gång i tiden.
 
Jag har en sonos arc ansluten till mitt unify nät med kabel och två one sl som surrondhögtalare utan kabel och använder sonos senaste app inga problem överhuvud taget. Allting uppdateras till senaste versionen både unify och sonos. Jag stänger av mina högtalare varje kväll och startar de på nytt när jag jag vill lyssna på musik eller titta på tv med hjälp av shellypluggar via homekit och har inte upplevt ngra problem så det är nog väldigt olika från system till system.
 
  • Gilla
Anders_Tranås
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Använder du Sonos S1-appen?
Bara för att jag testade nu så verkar det funkar i appen. Men i Spotify som jag oftast använder så funkar det inte
 
S surfarn skrev:
Bara för att jag testade nu så verkar det funkar i appen. Men i Spotify som jag oftast använder så funkar det inte
Har du testat att först starta sonos appen och där välja ex.vis mediarummet och sedan starta spotify och välja spellista eller låt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.