L Lasec skrev:
Upplever också att systemet är i princip obrukbart i version 2.

Det var rätt humoristiskt att dom tog bort alarmfunktionen. Detta innebar att existerande alarm ligger kvar men det finns ingen möjlighet att ändra eller stänga av dom 😂

Som det verkar går det att nedgradera till version 1. Om du går in på varje enhet finns det valet. Jag kommer testa det i veckan då andra alternativet är att bränna upp sk*ten 🤬
Alarmfunktionen finns faktiskt. Unde kugghjulet och sedan ”hantera”.
I övrigt håller jag med om att det de förändrat är en fullständig katastrof.

Har aldrig skaffat Sonos, även om jag tyckt de verkar eleganta när man varit hemma hos folk som har haft det, ofta kombinerat med en iMac, iPad och gärna en Tesla på uppfarten. Även för den mest otekniske konsumenten som köpt dessa produkter så har ett tekniskt fulländat system kunnat visas upp för oss teknikintresserade som gått den längre vägen och köpt andra produkter...

Alla dessa system funkar nog kalasbra om man bara köper BARA samma premiumprisade saker i samma ecosystem. Men samtidigt, trots alla fördelar känns det som att dessa företag egentligen skiter i sina kunder, de gör allt för att binda kunderna till sig själva och göra det omöjligt att hantera produkterna om man inte är 100% trogen kund. Och denna tråd visar ju hur det blir om det skiter sig med sådana här produkter. Grejorna blir helt brickade då de inte funkar utanför det moln och ecosystem de var tänkta för...

• Älska
  • Gilla
Freiherren och 5 till
  • Laddar…
Upplever den nya appen mycket mer stabil, har inga problem att det tar tid att byta låt eller play stopp.

Har idag 7st Play 1:surprised:r, 1st Arc och en sub. Har en av ettorna anslutna med kabel, resten går på sonosnätet.

tommib
Det är väldigt intressant att folk verkar uppleva det så olika. Jag, och väldigt många med mig, upplever appen och firmwareuppdateringen som en katastrof. Samtidigt finns det folk som inte gör det. Det gör att jag börjar undra om det är en problematik som uppstår under vissa förutsättningar men inte andra. Samtidigt har det felsökts extensivt av folk online...

Hmmm.....

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
A Anders_Tranås skrev:
Upplever den nya appen mycket mer stabil, har inga problem att det tar tid att byta låt eller play stopp.

Har idag 7st Play 1:surprised:r, 1st Arc och en sub. Har en av ettorna anslutna med kabel, resten går på sonosnätet.
Får man fråga varför du har en etta ansluten med kabel? Tänker om det finns någon fördel med det jämfört med Wifi eller är det för trådlösa inte räcker dit?

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Upplever också att våra Sonos helt havererat. Det är så illa att vi knappt använder dem längre. Var klockrena när vi hoppade på Sonoståget, gillade det enkla användandet, nu är det hopplöst. Har tre st Play 1, en Play5 och en Beam som nu mest samlar damm då jag inte har tiden eller tålamodet (läs kunnandet) att försöka återställa systemet så det fungerar som det ska igen.

• Gilla
anders lundqvist1 och 1 till
  • Laddar…
Moosys Moosys skrev:
Får man fråga varför du har en etta ansluten med kabel? Tänker om det finns någon fördel med det jämfört med Wifi eller är det för trådlösa inte räcker dit?
Om jag inte minns helt fel rekommenderade Sonos mig en gång att man ska ha en enhet ansluten med kabel. Vet inte om detta gäller fortfarande men kan ju vara en orsak.

B Byggsnyggen skrev:
Om jag inte minns helt fel rekommenderade Sonos mig en gång att man ska ha en enhet ansluten med kabel. Vet inte om detta gäller fortfarande men kan ju vara en orsak.
Okej är ny i Sonos träsket sedan någon månad tillbaka och har själv Arc, Subgen 2, Sub mini, 2st ERA 300, 2 st ERA 100, två One och en Roam. Har alla på wifi så lite därför jag undrar :). Behövde dock anslua min ena ONE jag köpte begagnad med kabel för att den skulle hittas korrekt (kunde dock köra utan kabel sen).

tommib tommib skrev:
Det är väldigt intressant att folk verkar uppleva det så olika. Jag, och väldigt många med mig, upplever appen och firmwareuppdateringen som en katastrof. Samtidigt finns det folk som inte gör det. Det gör att jag börjar undra om det är en problematik som uppstår under vissa förutsättningar men inte andra. Samtidigt har det felsökts extensivt av folk online...

Hmmm.....
Kan det vara versionsbundet. Jag har connect, amp, 2 play3, 5 play 1 fast i gamla systemet och med gamla appen. Allt över sonos net. Inget trådbundet och inga problem. Jag har aldrig bytt upp mig för blandad miljö kräver/krävde två appar. Vad jag hör om Sonos nu gör mig inte sugen att uppgradera.

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Moosys Moosys skrev:
Läste på ett forum att det skulle vara bättre att köra Sonos egna trådlösa nät istället för vanliga wifi. Då anslöt jag en etta med kabel och sen delar den ut det trådlösa nätet.

• Gilla
Moosys
  • Laddar…
MrJay
A Anders_Tranås skrev:
Läste på ett forum att det skulle vara bättre att köra Sonos egna trådlösa nät istället för vanliga wifi. Då anslöt jag en etta med kabel och sen delar den ut det trådlösa nätet.
Det stämmer. Att ansluta Sonos till ett Unifi-baserat Wifi-nät är likvärdigt med att tigga om problem

• Gilla
moonsire
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Det stämmer. Att ansluta Sonos till ett Unifi-baserat Wifi-nät är likvärdigt med att tigga om problem
Jaha. Det har ju jag......
Vilken typ av problem kommer jag se/få?

MrJay
K Kane skrev:
Jaha. Det har ju jag......
Har en kund med en drös Sonos-prylar som han kopplade till ett U6-LR baserat nät jag satt upp - så många supportsamtal relaterat till hans ljudsystem (har själv inte Sonos och är knappast sugen) har jag inte varit med om någonsin

• Gilla
Freiherren
  • Laddar…
tommib
Samma här, Unifi för hela slanten. Var hittar jag mer info om detta?

Nu är ju visserligen det mesta anslutet med kabel men det är två play:1 som inte är det.

Ah, är det kombon Unifi + Sonos som är problemet här?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.