S Simon Edmonds skrev:
Medans jag väntade på offert från 3 företag som jag personligen kände. Gick det mer än 4-6 månade ( som jag aldrig fixc äve idag ) . Priserna ökade, samt som sagt jag vet att jag betalade över pris då jag fick andra offert med cirka liknande anläggning fast redan accepterat den jag har nu då det gick alldeles för lång tid .
Godmorgon alla nattugglor

Simon: vad betalde du för din anläggning efter gröntEl bidrag, 380.000kr ?
 
Nissens
S Simon Edmonds skrev:
Medans jag väntade på offert från 3 företag som jag personligen kände. Gick det mer än 4-6 månade ( som jag aldrig fixc äve idag ) . Priserna ökade, samt som sagt jag vet att jag betalade över pris då jag fick andra offert med cirka liknande anläggning fast redan accepterat den jag har nu då det gick alldeles för lång tid .
Ja, du skulle inte väntat så länge, och du skulle valt ett annat företag…
Så, du valde att vänta länge och du valde företaget… menar bara att man har själv ansvar för de val man gör.:)
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, du skulle inte väntat så länge, och du skulle valt ett annat företag…
Så, du valde att vänta länge och du valde företaget… menar bara att man har själv ansvar för de val man gör.:)
Kanske även gjort en grundligare förprojektering med mer än en offert och läst in dig. Se vilket gediget arbete jag själv gjorde i tråden "Min solresa". Jag får min anläggning installerad nästa vecka om allt håller.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Godmorgon alla nattugglor

Simon: vad betalde du för din anläggning efter gröntEl bidrag, 380.000kr ?

Tror det blev 310
 
Nissens Nissens skrev:
Ja, du skulle inte väntat så länge, och du skulle valt ett annat företag…
Så, du valde att vänta länge och du valde företaget… menar bara att man har själv ansvar för de val man gör.:)

Ok vi testar igen.
Jag frågade 5 företag plus den sista jag valde. Så det blir 6 st. Anledninge varför jag inte frågade mer är för att dom tar 1500 kr för att ta fram en offert.

av dom 6 är 3 dom jag kände och hoppades på mest för fom skulle väll inte lura mig utag ge vettig pris.

efter nån månad så fick jag offer från bara ett företag.
Sen blev jag lovad av dessa 3 jag kände att offerten kommer innom kort. Och efter flera påminnelser och samtal och mail. Plötsligt hade det gått ja typ 4-6 mån.

där kommer in med sista offert som jag till slut betalade ca 30-40 % snällt räknat .

tiden gick snabbt. Inte visste jag att allt skulle upp i pris speciellt så högt.

Jag skyller inte ifrån mig men som sagt ingen offert än idag dvs 1,5 år senare från 3 företag. Resten började ta betalt för varje offert.

tror inte nån hade gjort myckwt annorlunda.
 
S Simon Edmonds skrev:
Tror det blev 310
310tkr blir drygt 13,6kr/kwp och det skulle jag vilja säga är ett bra pris.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Kanske även gjort en grundligare förprojektering med mer än en offert och läst in dig. Se vilket gediget arbete jag själv gjorde i tråden "Min solresa". Jag får min anläggning installerad nästa vecka om allt håller.
det stämmer men det är inte många som vill hjälpa till och väldigt få som är ärliga. Jag valde teeab för att det finns en person som jag kände där och litade på. Men men…
 
M mortimer skrev:
310tkr blir drygt 13,6kr/kwp och det skulle jag vilja säga är ett bra pris.
kan stämma med tanke oå dagens priser.
Men efter att jag valde teeab

fick jag (lite för sent) 2 till offert på 230-250 000
För cirka liknande anläggning. Jag tror det var på 19000kw och 20000kw .

Hade inte gnällt på pris om allt dunkade som det ska.
 
M mortimer skrev:
310tkr blir drygt 13,6kr/kwp och det skulle jag vilja säga är ett bra pris.
ja just det
Har man pengar för att betala 2 gubbar som är underleverantörer 8 dagar. Där det borde ta max 4 arbetsdagar så har man nog betalat för mycket.
( jag vet att man har rätt att använda sig av u derleverantör )
 
Tillbaka till grundproblemet som denna tråd initialt startade kring. Hur var det, har du reklamerat felet till Teeab ?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Tillbaka till grundproblemet som denna tråd initialt startade kring. Hur var det, har du reklamerat felet till Teeab ?
hahah japp låter vettigare.
Det har gått ca nu 1 månad när han sa att han ska undersöka och höra av sig. Skickade påminnelse. för mer än 2 veckor sen. Hörde av sig igen att kolla på detta fortfarande inget svar. Så fortsätter det så hör får det bli ARN. Men innan jag gör nåt sådant så ska en oberoende person kolla på anläggningen.


det roliga är innan fakturan var betald så svarade han på varje mail o samtal. När fakturan var betald, svarar han cirka på 2 mail av 10. Eller samtal, eller sms.

när han väll gör det så händer fortfarande ingentig. just nu 0 support.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S Simon Edmonds skrev:
hahah japp låter vettigare.
Det har gått ca nu 1 månad när han sa att han ska undersöka och höra av sig. Skickade påminnelse. för mer än 2 veckor sen. Hörde av sig igen att kolla på detta fortfarande inget svar. Så fortsätter det så hör får det bli ARN. Men innan jag gör nåt sådant så ska en oberoende person kolla på anläggningen.


det roliga är innan fakturan var betald så svarade han på varje mail o samtal. När fakturan var betald, svarar han cirka på 2 mail av 10. Eller samtal, eller sms.

när han väll gör det så händer fortfarande ingentig. just nu 0 support.
Se till så du får protokoll från besiktningen också som du kan använda som underlag till ARN
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Se till så du får protokoll från besiktningen också som du kan använda som underlag till ARN
hej jag hoppas att det inte går så långt , jag måste ge dom chans att fixa detta men, det verkar som dom inte tar det på alvar. Vi får hålla tummarna. Jag kommer så klar uppdatera läget. Samt många kommer ha nytta av inlägget så att dom inte gör samma misatat :)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Simon Edmonds skrev:
hej jag hoppas att det inte går så långt , jag måste ge dom chans att fixa detta men, det verkar som dom inte tar det på alvar. Vi får hålla tummarna. Jag kommer så klar uppdatera läget. Samt många kommer ha nytta av inlägget så att dom inte gör samma misatat :)
Gör du ordentlig besiktning och upprättar en kostnadsfri anmälan till ARN så ökar troligen din chans att de tar dig på allvar.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jag tänkte på en detalj som vi inte analyserat. Hur är det inkopplat i elcentral, några bilder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.