125 017 läst · 203 svar
125k läst
203 svar
Snöslunga till Stiga Park
Hej,hjulen på våra kärror ser ju lite små ut i förhållande till resten men det har funkat bra så länge man håller sej på gräsmattan Själva tippkonstruktionen "råkopierade" vi från en fabriksbyggd modell.. Har länge letat efter kulkoppling,typ bil men mindre,enklare än gaffel och sprint.PeddaIndian skrev:
Snöslungan såg jäkligt bra ut på filmen,ska bli intressant att följa utvecklingen.
Jag har oxå letat efter kulkoppling typ bilmodell fast mindre, men inte heller funnit något. Jag har för mej att jag sett en liten modell någonstans men minns inte var. hojta om du stöter på liten modell nånstansgalento skrev:Hej,hjulen på våra kärror ser ju lite små ut i förhållande till resten men det har funkat bra så länge man håller sej på gräsmattan. Själva tippkonstruktionen "råkopierade" vi från en fabriksbyggd modell.. Har länge letat efter kulkoppling,typ bil men mindre,enklare än gaffel och sprint.
Snöslungan såg jäkligt bra ut på filmen,ska bli intressant att följa utvecklingen.
Jo jag skall hålla tråden uppdaterad med mina hyss om byggena
kul med respons, de gör att man vill arbeta vidare och utveckla sakerna man bygger.
Jag har ritat en spetsplog/vinkelplog(snöplog) för frontmontering i mitt cad-program. funderar på att beställa material till detta under veckan, mej vetterligen så finns inte de spetsplog att köpa och kan vara bra med plog då det inte kommer mängder med snö
Idag har jag köpt färg. skall måla kärran imorgon Färgen fick jag tag på rätt kulör genom min brro som känner en kille på Teknos färg. Så det är Husqvarna Orginal Orange gött!
återkommer med bilder imorgon!
återkommer med bilder imorgon!
Medlem
· Västragötaland
· 95 inlägg
ahhh härligt att se de snurra de ser jätte bra ut, skall bli skoj å se när du lyfter osv också, lova att filma de!!!! ha en trevlig helg! i garaget
I veckan har jag målat kärran orange, även att jag tog reda på husqvarnas orginalkulör NCS-nr så blev det inte rätt nyans. Men det duger för nu. skall leta vidare efter rätt kulör till våren. kommer bilder på kärran imorgon. Nu skall bara marin-plyfan skruvas i botten sedan är den klar
Nu har man målat klart vagnen, inte riktigt rätt kulör men det fixar jag nästa vår.
Lite bilder på vagnen Tycker själv den blev riktigt bra!
Lite bilder på vagnen Tycker själv den blev riktigt bra!
Tag med dig en kåpa från klipparen, så skjuter dom kulören från den.
Jag hade med mej en plastkåpa från klipparen till färghandlaren men dem hade inte möjlighet att scanna av färgen där, utan var tvugna att skicka den på analys hos Teknos. Och det ville jag inte men tjejen i färgaffären var snäll och ringde Husqvarna fabriken och fick rätt NCS-nr, men detta nr fick jag i fredags av henne via telefon. Vi blandade färgen på torsdags-kvällen.5.2 racing skrev:
Så nu har jag iaf. rätt NCS-nr till våren då jag köper mer färg och målar den igen.
Jag har köpt Teknos färg och deras blandningsmaskiner klarar inte husqvarnas NCS-nr. Skall kolla med Nordsjö´s-färghandlare. vad finns det fler för stora färghandlare ?
Beckers, Caparol, Alcro.
Tackar folket. skall kika runt och se vad för färgbutiker som finns här runt om mej där jag bor!