125 019 läst · 203 svar
125k läst
203 svar
Snöslunga till Stiga Park
Ikväll har jag svetsat och monterat dit rem-spänhjulen till långa remmen
Här är lite bilder på detta. Arbetet fortsätter på fredag eftermiddag och då tas mer bilder
Här är lite bilder på detta. Arbetet fortsätter på fredag eftermiddag och då tas mer bilder
Igår(fredag) eftermiddag så gjorde jag fäste till wirespänningen för spännhjulen för att kunna ha till/från funktion så slungan stannar. använder mej utav befintliga wiren på traktorn som styrs av spaken man kopplar till/från klippaggregatet. Testkörde sedan funtionen och det blev inte riktigt bra. för fundera på en annan lösning.
Kommer kanske lite bilder senare.
Kommer kanske lite bilder senare.
Nu har jag varit ute och provkört kärran en runda. Rullar på kanonfint bakom traktorn och är väldigt lätt att backa med
kort på traktorn med kärran, här ser ni nyans-skillanden på färgen mellan traktorn och kärran. Skall målas igen till våren så den blir mer lik.
lägger även med ett kort på mitt garage. Då någon tyckte de var intressant
kort på traktorn med kärran, här ser ni nyans-skillanden på färgen mellan traktorn och kärran. Skall målas igen till våren så den blir mer lik.
lägger även med ett kort på mitt garage. Då någon tyckte de var intressant
Jag har precis pratat med min far nu. Han berättade att han i torsdags denna veckan monterat på sin snöplog på sin partner 14,5hk traktor. Han har byggt egen plog som styrs med hjälp av luftkolvar i sidled och höj/sänkning. Skall ta lite kort på den nån dag om de är något ni är intresserade av och se
160kvadratmeter är mitt garage. 10x16meter