jag kanske skulle adoptera dig å dina verktyg :) ja de där med hydralik måste ju va kanon, samt att ha ett snöblad som du säger vid mindre nederbörd, de jag e orolig för de e att min maskinen inte skall orka men de återstår ju att se...
 
Amstaff_Loco skrev:
jag kanske skulle adoptera dig å dina verktyg :) ja de där med hydralik måste ju va kanon, samt att ha ett snöblad som du säger vid mindre nederbörd, de jag e orolig för de e att min maskinen inte skall orka men de återstår ju att se...
Haha jag är för gammal för att adopteras:D Har du bara tungd bak och kedjor så matar även 10-12 hästar på riktigt bra.

Idag har jag börjat måla underredet(ramen) svart på kärran. Måste fixa mer färg imorgon så jag kan måla klart.

I helgen som varit har jag helsvetsat alla fogar på ramen(stativet) till snöslungan som bara varit punktsvetsade tidigare och även slipat hela ramen. även svetsat klart remskivorna på lagerhylsan så den skall jag blästra på jobbet imorgon och sedan skall den sprutlackeras svart såsom balken den sitter på. Det går framåt....bilder imorgon (tisdag eller onsdag)

Mvh
 
sitter en 14 hk oljetryckssmord kawasaki motor i den, men som sagt bra last där bak så skall de väl få fäste. snart dax för nya bilder då :) Mvh Mathias
 
Här är fler som väntar otåligt på bilder (men kanske inte skriver så mycket hela tiden. :)
 
I veckan har jag svarvat stödhjul(remskivor) till remspänningen för långa remmen som man skall kunna aktivera slungan med. Även målat ramen undertill på kärran svart. skall köpa Husqvarna orange färg kommande vecka och lacka lämmarna.

Här kommer några bilder på spännhjulen till remspänningen. och även den klara remskivekonstruktionen som flyttar ner remmen till rätt nivå:)
 
  • remskiva-spännhjul.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • spännbalk-under1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • spännbalk-under2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wilesco
  • Laddar…
Idag har jag målat klart de svarta på ramen under kärran. Tog lite bilder hur det blev. På måndag skall jag försöka åka in till lokala färghandlaren och hoppas på att dem har Husqvarna-orange färg hemma så jag kan måla lämmarna på ut/in-sidorna sedan är dem flak-botten kvar.:)

Lite bilder på kärran då.
 
  • vagn1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wilesco
  • Laddar…
sjukt fint bygge, ja va vore världen utan konstnärer ;)
 
Amstaff_Loco skrev:
sjukt fint bygge, ja va vore världen utan konstnärer ;)
Yupp, ser verkligen jättefint ut.
 
Amstaff_Loco skrev:
sjukt fint bygge, ja va vore världen utan konstnärer ;)
hehe jag tackar. är faktiskt riktigt nöjd med kärran själv måste jag erkänna. Den är stabil och blir verkligen fin nu när färgen börjar komma på:)
 
tackar tackar:p
 
Ingen mer än jag som bygger snöblad eller liknande för att ploga forsla bort snö?
Vore skoj att se lite fler konstruktioner:)
 
galento
Hej,vi gjorde kärror på jobbet av skrotmaterial och totalkostnaden blev ca 250 kr per kärra =hjulen och exenterlås från Biltema.Kärran är tippbar och flaket kan höjas i tre steg om 5cm,och rymmer en sj-pall.

Vi gjorde lite högre sidor för att få plats med mer löv och en längre dragstång som vi monterade under hjulaxeln så vi fick bra frigång till uppsamlingskorgarna på klipparen.Så denna kärran blev både billig och bra:);)
 
Redigerat:
Ser bra ut "galento", jag får med i en sj-pall i min utan problem.

Min vagn har flakmåtten L1500xB950xH300. Fast jag byggde aldrig min tippbar då det oftast blir "rackligt" efter ett tag.

Vi får väl se kanske vlir längre fram med tipp.:)
 
Jag tänkte jag kunde filma en liten kort snutt på slungan lite snabbt för er. Återkommer ikväll med filmen:)
 
har gjort en kort film på uppstart av slungan nu, ej helt klart som sagt. Behövs nån slags broms av remskivan på slungan och lite annat smått:)

Kolla filmen genom att trycka på länken nedan!
Mvh.PeddaIndian
http://www.youtube.com/watch?v=sHf5nFYVCsE
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.