Skitsamma om det håller, det blev så sanslöst snyggt så det duger som dekoration! (y)

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tack för alla svar om stålkvalite!
Nu när städet verkar närma sig klart kanske jag vågar mig på att fråga vad man har för användning av det fyrkantiga hålet?
Är det för att fästa verktyg av olika slag?

Lostmoose Lostmoose skrev:
Nu när städet verkar närma sig klart kanske jag vågar mig på att fråga vad man har för användning av det fyrkantiga hålet?
Är det för att fästa verktyg av olika slag?
Japp!

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
I
Snyggt städ. Kan säga till de som tvivlar på användbarheten att ett sånt kan vara riktigt bra att ha.
Gjorde mig ett liknande för många år sedan, inte lika snyggt, inte samma stålkvalitet, men väldigt användbart ändå. Inte så att man riktar spik var dag, men ibland är det bra att ha nått att knabba på.
Skåda mitt basic-städ.
Ett använt metallstäd med gul fot och stålfärgad bälg placerat på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Vardagsrum och 3 till
  • Laddar…
F
nanowire nanowire skrev:
Japp!
Vad för verktyg?

Jag måste fixa lite räls och göra ett sånt. Jag kommer inte att använda det men skit i det... Har ett par skapligt feta plasmaskärare som skulle kunna vara till nytta.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Jag håller helt med.
Jag har också fått en irrationell lust att tillverka ett städ utav en bit räls nu, ett städ som jag inte egentligen behöver.
:)

• Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
fsn och Mikael_L, skapa en tråd i samma anda som denna: https://www.flashback.org/t635557 (fast här på BH såklart).

Om man andra upplever ett starkt behov av att gräva ett hål, så behöver ni inte känna er alltför udda ;) Nu när jag tänker på det kliar det faktiskt lite i fingrarna...

Fasen vad kul om fler gav sig på att göra sitt eget städ och sedan postade sina alster här. Det roliga är att det behövs inga dyra maskiner eller så och man kan låta fantasin flöda fritt i sitt skapande. Lite som att dreja lera:).

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad för verktyg?

Jag måste fixa lite räls och göra ett sånt. Jag kommer inte att använda det men skit i det... Har ett par skapligt feta plasmaskärare som skulle kunna vara till nytta.
Väldigt många som jag bara sett men inte vet vad de heter. Men det vanligaste, och som jag använt, heter Avskrot och är typ en bred huggmejsel som du tex använder för att kapa med.
Bred huggmejsel känd som Avskrot placerad på ett håligt trästycke.
Skapa konto

• Gilla
fsn
  • Laddar…
F
Björn Melander Björn Melander skrev:
Fasen vad kul om fler gav sig på att göra sitt eget städ och sedan postade sina alster här. Det roliga är att det behövs inga dyra maskiner eller så och man kan låta fantasin flöda fritt i sitt skapande. Lite som att dreja lera:).
Det är ju det där med att fixa räls...

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Dom bygger och renoverar järnväg för jämnan, är nog inget svårt att gå förbi och fråga om en bit begagnad 50kg-räls.

I
nanowire nanowire skrev:
Väldigt många som jag bara sett men inte vet vad de heter. Men det vanligaste, och som jag använt, heter Avskrot och är typ en bred huggmejsel som du tex använder för att kapa med.
[bild]
Jo det är nog det vanligaste. Har man ett fyrkantigt hål ökar möjligheterna, då kan man göra sig fixturer för olika ändamål som för tillverkning av konsoler, lampor, ljusstakar mm. Eller kanske en form att smida bultar, nitar och dylikt i. Bara fantasin sätter gränsen. Jag är ju ingen riktig smed men väl en lärling så en del har man sett i ämnet.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vissa rälsbitar verkar bara skrika "Hjälp mig härifrån"
Står på Handens pendeltågstation

• En övergiven rälsbit på gruset vid Handens pendeltågstation.
    Skapa konto
  • Gilla
Harald Boye och 2 till
  • Laddar…
Undrar hur länge den kommer att finnas kvar där om alla som läser denna tråd skulle få för sig att göra ett eget städ...??? Jag skulle gärna vilja ha ett hemma men Handen ligger lite fel geografiskt....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.