58 744 läst · 292 svar
59k läst
292 svar
Slutnotan för kaminen från Eldabutiken blev 255 000 kr
Nja, jag tror att båda hade förlorat om de dragit det hela vägen. Kunden eftersom kaminen fungerar som den skall, Elda eftersom de inte löst de estetiska problemen. Nu förlorade båda ändå kan man säga, men de hade sannolikt förlorat ännu mer om de fortsatt...Maskintok skrev:
Redigerat:
Elda centralt borde förstås löst problemet. Nu har de visat att de inte tar det ansvaret, så samma sak kan hända igen i vilken Elda butik som helst....Sven Hallberg skrev:
Bara att åka dit och fråga..C cpalm skrev:
tydligen så hoppas de på att folk inte ska våga eller orka bråka
Nja det beror ju på vad man ska strida om.Pergoteborg skrev:
Är det konstruktionen eller funktionen, designen, eller vad..
Sedan ska man ha utlåtanden mm
allt tar ju en stund..
räkna 2000 kr *8*5...=80.000 kr i veckan..
grattis...
Renoverare
· Stockholm
· 18 357 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 357 inlägg
Resten av butikskedjan visade inget intresse att pressa butiken i fråga att lösa problemetSven Hallberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 357 inlägg
Absolut men rätt ska vara rätt, en advokat fakturerar inte 8 timmar per dag. Men många har mycket högre arvode än 2k också min svärfar hade tex 4.5k normalt, han var dock inte främmande mot att köra pro bono när privatperson satt i kläm.Maskintok skrev:
Jo men eftersom många inte förstår att det kostar pengar, stora summor att anlita advokater så skrev jag enkelt för att man ska förstå hur fort det stiger.AndersMalmgren skrev:
att sedan en advokat jobbar med flera olika ärenden per dag är en annan sak, men i slutet blir ändå timmarna detsamma.
Nu tog ju inte detta bara 6 veckor vad jag förstår... Eller hur?
Renoverare
· Stockholm
· 18 357 inlägg
Timmarna blir det samma men faktum kvarstår 100 procent av de timmarna fakturerar man inte.Maskintok skrev:Jo men eftersom många inte förstår att det kostar pengar, stora summor att anlita advokater så skrev jag enkelt för att man ska förstå hur fort det stiger.
att sedan en advokat jobbar med flera olika ärenden per dag är en annan sak, men i slutet blir ändå timmarna detsamma.
Nu tog ju inte detta bara 6 veckor vad jag förstår... Eller hur?
Är exakt samma sak för oss alla det är effektiv tid som gäller.AndersMalmgren skrev:
Men är man så frågande till varför saker kostar, då lever man inte i verkligheten.
Men visst jag förstår nu bättre den som gnäller på att mekanikern är dyr... För den ska ju enlig dessa inte få ta ut ersättning för sitt arbete..
Hur många gånger står inte jag och drar nya kablar eller renoverar motorer mm och ändå Kan jag inte ta fullt betalt?
.. självklarhet att saker kostar, inser man inte detta så får man laga själv eller företräda sig själv då...
Tråkigt för Johan och andra som var godtrogen kund hos Eldabutiken. Jag tackar för varningen och väljer bort Eldabutik.Redaktionen skrev:Eldabutiken i Haninge skulle ta Johan till tingsrätten för att han höll inne betalning för dåligt installerad kamin. Johan konstaterar i efterhand att de instanser som finns för privatpersoner som hamnar i tvist med företag är verkningslösa.
– Jag tog kontakt med Hallå Konsument som sa att jag hade rätt och borde slåss för min sak, säger en uppgiven Johan Nordin.
Du kan läsa artikeln här: Slutnotan för kaminen från Eldabutiken blev 255 000 kr