37 876 läst · 61 svar
38k läst
61 svar
Skurklossar till allmogefoder?
Vart är foder o skurkloss köpt..?MathiasS skrev:
Nejdå jag förstår varför man har dessa. JAG tycker att det ser amatörmässigt ut med foder mot foder. Skulle jag göra snygg anslutning av dessa foder mot varandra skulle man verkligen få finlira för att få det ok. Nu har jag vara rundat av golvlisten och låtit dörrfodret gå mot golvet, inte snyggt tycker jag. Har samma foder som @fatsug :
[bild]
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 330 inlägg
Jag gjorde egna med 28x95 regel.
Ställ den på högkant på bordssågen med 15grader vinkel på bladet och ca 5mm in på brädan så får du en snygg avgradning.
Anpassa bredden efter foder.
Här finns annars lite inspiration abitra.se
Ställ den på högkant på bordssågen med 15grader vinkel på bladet och ca 5mm in på brädan så får du en snygg avgradning.
Anpassa bredden efter foder.
Här finns annars lite inspiration abitra.se
Jag gjorde också mina på bordssågen, det var väldigt smidigt.S Småbrukaren skrev:
Våra skursocklar ser ut i stil med de som länkas från Veckebo ovan. När vi beställde specialhyvlade lister och foder från annan part såg vi till att de hyvlade till två brädor som vi sedan kapat skurklossar från. Kostnaden för att de tog två brädor och körde genom hyveln lite snabbt var försumbar.
Men allt blir snabbt dyrt om det är enstaka artiklar som är "färdiga" jämfört med om man kan "köpa i bulk".
Men allt blir snabbt dyrt om det är enstaka artiklar som är "färdiga" jämfört med om man kan "köpa i bulk".
Jag pudlar. Trodde priset var per styck, inte per meter.Tomture61 skrev:
Men ändå väldigt dyrt jämfört med vanlig finsågad panelbräda som man fasar av själv.
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Nyinstallerad dörr skevar - vad är acceptabelt?
Fönster & Dörrar -
3 år gammalt Assa Abloy lås till entrédörren har plötsligt problem
Fönster & Dörrar -
Såga upp hål i källarvägg för fönster.
Fönster & Dörrar -
Tips på gummi/plast hörnlist mellan karm o ruta
Fönster & Dörrar -
Kan man reparera takkupol av plexiglas?
Fönster & Dörrar