Köper du Boschen så blir det bara en dragare, Makitan ger två i ett kit fast det blir kanske en liten prisskillnad... Fast Makitans slagdragare är rätt kul att jobba med då det skall dras snabbt, kraftigt och tungt...
Jag visste vilka distar och åf det finns, jag funderade bara om du undersökt vilken som ger bästa pris då inte alla har alla makitas produkter tillgängliga med pris on-line. Du kan köpa alla produkter genom dom men då måste du ringa eller maila. Dessutom skeppar inte alla till europa.
Min favvis åf www.coastaltool.com har långt ifrån alla makitas produkter men slår man en signal så beställer han glatt hem och det blir fortfarande kalaspriser.
Jag visste vilka distar och åf det finns, jag funderade bara om du undersökt vilken som ger bästa pris då inte alla har alla makitas produkter tillgängliga med pris on-line. Du kan köpa alla produkter genom dom men då måste du ringa eller maila. Dessutom skeppar inte alla till europa.
Min favvis åf www.coastaltool.com har långt ifrån alla makitas produkter men slår man en signal så beställer han glatt hem och det blir fortfarande kalaspriser.
Blir bara svårare och svårare. Boschen har 3års garanti och är 220volt. Men jag ska bygga om på landet och tänkte köpa en spikpistol och de är ju inte direkt billiga i Sverig. Så det får nog ändå bli att beställa från USA. Vad brukar kursen hämna på hemma i sverige. 10.50 typ eller?
Var har du legat och sovit det senaste året... Kursen ligger ju på ~7kr ;D Det var länge sedan dollarn stod i 10kr eller mer.ahlis skrev:
Vad gäller garantin så tror jag inte att en proffsmaskin kommer att duka under av en aktiv hemanvändare som är rädd om grejorna.
//Edit
En dragare från USA kräver en trafo eller en ny laddare. Trafo är billigast om du inte hittar en begad laddare. En laddare drar väldigt lite ström så en sån trafo är rätt billig. Köp dragaren där den är billigast och du tycker du får en bra dragare. Bara om man köper prylar som direkt går på 115V, då kan man fundera på användningen om det är värt att lägga en rätt stor slant på en trafo som väger bly bara för att få ett bra pris från USA.
Jag har köpt en hel del snickeriverktyg från USA som går på 115V men då dessa används startionärt så är det inget problem att ha en trafo stående.
Flera i detta forum har köpt spikpistoler från USA fast luftdrivna och USA luft är nog rätt lik Svensk luft. De har fått proffs spikpistoler till istort samma pris som de totalt värdelösa budgetvarianter som finns här i Sverige.
Har du bara en kompressor så kan du göra ett rätt trevligt klipp...
Har du bara en kompressor så kan du göra ett rätt trevligt klipp...
Kan bara ta och sittera mig själv (utdrag från tråd internetsidor /sida 2)ahlis skrev:
Beställde kittet med skruvdragare och ficklampa och verktygsbälte i tisdags och fick det i torsdags levererat till dörren.
Coastaltool
makita6337DWDLE 1250:-
Express frakt UPS 761:-
Kjell & CO
110V/100W trafo 199:-
Frakt Posten 89:-
Tull&Moms 675:-
Totalt 2975:-
Detta tycker jag är ett bra pris då, fick pris på enbart en
makita 12V här i sverige 2400:-.
Kan verkligen rekomendera Coastaltool.com
//Detta sade jag då. fortfarande ;D ;D med min skruvdragare + den suveräna lampan ;D
Ok grabbar. Efter mycket bläddrande och prio på deklaration : så har jag mina Coastaltool siffror på vad jag fick betala och motsvarande pris här hemma. Priset är vad som syntes på kreditkortet + avgiften till UPS.
Allt Makita, inklusive frakt, moms och avgifter.
9227 Poler och slipmaskin
9920 Bandslip
==================> 4767:-
Pris i Sverige ========> ~9500:-
6935 Slagdragare 14,4V/140NM
=======================> 2941:-
Pris i Sverige om den fanns ===> ~5500 - 6000:-
(6918 finns i Sverige, den ligger 500-1000 under men är mycket svagare)
6030 Excenterslip
================> 2266:-
Pris i Sverige ======> ~3400:-
Så det finns en del att spara för att få bra prylar. Jag tyckte att det var värt utlägget på en biffig trafo på 1500VA för att klara av dessa prylar. Att man har en klump till trafo stör inte då dessa (utom dragaren) används relativt stationärt. Jag hade redan en laddare till min 6227 som även tar 14,4V så det gör den nya dragaren lika portabel som den mindre.
Vad gäller garanti så är jag inte speciellt orolig då jag är rätt pedantisk med mina verktyg. Givetvis skall dom användas men inte till det dom inte är gjorda för eller låta dom slita för tungt.
Ska jag vara ärlig så har jag inte kollat hur Makita i Sverige (Essve) ställer sig till garanti på prylar köpta i USA...
//Edit
Enligt en icke nämd källa så har Essve tydligen försökt flera gånger att övertala Makita att anpassa sina priser till övriga proffsverktyg men utan framgång.
Allt Makita, inklusive frakt, moms och avgifter.
9227 Poler och slipmaskin
9920 Bandslip
==================> 4767:-
Pris i Sverige ========> ~9500:-
6935 Slagdragare 14,4V/140NM
=======================> 2941:-
Pris i Sverige om den fanns ===> ~5500 - 6000:-
(6918 finns i Sverige, den ligger 500-1000 under men är mycket svagare)
6030 Excenterslip
================> 2266:-
Pris i Sverige ======> ~3400:-
Så det finns en del att spara för att få bra prylar. Jag tyckte att det var värt utlägget på en biffig trafo på 1500VA för att klara av dessa prylar. Att man har en klump till trafo stör inte då dessa (utom dragaren) används relativt stationärt. Jag hade redan en laddare till min 6227 som även tar 14,4V så det gör den nya dragaren lika portabel som den mindre.
Vad gäller garanti så är jag inte speciellt orolig då jag är rätt pedantisk med mina verktyg. Givetvis skall dom användas men inte till det dom inte är gjorda för eller låta dom slita för tungt.
Ska jag vara ärlig så har jag inte kollat hur Makita i Sverige (Essve) ställer sig till garanti på prylar köpta i USA...
//Edit
Enligt en icke nämd källa så har Essve tydligen försökt flera gånger att övertala Makita att anpassa sina priser till övriga proffsverktyg men utan framgång.