Körde bil så kunde inte fotografera.
Men hamnade bakom en man som körde in på E6 med en Dacia pickup (storlek som en vanlig bil) med plankor som låg ca 45 grader från taket, över flaket och pekandes ned i marken, över det var några dynor och allt var surrat med en tamp från höger till vänster sida.

Kan säga att jag ökade avståndet för att sedan köra om den bilen...

• Gilla
  • Wow
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
G
tttomten tttomten skrev:
Rv 90 km/h
Barnen var förundrade över att XPSskivorna drogs framåt och inte blåste av.
Blir nog ett baksug bakom hytten och "framstammen" av flaket så dom dras dit då dom är ganska lätta.

• Gilla
Harrison
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ska du reklamera en bayliner från 80 talet? mja. En ganska ny båt ja. Men på vissa av bilderna var det en bayliner 2052(möjligtvis 1952) och de är inte så nya, slutade väll tillverkas på 90 talet. Helt och hållet ägarens fel. Tänk på att båten troligtvis har dragits upp xxx antal ggr genom åren.
Ja, men de bilderna visar ju båtar som är ute på vägarna och transporteras. Då skall man inte enbart använda sig av stävöglan när man förankrar sin båt till trailern, gör man det så får man skylla sig själv....

• Gilla
Harrison
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Kan det vara så att man får dåligt närminne av att andas gasol? Det är fjorton minuter mellan dina två berättelser...;)
Nja, det blev något strul när jag skickade iväg den första texten och jag trodde den försvann i cyberspace... tydligen inte

R roli skrev:
Ja, men de bilderna visar ju båtar som är ute på vägarna och transporteras. Då skall man inte enbart använda sig av stävöglan när man förankrar sin båt till trailern, gör man det så får man skylla sig själv....
Nej de skall lastsäkras i trailern som jag skrivit innan.
Men att börja gnälla om att öglan kanske lossnar på en 80talare är i min rent av löjligt.

Fick upp den här på twitter nyligen.

• Bil med provisorisk frontspoiler tillverkad av en pall och fastsatt med spännband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
G Gud_ skrev:
Fick upp den här på twitter nyligen.
Har sett det där i verkligheten. Var dock lister, och dom släpade i marken i mitten, så han kom aldrig iväg :D

• Haha
GammelMan99
  • Laddar…
B
C carthago skrev:
[länk] lita inte på ett par små nylonspännband från (säger inte namnet)
Med stropp bakom ratten avsåg jag en tvåbent, det finns så'na också.

Idag fick jag göra en fuling. Tog ingen bild för jag blev mest irriterad, ingen större fara men hade aldrig gjort det med ett vettigt släp.
Blev "tvungen att låna släp av en billighetsmarknad (inte byggmax)
Och de hade bara ett gallersläp inne, ingen fara tänkte jag, tar ju bara av lämmarna och lastar och surrar på ordentligt.
Skulle ha 95x95, någon trall, lite reglar. Inte supertungt.
När jag hakat på skitet och kommer in i drive inen så ser jag till min fasa något jag aldrig någonsin sett förr. Det var SPRINTAR på lämmarna :O Det gick alltså inte få bort skitet.
Så jag sågade 95X95 på plats, och la resten av skiten uppe på gallret ner och andra änden ner i släpet och surrade.
Upp på allt så funkade inte vänster blinkers och kontakten var i uselt skick så vid varje gupp så blinkade allt ljus, så de skulle lämna in skiten på service.

Första och sista gången jag lånar gratis släp på en billig bygghandel.

• Gilla
  • Wow
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
T
Taget idag.
Utomhusbild på en picknickbänk med en orange parasoll med logotyp, nära en papperskorg och bil.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Nej de där parasollerna ser inte säkrade ut, kan blåsa bort närsomhelst.

Protte

• Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 7 till
  • Laddar…
H
T Thullen skrev:
Taget idag.
[bild]
så lastar jag många gånger.
Dock binder jag ned i öglorna i golvet.

Ska jag köra mycket så tar jag av gallret dock

G
Person som står på flaket till en pickup och håller i en stor TV vid ett trafikljus.
Skapa konto

• Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Taget idag.
[bild]
Så lastar många.
Skulle aldrig i hela mitt liv göra så, då gör jag hellre som jag gjorde igår även om det tar emot.
Hoppas det inte är standard på billiga släp med skitsprintar.
För tar man av lämmarna så lägger man ju bara under gallret och får ett säkert sätt istället.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.