1 014 921 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Körde bil så kunde inte fotografera.
Men hamnade bakom en man som körde in på E6 med en Dacia pickup (storlek som en vanlig bil) med plankor som låg ca 45 grader från taket, över flaket och pekandes ned i marken, över det var några dynor och allt var surrat med en tamp från höger till vänster sida.
Kan säga att jag ökade avståndet för att sedan köra om den bilen...
Men hamnade bakom en man som körde in på E6 med en Dacia pickup (storlek som en vanlig bil) med plankor som låg ca 45 grader från taket, över flaket och pekandes ned i marken, över det var några dynor och allt var surrat med en tamp från höger till vänster sida.
Kan säga att jag ökade avståndet för att sedan köra om den bilen...
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Ja, men de bilderna visar ju båtar som är ute på vägarna och transporteras. Då skall man inte enbart använda sig av stävöglan när man förankrar sin båt till trailern, gör man det så får man skylla sig själv....R Rkarlsson skrev:
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Nej de skall lastsäkras i trailern som jag skrivit innan.R roli skrev:
Men att börja gnälla om att öglan kanske lossnar på en 80talare är i min rent av löjligt.
Idag fick jag göra en fuling. Tog ingen bild för jag blev mest irriterad, ingen större fara men hade aldrig gjort det med ett vettigt släp.
Blev "tvungen att låna släp av en billighetsmarknad (inte byggmax)
Och de hade bara ett gallersläp inne, ingen fara tänkte jag, tar ju bara av lämmarna och lastar och surrar på ordentligt.
Skulle ha 95x95, någon trall, lite reglar. Inte supertungt.
När jag hakat på skitet och kommer in i drive inen så ser jag till min fasa något jag aldrig någonsin sett förr. Det var SPRINTAR på lämmarna :O Det gick alltså inte få bort skitet.
Så jag sågade 95X95 på plats, och la resten av skiten uppe på gallret ner och andra änden ner i släpet och surrade.
Upp på allt så funkade inte vänster blinkers och kontakten var i uselt skick så vid varje gupp så blinkade allt ljus, så de skulle lämna in skiten på service.
Första och sista gången jag lånar gratis släp på en billig bygghandel.
Blev "tvungen att låna släp av en billighetsmarknad (inte byggmax)
Och de hade bara ett gallersläp inne, ingen fara tänkte jag, tar ju bara av lämmarna och lastar och surrar på ordentligt.
Skulle ha 95x95, någon trall, lite reglar. Inte supertungt.
När jag hakat på skitet och kommer in i drive inen så ser jag till min fasa något jag aldrig någonsin sett förr. Det var SPRINTAR på lämmarna :O Det gick alltså inte få bort skitet.
Så jag sågade 95X95 på plats, och la resten av skiten uppe på gallret ner och andra änden ner i släpet och surrade.
Upp på allt så funkade inte vänster blinkers och kontakten var i uselt skick så vid varje gupp så blinkade allt ljus, så de skulle lämna in skiten på service.
Första och sista gången jag lånar gratis släp på en billig bygghandel.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Nej de där parasollerna ser inte säkrade ut, kan blåsa bort närsomhelst.
Protte
Protte
Så lastar många.T Thullen skrev:
Skulle aldrig i hela mitt liv göra så, då gör jag hellre som jag gjorde igår även om det tar emot.
Hoppas det inte är standard på billiga släp med skitsprintar.
För tar man av lämmarna så lägger man ju bara under gallret och får ett säkert sätt istället.