1 028 802 läst · 4 669 svar
1029k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 368 inlägg
Då får de ju en anledning att åka till Ahsell för käkKeiller skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Dags att döda grodor säger du?B b8q skrev:
Myrstack postade en bild på en bil med en stege på taket. Stegen satt fast med spännband, men det var fäst i backspegeln och gångjärnet till bakdörren. Uppenbart olämpligt.
Jag svarade med en bild på en bil med en stege på taket. Stegen satt fast med spännband, men det var fäst i handtaget till fönstret i hardtopen. Likaledes olämpligt, men inte lika iögonfallande.
Gammelman99 svarar gillande på ett sätt som lika lätt kan tolkas som att han tycker att lastsäkringen är tillfredsställande som att han ser hur saker sitter fast och svarar ironiskt.
Så jag ger honom ett svar som är likaledes tvetydigt vid slarvig läsning men som också uttrycker det jag tycker är problemet med lastsäkringen.
Ja, jag vände på ordstävet med flit.
Husägare
· Jönköping
· 5 689 inlägg
-kväk-F fiskbuggaren skrev:Dags att döda grodor säger du?
Myrstack postade en bild på en bil med en stege på taket. Stegen satt fast med spännband, men det var fäst i backspegeln och gångjärnet till bakdörren. Uppenbart olämpligt.
Jag svarade med en bild på en bil med en stege på taket. Stegen satt fast med spännband, men det var fäst i handtaget till fönstret i hardtopen. Likaledes olämpligt, men inte lika iögonfallande.
Gammelman99 svarar gillande på ett sätt som lika lätt kan tolkas som att han tycker att lastsäkringen är tillfredsställande som att han ser hur saker sitter fast och svarar ironiskt.
Så jag ger honom ett svar som är likaledes tvetydigt vid slarvig läsning men som också uttrycker det jag tycker är problemet med lastsäkringen.
Ja, jag vände på ordstävet med flit.
Undrade när någon skulle påpeka detta.Cheesen skrev:
Det tillkom ett band ungefär rakt ovanför lappen, jag fotade medans jag höll på att trä på spännaren på bandet. Lasten är även förstängd framåt mot framstammen på släpet. Dessutom är banden jag använde klassade för högre styrka än vad TYA räknar med i sina tabeller så det skiljer lite där med.
Jepp. Jag fick ombesiktning en gång pga att jag inte lyckades få loss kroken. Låset hade kärvat igen och jag fick tömma en hel flaska smörjolja för att spola ur det innan jag lyckades få loss skiten. Det var sista gången jag lät kroken sitta kvar längre än absolut nödvändigt.Henrik.woll skrev:
Vi tappade krok (och släp givetvis) 3-4 mil efter vi kört hemifrån.. På en alldeles rak och fin (nästan helt nyasfalterad) mitträckesväg..
Väldigt glad att:
1. Det var tidigt på morgonen en lördag så ingen annan trafik ute..
2. Det fanns en "ficka" bara 100 meter från där släpet la sig uppochner i diket..
3. Att vi hade lånat grannens lilla öppna släp och slagit in packningen i presenning och spänt fast den på släpet (ingen trasig kåpa i glasfiber och inget blev blött trots att det var en halvmeter vatten i diket)..
4. Att det inte var den gången jag hade hästen i släp bakom bilen..
5. Att vi inte hade biltransport+bil kopplat..
Efter detta: ALDRIG MERA LÖSTAGBART DRAG
Väldigt glad att:
1. Det var tidigt på morgonen en lördag så ingen annan trafik ute..
2. Det fanns en "ficka" bara 100 meter från där släpet la sig uppochner i diket..
3. Att vi hade lånat grannens lilla öppna släp och slagit in packningen i presenning och spänt fast den på släpet (ingen trasig kåpa i glasfiber och inget blev blött trots att det var en halvmeter vatten i diket)..
4. Att det inte var den gången jag hade hästen i släp bakom bilen..
5. Att vi inte hade biltransport+bil kopplat..
Efter detta: ALDRIG MERA LÖSTAGBART DRAG