Ser jag ett trä-takräcke?
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Tror inte det är så mycket problem givet lasten...
Men kreativt 😆
Den sortens rails är det kanske inte så lätt att förankra lasten i, om stegen ligger på ett par regelstump eller på en märkes specifik profil spelar väl ingen större roll bara den är ordentligt surrad.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ser jag ett trä-takräcke?
Japp, äkta 45x45 i norrländsk gran.. 😆
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Japp, äkta 45x45 i norrländsk gran.. 😆
Finns en tråd i möbelsnickeri där man kan skryta om sina färdig verk.😀
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det där skulle definitivt inte hålla om surrningen skulle sättas på prov. Busstaket skulle gå sönder. Man surrar ju normalt i hjulen eller i fästpunkter som man kan hitta i eventuell ram eller hjulupphängningar.
Att man surra i hjulen har en anledning: Om bilen/bussen kommer i svängning pga vågor skulle karossen röra sig mycket uppåt/nedåt och man då skulle ha surrat i karossen eller taket skulle spännbanden utsättas för kraftiga ryck. Bilar som transporteras på flaksläp ska därför alltid surras vid fälgarna.
 
  • Gilla
Solar53 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Igår passerade denna bil mig på parkeringen vid K-Rauta i Kungens Kurva (utförsäljning så jag gissar att man kunde se ett och annat om man stannat). Jag tror det var någon form av glasdörrar i bakluckan. Jag kan inte svära på att det inte var surrat, men jag tror iallafall inte det. Man går väl hoppas att dämparna till luckan var i bra skick, för luckan var inte fixerad på något sätt...
Stadsbild, bil med öppen baklucka, skyltstolpe, parkeringsplats, varuhus i bakgrunden, kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Igår passerade denna bil mig på parkeringen vid K-Rauta i Kungens Kurva (utförsäljning så jag gissar att man kunde se ett och annat om man stannat). Jag tror det var någon form av glasdörrar i bakluckan. Jag kan inte svära på att det inte var surrat, men jag tror iallafall inte det. Man går väl hoppas att dämparna till luckan var i bra skick, för luckan var inte fixerad på något sätt...
[bild]
Visst får man en konstig känsla/önskan att luckan skall slå igen när man ser sånt där......😎
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Ja det är exakt vad det är.
 
Intressant att dom pixlat den välta bilens nummerplåt men inte dom andra två.
 
Den vänstra är ju polisen och den andra är väl bara en förbipasserande så det finns ju ingen anledning att dölja dessa...
 
Fick läsa på men tidningar har tydligen lite friare regler än vi andra kring personuppgifter.
 
M Mellanbarn skrev:
Fick läsa på men tidningar har tydligen lite friare regler än vi andra kring personuppgifter.
Nja, du får ju också publicera en regskylt men inte på sådant sätt att det kan klassas som förtal, eller hur?
 
A AskeHolst skrev:
Negativt kultryck?

[bild]

Källa: [länk]
Verkar vara lite krångligt sätt att lasta av…. 😂
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.