L lostinsweden skrev:
[bild]
De har i alla fall spännband till gruset :)

Såg denna på fb häromdan. Borde bli gött kultryck och svaja bra.

• Bil parkerad med en lång byggställningsdel ovanpå fastspänd på köpkärra, troligen orsakar balansproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
W Willewonka skrev:
Om jag varit tvungen att köra så långt lass. För det såg inte tungt ut ?
Så hade jag fixat takräcken och surrat det på.
Men jag hade aldrig kört de =)

W Willewonka skrev:
Det där ser mycket bättre ut. Så borde han med limträt gjort också, fast han hade eupallar lägga under istället för gallergrind.

MathiasS MathiasS skrev:
Det där ser mycket bättre ut. Så borde han med limträt gjort också, fast han hade eupallar lägga under istället för gallergrind.
Funkar verkligen 90°sväng?

Motorbåt lossnat från släpvagn och står mitt på en trafikerad korsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Från en FB-grupp å förmodligen så e de saknad av spännband som e orsaken till ”parkeringen”

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
De har i alla fall inte slarvat med fendrarna.

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Tyvärr verkar det vara fullt lagligt att åka omkring med en lös båt på vagnen.
https://www.arbetarbladet.se/artike...alla-straff-nog-att-slap-och-bat-blev-skadade

"Vid halv elva-tiden på onsdagen tappade en båtägare sin båt som var dåligt surrad på trailern i cirkulationsplatsen vid Bomhus centrum.
...
Polisen har varit på platsen och gjort bedömningen att inte anmäla händelsen.
...
– Det här är beslut taget på plats och patrullen kanske tyckte att det var straff nog att släp och båt blev skadade, säger hon."

A
useless useless skrev:
Tyvärr verkar det vara fullt lagligt att åka omkring med en lös båt på vagnen.
[länk]

"Vid halv elva-tiden på onsdagen tappade en båtägare sin båt som var dåligt surrad på trailern i cirkulationsplatsen vid Bomhus centrum.
...
Polisen har varit på platsen och gjort bedömningen att inte anmäla händelsen.
...
– Det här är beslut taget på plats och patrullen kanske tyckte att det var straff nog att släp och båt blev skadade, säger hon."

I sådana fall hoppas jag försäkringsbolaget dömer olikt polisen. Vem som helst med lite bak pannbenet med båt vet att man inte kan lita på vinschen.

N Noseone skrev:
Funkar verkligen 90°sväng?
ja men man får förstås ”se upp”......:)

MathiasS MathiasS skrev:
korkat. Iprincip så finns ju allt som behövs för att göra rätt på släpvagnen redan.

Släpp ner balken i bakkant, surra i vagnen, lite upp fram så taket går fritt, surra i vagnen. Långt utstick framåt.
Balken är tung och kan ge upphov till för högt tryck på bilens drag om den inte avlastas i framkant.

Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Balken är tung och kan ge upphov till för högt tryck på bilens drag om den inte avlastas i framkant.
ja det går säker att klanta till det även om man lastar rätt principiellt, men det går utan minsta tvekan att köra en mycket tung balk på detta vis. Ju tyngre den är desto mer jämnvikt måste man ha => man får lasta lite högre upp och längre bak.

Alfredo Alfredo skrev:
En gubbe är väl inget...
[bild]
Sorry om den varit med tidigare. Osäker.
Hehe förvisso, men tycker det var roligt att se live. ;)

Är de inte ens rädda att taket kollapsar?
73006368_3452889854728846_2651349939648462848_n.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.