Såg denna förra vintern under en utflykt på Dominikanska Republiken. Lasten var bättre surrad än passageraren. :crysmile: Här gick det väl i ungefär 70-80 knyck på en slingrig och inte allt för bra väg.

• Person sitter ovanpå last på flak av snabbkörd lastbil på slingrig väg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jag tycker det ser ut som han håller sig i grenen. :thinking:

ceson ceson skrev:
Jag surrade aldrig pallyftaren utan ställde den i en Stop it.
[bild]
Bättre om man har en pall och köra in lyftaren i och lyfta lite så det bara står still. Står pallyftare i en sådan gummikloss och du blir tvungen att tvärnita och du har ömtåligt gods, ja då är det inte så ömtåligt längre :p

Alfredo Alfredo skrev:
Optimist? Kunnig och erfaren menar du väl. Upp i kanske hundra knyck och tvärnit ska du nog se att pallen flyttar sig bra mycket snabbar än vad din truck mäktar med. :cool::oops::giggle:
Haha precis. Frågan är var pallen stannar sen när de väger drygt 3 ton ;)

En annan rolig filur till chaffis. Skulle jobba en dag på semestern för att lasta 6 meters buntar. Bokningen var mycket tydlig med alla mått och dimensioner och vikt.
Det knackar på våningen ovan, och chaffisen bad mig att komma med godset. Jag svarade med att han får gärna hämta det själv men han får ta det en och en genom trappan =) Det ville han inte så han körde runt huset. Och när han såg vagnen med 6 meters kollit så blev han bra nervös för han hade inte plats ytterst. Han hade struntat i att läsa beskrivningen =) Så det tog väl en halvtimme för honom att möblera om innan jag med mm precision fick på denna bunt.

J jimbomas skrev:
Såg denna förra vintern under en utflykt på Dominikanska Republiken. Lasten var bättre surrad än passageraren.
En gubbe är väl inget...
Överbelastade lastbilar med passagerare och last på en dammig väg.
Skapa konto

Sorry om den varit med tidigare. Osäker.

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Kommer ihåg lite vagt när jag blev skickad till en kurs i lastsäkring med TYA en olycka med dödlig utgång.

Det skall ha varit ett stycke brodel i betong som stod på öppet flak. Men i med den vägde många ton så tyckte inte chauffören att det behövdes surra fast den.
Men när han kom i en kurva så börjar bron glida på flaket och välter ner på mötande personbil och krossar dem.

Någon som vet om det var i Sverige ?

Flygande mattor har jag läst om, men nu tycks det även finnas madrasser!
En madrass ovansidan av en svart SUV, ser ut att "flyga" när bilen kör.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Är det inte en spoiler?

• Haha
ichigo och 2 till
  • Laddar…
Finns en jäkla kul lastning på Facebook, från Ryssland tror jag, brädor på taket på en gammal personbil på det en pall med bruk och en pall med isolering. Tyvärr får man aldrig se när dom åker iväg

Cheesen
R Rkarlsson skrev:
Kommer ihåg lite vagt när jag blev skickad till en kurs i lastsäkring med TYA en olycka med dödlig utgång.

Det skall ha varit ett stycke brodel i betong som stod på öppet flak. Men i med den vägde många ton så tyckte inte chauffören att det behövdes surra fast den.
Men när han kom i en kurva så börjar bron glida på flaket och välter ner på mötande personbil och krossar dem.

Någon som vet om det var i Sverige ?
Det var i Norge

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
nino nino skrev:
Finns en jäkla kul lastning på Facebook, från Ryssland tror jag, brädor på taket på en gammal personbil på det en pall med bruk och en pall med isolering. Tyvärr får man aldrig se när dom åker iväg

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Noseone och 8 till
  • Laddar…
O fy f-n, vilka galningar.

Vilket bra takräcke.

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Ser inte ett dugg överlastad ut.
Ser nästan ut som att de skulle kunna vara utanför ett Ikea med tanke på husets färgsättning.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ja, att köra omkring med så lite luft i däcken är ju helt galet!

Tokslut Tokslut skrev:
[media]
Kallas inte en sån bil för lowrider?
:rofl:

• Haha
Tule54
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.