Imponerande viktfördelning!
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Undrar om han är på väg att dra upp båten med den där?

[bild]
haha måste ju vara troll bild? Rätt lång hävarm och lär ju inte orka med ett normalt kultryck utan åka i marken
 
boihus123 boihus123 skrev:
haha måste ju vara troll bild? Rätt lång hävarm och lär ju inte orka med ett normalt kultryck utan åka i marken
Kan ju vara en boggi
 
Det är väl en tom båtkärra som han "måste" transportera fast han inte har dragkrok?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Undrar om han är på väg att dra upp båten med den där?
Vi som har traktor tänker osökt på "trepunkt"
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Finns ju andra kreativa sätt att montera fast släp.
 
  • Gilla
  • Haha
maria01 och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
M MagHam skrev:
Vi som har traktor tänker osökt på "trepunkt"
Bra att du tänker på trehandsfattningen.. då bryter du inte benen
 
Detta dök upp på Facebook.
Inte direkt värsta surrningen men jag tyckte det var intressant information.
Skärmdump.

Lastbilssläp kraftigt överlastat med trämaterial, säkrat med spännband, vinter, polisiär text om överlastning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rickardg och 6 till
  • Laddar…
Jag skulle inte transportera så många osb-skivor på det där sättet oavsett släpets lastförmåga...
 
  • Gilla
pacman42 och 4 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Jag skulle inte transportera så många osb-skivor på det där sättet oavsett släpets lastförmåga...
Näe det behöver surras ihop till ett paket pga låg friktion mellan skivorna.

Jag höll själv på att göra en ofrivillig avlastning av detta några minuter efter att bilden togs, av någon anledning lossade jag spännband osv innan jag backat in släpet. Har en svag nedförsbacke på uppfarten och hela paketet kom på glid....

psx3000.jpg
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Näe det behöver surras ihop till ett paket pga låg friktion mellan skivorna.
Jag funderar på om det kan vara så att det på polisens bild är ett hopsurrat paket. Jag ser en mystisk utbuktning på presenningen, som skulle kunna dölja en läkt och ett spännband.

Och lite konstigt att polisen inte anmärker på surrningen annars.

Men f-n vet.
 
  • Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Vikten är lätt att verifiera. Att hävda bristande surrning är mer komplext.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vikten är lätt att verifiera. Att hävda bristande surrning är mer komplext.

Dessutom blev man ju redan av med körkortet här. Är det dåligt surrat blir det ju möjligen böter och en uppmaning att fixa surrningen innan man kör vidare.

I just detta fall kan ju surrningen vara ok om man dragit åt ordentligt, även om jag skulle undvika att surra så. Hade man bara dragit bandet som går framåt rakt ner istället så hade ju allt sett ok ut.
 
D Daniel 109 skrev:
Vikten är lätt att verifiera. Att hävda bristande surrning är mer komplext.
Jag skulle nog säga tvärtom, en otillräcklig surrning syns lätt och kan enkelt dokumenteras med foton medans vägning inte låter sig göras lika lätt vid vägkanten.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Just denna surrning ser ju i alla fall bättre ut än många andra som har visats upp. Det är ju rejäla spännband som används och inga "klena presentsnören"....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.