RoTe RoTe skrev:
Bilarna däremot... Hastighetsgränserna sänks på löpande band i Sverige och på vissa vägar är det rena sömnpillret att köra en modern säker bil i de låga hastigheter som satts.
Så det skulle vara ok för att folk inte skulle dö i olyckorna utan bara bli skadade?
Tokslut Tokslut skrev:
Jag minns när E4an närmast stockholm sänkte hastigheten till 90km/h från Järna, redan 6mil innan stan... (90-talet) det är 110km/h där nu, Tror inte det dör mer folk där nu än då
Det har ju t.o.m. höjts till 120 km/h på vissa ställen i Sverige, men det är inte heller samma sak som fri fart...

RoTe
N Nyikåk skrev:
Så det skulle vara ok för att folk inte skulle dö i olyckorna utan bara bli skadade?
Exakt denna anledning som man bygger om fyrvägskorsningar till rondeller. Inte för att minska olyckorna men minska allvarligheten i dessa.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Exakt denna anledning som man bygger om fyrvägskorsningar till rondeller. Inte för att minska olyckorna men minska allvarligheten i dessa.
Stämmer det ?
Här så byggde de först rondeller, men alla de små har blivit fyrvägskorsningar. Samtliga på genomfartsvägar i byarna som har riksvägar genom sig.

RoTe
R Rkarlsson skrev:
Stämmer det ?
Här så byggde de först rondeller, men alla de små har blivit fyrvägskorsningar. Samtliga på genomfartsvägar i byarna som har riksvägar genom sig.
Ja det var anledningen till "rondelldillet". Sedan har man nog kommit på att rondeller ger stor miljöpåverkan på högtrafikerade vägar och som vi vet är miljön på modet, eller var nyligen då...

Cheesen
Jag var förbi tyska verktygsladan på torsdag morgon och fick span på det här ekipaget...
En vit skåpbil med öppen bakdörr parkerad utanför en byggnad, lastad med verktygslådor och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Fairlane
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Jag var förbi tyska verktygsladan på torsdag morgon och fick span på det här ekipaget...
[bild]
Det är lugnt, när han lastat 100 gipsskivor till kan inget trilla ut.

• Haha
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[bild]
Nå, föraren är väl inne och köper spännband, det är ju väl förstängt framåt och åt sidorna och vad jag kan se rimligt många kg's last

Cheesen
F fribygg skrev:
Nå, föraren är väl inne och köper spännband, det är ju väl förstängt framåt och åt sidorna och vad jag kan se rimligt många kg's last
Det fanns inga spännande band på Lidl...

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja det var anledningen till "rondelldillet". Sedan har man nog kommit på att rondeller ger stor miljöpåverkan på högtrafikerade vägar och som vi vet är miljön på modet, eller var nyligen då...
Ah, våra rondeller var nån cm för liten. Sen var folk totalt dumma i huvudet och körde som i fyrvägskorsningar ändå så då ändrade de till korsningar och folk i byarna gnäller loss i lokala fb gruppen för att folk inte kan köra i rondellerna :D De vi inte har då.

RoTe RoTe skrev:
Ja, men de förändrade inte så att antalet olyckor ökade, så det en annan sak.

Cheesen Cheesen skrev:
[bild]
Skivorna är väl "lugnt" men resten av allt som ligger löst!

Cheesen Cheesen skrev:
[bild]
Mein Gott...

RoTe
N Nyikåk skrev:
Ja, men de förändrade inte så att antalet olyckor ökade, så det en annan sak.
Nu orkar jag inte leta statistik men var det inte så att olyckorna ökade i antal i en rondell jämfört med fyrvägskorsning? Dock sjönk antalet personskador som en sten.

Bild

• En person som klappar en stor häst stående på en släpvagn parkerad utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Peter_Ker och 12 till
  • Laddar…
Kunde de inte åtminstone photoshopat in en riktig häst istället för en ritad. ;)

• Gilla
DTanner och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.