R roli skrev:
Han får heller inte köra med baklämmen nedfälld då den skymmer både ljus och regskylt.
Dessutom kan den ju lossna.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Baklämmen åker väl dessutom ur gångjärnen rätt lätt i nerfällt läge…
Satt på en takterrass en gång med direkt utsikt över älven och tvåfiliga leden i Göteborg. (Henriksberg för lokalkändisarna)
Skramlar till där nere på vägen och en bakläm lossnar och glider som ett bowlingklot i filen bland rusningstrafiken. En skamsen hyrsläpsförare kommer efter en god stund springandes för att plocka upp skrotet. Inga personskador.

K Kirre2 skrev:
Dessutom kan den ju lossna.
Så kan det också vara, men på en del "billiga" släp går de inte att ta loss eftersom gångjärnsprinten sitter från olika håll. Hur det är på detta släpet går inte att se på bilden. Men risken är stor att gångjärnen är monterade så att den går att ta loss. Och då är det en ännu större fara än skymd regskylt.

R roli skrev:
Så kan det också vara, men på en del "billiga" släp går de inte att ta loss eftersom gångjärnsprinten sitter från olika håll. Hur det är på detta släpet går inte att se på bilden. Men risken är stor att gångjärnen är monterade så att den går att ta loss. Och då är det en ännu större fara än skymd regskylt.
Så är det kanske, den yttre delen av gångjärnen är ju ljusare och ser ut att sitta ihop med lämmen. Jag visste inte ens att den konstruktionen fanns!

R roli skrev:
Han får heller inte köra med baklämmen nedfälld då den skymmer både ljus och regskylt.
Det är lugnt! Den ramlar strax loss!

Edit: Den bollen var jag inte ens tvåa på...

A
R Rkarlsson skrev:
Fri fart kanske funkade förr när de knappt fanns bilar som gick så fort.
Fri fart idag hade aldrig funkat på motorvägar som till exempel E6 Malmö-Ängelholm, E22 Malmö ovanför kristianstad osvosv.

=)
Är det inte fri fart där? Problemet är väl att det alltid står still i alla filer?

maah maah skrev:
[bild]

Jag påtalade faktiskt för mannen med detta ekipage att lastsäkringen va bristfällig fick dock inget gehör.
Han klarar ett gupp i varje fall!

harry73
maah maah skrev:
[bild]

Jag påtalade faktiskt för mannen med detta ekipage att lastsäkringen va bristfällig fick dock inget gehör.
I och med att du visade registreringsskylten kan vi alla ringa Börje och fråga hur det gick med hemfärden :D
Eller så ber du en administratör att ta bort bilden

harry73 harry73 skrev:
I och med att du visade registreringsskylten kan vi alla ringa Börje och fråga hur det gick med hemfärden :D
Eller så ber du en administratör att ta bort bilden
Eller så struntar vi i båda alternativen. ;)

• Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Såg en bil som i mötande fil stannat på ett underligt ställe i en backe på en 2-1 väg och en dam sprang på sidan av vägen nerför backen. Sedan kom en bil nerifrån i rätt hög hastighet och körde över slalomskidan som flög åt sidan och damen var rätt nära att få den på sig.

• Ledsen
gone_fishing
  • Laddar…
Scouten skrev:
Är det inte fri fart där? Problemet är väl att det alltid står still i alla filer?
Verkligen inte. Är väl 110. Problemet på e6an är att typ ingen kan köra bil och lastbilarna är dumma i huvudet och bryter mot omkörningsförbuden. På e22 är de bara dumma i huvudet och fattar ingenting som samverkan i trafik. :D

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
För någon vecka sedan såg jag en pickup som hade lastad en skoter i lastutrymmet.

Problemet?

Skotern är längre än lastutrymmet så skotern står tippad med nosen nedåt längst in (närmast sätena på bilen) och bakre delen av skotern står och balanserar på baklämman. Ekipaget är fastspänt med ett litet spännband längs den bakre delen. Hann aldrig ta kort innan den försvann.

A
P Paulina123 skrev:
För någon vecka sedan såg jag en pickup som hade lastad en skoter i lastutrymmet.

Problemet?

Skotern är längre än lastutrymmet så skotern står tippad med nosen nedåt längst in (närmast sätena på bilen) och bakre delen av skotern står och balanserar på baklämman. Ekipaget är fastspänt med ett litet spännband längs den bakre delen. Hann aldrig ta kort innan den försvann.
Utan bild ser jag inte problemet.

G
Scouten skrev:
Utan bild ser jag inte problemet.
Väldigt svårt att se om det inte finns en bild :rofl:;)

Snöskotrar lockar fram det bästa säkerhetstänket…

• Person i reflexväst bredvid en bil med en snöskoter fastspänd ovanpå taket vid en bensinstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.