1 014 771 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Ja fy fan, döttrarna håller ju på med en billig sport, trav. I höstas åkte vi till Bergsåker, Sundsvall ca 20 mil enkel resa. Vi hade lånat en hästbuss typ storlek husbil men behövde en till bil för att det fanns endast 2 platser i bussen. Bränsle för drygt 2000 spänn + alla avgifter så det gick väl på 3500 för en dag, numera är det väl uppe i 5000. Vi har väl löst det genom att fått tillgång till ett hästsläp så vi kan dra det bakom vanliga bilen och slippa 2 fordon men det är inte roligt att dra ett hästsläp. Buss är mycket trevligare.
Går det ens att göra i dagens Sverige? Här i södraste nollåtta måste man in och lämna körkort/Mastercard innan de sätter på pumparna. Fortfarande maxgräns dock, har varit på dom sedan 2012 utan vidare framgång. Slutar med att jag tankar när nålen går under halvtank för att slippa hålla på och pula dubbla ggr. vid pumpenAlfredo skrev:
Cirkel Ks nya trick är automatbetalning, när det väl fungerar är det nog smidigt, men för mig med USA storlek på reg.plåt är det typ var 10e gång automatiken fungerar... (+ fortfarande max 1.500kr)
https://www.circlek.se/produkter-tjanster/blippa-bilen
Ja och nej och vet inteAlfredo skrev:
Ja, för det är belopp på kortet som reserveras innan man börjar tanka gör att det ska finnas täckning. Sedan dras det faktiska beloppet.
Nej, om macken tillåter att du tankar innan du visat dem kortet och de reserverar beloppet. Kanske går att få valfritt belopp reserverat, både högre om du vill tanka mer eller lägre om du ska tanka mindre och inte har täckning på kortet.
Vet inte, för att jag aldrig betalar i butik. Utom i USA där mitt kort inte fungerar i automaten. Då ska man in i butiken och gissa hur mycket som ska reserveras. Sedan tanka och sedan in och betala. Sjukt omständigt.