K Kane skrev:
Det är inget nytt. Har man gjort flera år när man tankar båten på sjömackar med dess gräns på 1500 kr.....:(
Då hade jag nog tur de gånger jag har tankat på sjömack. Senaste gången, fövisso okt-20, tankade jag för 3200:- utan att behöva göra flera "köp" på automaten.

R roli skrev:
Då hade jag nog tur de gånger jag har tankat på sjömack. Senaste gången, fövisso okt-20, tankade jag för 3200:- utan att behöva göra flera "köp" på automaten.
I Sthlm är det "standard" med 1500:- på obemannade mackar. Så det tar en del extratid när båtarna skall tankas.

B
useless useless skrev:
Ja, det är ett otyg. Än så länge får man iallafall lite drygt halvtank, men det är bara en tidsfråga innan man måste dra kortet tre gånger för att få fullt.

[bild]
61,60 liter = lite drygt halv tank skriver du, är hel tank c:a 120 liter? Det låter intressant, vad är det för fordon, jänkepickis eller något annat ballt?

• Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Har 140 liters tank på en hästtransport jag har lånat nån gång, har väl varit ca halvtank när jag hämtat den och lämnar igen den fulltankad som hyra. 100-120l brukar det gått i, den drar väl ca 1.4 milen med 2 hästar. Men sist jag lånade kostade väl dieseln runt 16-17kr så det börjar bli svettigt nu med barnens fritidsaktivitet.

A
V Ville_Vessla skrev:
Har 140 liters tank på en hästtransport jag har lånat nån gång, har väl varit ca halvtank när jag hämtat den och lämnar igen den fulltankad som hyra. 100-120l brukar det gått i, den drar väl ca 1.4 milen med 2 hästar. Men sist jag lånade kostade väl dieseln runt 16-17kr så det börjar bli svettigt nu med barnens fritidsaktivitet.
Drar den så jävligt, fast det bara är två hästar i den?!? Det är ju mindre än i min gräsklippare!

• Haha
  • Gilla
vitt_prio143 och 3 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Ja fy fan, döttrarna håller ju på med en billig sport, trav. I höstas åkte vi till Bergsåker, Sundsvall ca 20 mil enkel resa. Vi hade lånat en hästbuss typ storlek husbil men behövde en till bil för att det fanns endast 2 platser i bussen. Bränsle för drygt 2000 spänn + alla avgifter så det gick väl på 3500 för en dag, numera är det väl uppe i 5000. Vi har väl löst det genom att fått tillgång till ett hästsläp så vi kan dra det bakom vanliga bilen och slippa 2 fordon men det är inte roligt att dra ett hästsläp. Buss är mycket trevligare.
Vad kostar 20mil på en häst i foder och slitag?

A anis16 skrev:
Det vill du inte veta men nånstans runt 100 000 betalar vi per år totalt men då går dom ridskola också med Islandshästar

A anis16 skrev:
Foder är väl bara nån hundring, jag kan ju låna både hästbuss och släp till låg kostnad men räkna med 3000 + diesel för en buss och kanske 1000 för ett släp.

T
Kan vi släppa hästsnacket nu? Tack!

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
61,60 liter = lite drygt halv tank skriver du, är hel tank c:a 120 liter? Det låter intressant, vad är det för fordon, jänkepickis eller något annat ballt?
Inget ballare än en vanlig 'minibuss'. 100 liter tank och den drar run 0,75 liter per mil, så man behöver inte tanka så ofta.

• Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Kan vi släppa hästsnacket nu? Tack!
Ber om ursäkt men jag känner att en 4 år gammal tråd med över 3000 inlägg kan ha lite offtopic-skit ibland. Det handlade ju faktiskt om släp till att börja med.

• Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
Det svaja friskt om listerna som personen i baksätet höll fast, framförallt på 100-vägen.

• Person i baksätet håller fast långa lister ut genom bilfönstret på en väg med hastighetsskyltar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Det svaja friskt om listerna som personen i baksätet höll fast, framförallt på 100-vägen.
:seenoevil: Finns ju ett bättre sätt att göra det där på. Att göra rätt är ju så klart bäst, men om en person ska sitta och hålla i dem så hade det varit bättre att hänga ut armen och hålla dem utanför bilen och använda sidospegeln som stöd. Eventuellt en rem runt spegeln och lister också, så blir det ju lite mer säkert :rofl:

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Står.i
Underfundig lastning. Kändes faktiskt ok att köra bakom. Bemärk lastpall på tvärs i släpet som håller ute bågens ben mot släpets insidor.

• Bil som drar släp med stort metallgitter i form av en båge, säkrat med lastpall på tvärs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Står.i Står.i skrev:
Underfundig lastning. Kändes faktiskt ok att köra bakom. Bemärk lastpall på tvärs i släpet som håller ute bågens ben mot släpets insidor.
Ser väl rätt ok ut. Undrar om föraren har koll på hur högt det är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.