1 014 755 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 353 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 353 inlägg
61,60 liter = lite drygt halv tank skriver du, är hel tank c:a 120 liter? Det låter intressant, vad är det för fordon, jänkepickis eller något annat ballt?useless skrev:
Har 140 liters tank på en hästtransport jag har lånat nån gång, har väl varit ca halvtank när jag hämtat den och lämnar igen den fulltankad som hyra. 100-120l brukar det gått i, den drar väl ca 1.4 milen med 2 hästar. Men sist jag lånade kostade väl dieseln runt 16-17kr så det börjar bli svettigt nu med barnens fritidsaktivitet.
Drar den så jävligt, fast det bara är två hästar i den?!? Det är ju mindre än i min gräsklippare!V Ville_Vessla skrev:Har 140 liters tank på en hästtransport jag har lånat nån gång, har väl varit ca halvtank när jag hämtat den och lämnar igen den fulltankad som hyra. 100-120l brukar det gått i, den drar väl ca 1.4 milen med 2 hästar. Men sist jag lånade kostade väl dieseln runt 16-17kr så det börjar bli svettigt nu med barnens fritidsaktivitet.
Vad kostar 20mil på en häst i foder och slitag?V Ville_Vessla skrev:Ja fy fan, döttrarna håller ju på med en billig sport, trav. I höstas åkte vi till Bergsåker, Sundsvall ca 20 mil enkel resa. Vi hade lånat en hästbuss typ storlek husbil men behövde en till bil för att det fanns endast 2 platser i bussen. Bränsle för drygt 2000 spänn + alla avgifter så det gick väl på 3500 för en dag, numera är det väl uppe i 5000. Vi har väl löst det genom att fått tillgång till ett hästsläp så vi kan dra det bakom vanliga bilen och slippa 2 fordon men det är inte roligt att dra ett hästsläp. Buss är mycket trevligare.
Inget ballare än en vanlig 'minibuss'. 100 liter tank och den drar run 0,75 liter per mil, så man behöver inte tanka så ofta.B Blazermannen skrev:
Finns ju ett bättre sätt att göra det där på. Att göra rätt är ju så klart bäst, men om en person ska sitta och hålla i dem så hade det varit bättre att hänga ut armen och hålla dem utanför bilen och använda sidospegeln som stöd. Eventuellt en rem runt spegeln och lister också, så blir det ju lite mer säkerttttomten skrev: