1 015 795 läst · 4 623 svar
1016k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Idag låg det lite platta flyttkartonger och en aluminiumstege på Huddingevägen, en bit bort stod en bil med gallersläp och en Ferrari i vägkanten, hoppas att stegen inte mellanlandade på Ferrarin innan den hamnade på vägen...
Pallgafflarna vinklade lite uppåt och så är det säkert dåliga bromsar på den där så rullen kommer ingenstans . Han skulle säkert inte så långt heller så det spelade någon roll att folk får väja lite.H Hallerudsbo skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 156 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 156 inlägg
ja va inte bara folk som väjde.mexitegel skrev:
Han fick köra utanför asfalt kanten iblan med för att lastbilarna skulle komma förbi på en del ställen.
Men som sagt han skulle ju bara raka vägen hem
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 926 inlägg
De har inte undantag från att vara trafiksäkra, vilket betyder att de måste fortfarande lastsäkra vad de nu kör. Och oavsett fordonsbredd får man inte tvinga ut andra från körbanan.K knipo skrev:
Jag skrev inte att de har undantag från lastsäkring.tveksamt skrev:
De har ett undantag på maxbredd på fordon, vilket var det som nämndes i tråden.
Åkte bakom en bil en mörk kväll för flera år sedan, bagageluckan var halvt öppen och en bänkskiva stack ut. Den syntes knappt i mörkret. När luckan åker upp syns en livrädd kvinna som halvligger på de fällda baksätena, hon håller i bänkskivan så hårt hon kunde.
Snackade med föraren när han svängde av, han förklarade att läget var lugnt, han körde ofta där så han kunde minsann vägarna.
I flera år hade jag bild på det hela där kvinnans livrädda uttryck syntes, tyvärr hittar jag inte bilden.
Snackade med föraren när han svängde av, han förklarade att läget var lugnt, han körde ofta där så han kunde minsann vägarna.
I flera år hade jag bild på det hela där kvinnans livrädda uttryck syntes, tyvärr hittar jag inte bilden.
Det gäller bara vid transport mellan gården och åkern, så du får inte ta din 9-meters skördeströska och åka på semester.K knipo skrev:
Inget att orda om egentligen, men nog tycker jag det är tydligt att jag syftade på bredden.Demmpa skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men strunt i det.
Det står i alla fall att läsa i Trafikförordningen, som det mesta annat som rör trafik.
Redigerat: