Fairlane Fairlane skrev:
Nu är det inte jag på någon av bilderna, men jag skulle absolut kunna dyka upp med mina lastningar om bilder tas innan jag lastat klart. Det har hänt mer än en gång att jag lastar så att det ska vara lätt för personalen att ta betalt och sen åker jag ur hallen och ställer mig vid sågplatsen och sågar till det jag ska ha innan jag börjar lasta ordentligt.
Det värsta som finns när det är mycket folk på en brädgård är de som har 20 olika sorter, och uppå allt efter de varit inne och betalt ska surra i 20 minuter. Har man kunnat köra fram till betalningskön så kan man köra utanför grindarna till den större parkeringen och inte stå mitt i körbanan där inne :D

Har man bara samma sort surrar man det snabbt där man lavat på.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Dagens vända till Byggmax.

[bild]
Jag är mest bekymrad över Byggmax takrännor! :surprised::D

• Gilla
  • Haha
Ingenjören och 8 till
  • Laddar…
Det är alla som lastar långt virke på gallersläp som slår till rännorna när de svänger :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Detta måste ju ändå kvala in i denna tråden :surprised:

Efterlysning av en vit Ryds 510 motorbåt som hittats på en bro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
.

• Bil kopplad till ett släp framför lagerhyllor inuti en byggvaruhus med Marbodal-skylt.
    Skapa konto
  • SUV med släpvagn i ett lager med pallar av byggmaterial och företagsskylt på väggen.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
calibramicke och 6 till
  • Laddar…
Riddare av det Raka Spåret?:thinking:

Om man binder ner bakluckan med en handduk kanske det kan räknas som flaggning. Och det högsta paketet kan tänkas hållaskvar av luckan. Men resterande hade noll och ingen surrning. Som plåster på såren körde man under 80 så lastbilar köade bakom, eller körde långsamt om samt varningsblinkers på… Fint farthinder på E6 med andra ord, men vad gör man inte för att stödja IKEA så här i coronatider.

• Bil med öppen baklucka och otillräckligt säkrade paket kör på motorväg med varningsblinkers.
    Skapa konto
  • Bil med delvis öppen baklucka håller fast överlastad kartong vid sidan av vägen.
    Skapa konto
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
A
"Våga vägra takräckeklubben" i farten igen:D

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
"Våga vägra takräckeklubben" i farten igen:D
Takräcken är inget bra! Släp ska man ha, fattar inte varför de inte har släp, bilen ser ut att ha krok!

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
A
Takräcke har man alltid med sig.

G
W Willewonka skrev:
.
Ska ju raka vägen hem så det är lugnt ;):rofl:

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Detta måste ju ändå kvala in i denna tråden :surprised:

[bild]
Jag kan tänka mig att erkänna att det var jag.
Får väl en del böter och kanske tom indraget körkort för dålig lastning.
Men det är en fin oc dyr båt. Borde bli en plusaffär även om jag måste ta om kortet. 8

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Om man binder ner bakluckan med en handduk kanske det kan räknas som flaggning. Och det högsta paketet kan tänkas hållaskvar av luckan. Men resterande hade noll och ingen surrning. Som plåster på såren körde man under 80 så lastbilar köade bakom, eller körde långsamt om samt varningsblinkers på… Fint farthinder på E6 med andra ord, men vad gör man inte för att stödja IKEA så här i coronatider.
Lite på samma tema - min vapendragare i baksätet fotade detta ekipage. Jag såg då absolut ingen surrning någonstans. Tur att fotöljen var mjuk i alla fall för bakluckan hoppade upp och ner med soffan slåendes mot bakrutan i fartguppen.
Bil med öppen baklucka och en osäkrad soffa som sticker ut på vägen.
Skapa konto

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
Från nätet:
84686391_1652810371528790_1195904416318750720_n.png

• Haha
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Morgonens skräckexempel. Gummistroppar fäst på ena sidan, släpvagnsbaklemmen ligger helt löst. Läge att hålla väääldigt god marginal som efterföljande fordon. Släpvagn med löst liggande baklem och träplank, säkrade med en gummistropp på en parkeringsplats.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
calibramicke och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.