Dragkroken på en vit Ford Focus med rostiga element och regskylt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kom å tänka på den här som en lokal förmåga här hemma drog såhär i ca tio mil, har ingen bild på hela ekipaget men är en Ford focus och en segelbåt modell större, en kilometer från sitt mål blev han stoppad av polisen och tappade körkortet

S
H Hamre268 skrev:
[bild]
kom å tänka på den här som en lokal förmåga här hemma drog såhär i ca tio mil, har ingen bild på hela ekipaget men är en Ford focus och en segelbåt modell större, en kilometer från sitt mål blev han stoppad av polisen och tappade körkortet
Hellre tappa körkortet än att tappa båten. :rofl:

• Gilla
Hamre268
  • Laddar…
H Hamre268 skrev:
[bild]
Det såg ut som skitsvets på kulhandsken, svårt att se.
Men hur fan kan man svetsa så fult :D

R Rkarlsson skrev:
handsken är bara ditlagd sitter inte fast i själva båtvagnen är bara där för att då kunde tydligen inte vagnen hoppa lös

A
R Rkarlsson skrev:
Jag ser ingen svets på handsken alls?:)

Ser ingen svets alls på själva kulhandsken.

Ser ut att vara en lös kulhandske som används som ”säkerhet” så att inte båttrailern kan hoppa av om träkilen skulle försvinna.

S sinuslinus skrev:
Hellre tappa körkortet än att tappa båten. :rofl:
Focus föraren kan väl inte ha nått körkort?

H Hamre268 skrev:
handsken är bara ditlagd sitter inte fast i själva båtvagnen är bara där för att då kunde tydligen inte vagnen hoppa lös
Handyman 1 skrev:
Jag ser ingen svets på handsken alls?:)
Haha jag såg så dåligt. Då var det riktigt illa.

Häromveckan träffade vi på några som inte hade lastsäkrat ordentligt. Vi kom som första bil när bilen står i ena körfältet, släpet halvvägs över andra och båten bakom släpet för att effektivt spärra av 70-vägen i en kurva där alldeles för få håller hastigheten.

Herrarna såg lagom förvånade och chockade ut, på med varningsblinkers sen hoppade sambon och jag snabbt ut för att hjälpa dem lyfta på 5m-båten på trailern igen.

Lastsäkringen bestod av vinschen där spärren hade släppt.
Personer justerar en båt på släp parkerade på en väg, synliga genom en bilruta.
Skapa konto

Fotot är av förklarliga skäl taget då båten är på plats igen då det är dumt att blockera vägen längre än nödvändigt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
H
H Hamre268 skrev:
[bild]
drog en båt på liknande sätt för 20 år sedan.
På med dragstången på kulan sen på med handsken.
Band handsken mot dragstången så den inte snurra.
Båt och kärra hade vikt på 2 ton.
Prata med polisen före vi körde och det var helt okej så länge det var lgf skylt på och vi höll 30 så godkände dom de. Transporten

Trafikstockning på motorväg med vägskyltar till Frölunda Torg och Näset.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
Vad är det som de har tappat på söderleden? En förpackning med cellplast?

Det är lika fascinerande varje gång folk springer omkring i trafiken utan varningsvästar, men man kanske inte ska förvänta sig det (heller) i detta fallet...

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Haha det där var min skräck också när jag åkte hem från Poolstore för 10 år sedan. Det blev INTE motorvägen från Täby till södra stockholm....

IMG_1174_www.jpg

• Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Ibland undrar jag... Grannen ska sälja en fyrhjuling och imorse kom det en lirare och kollade på den. Han hade, helt seriöst, tänkt att lasta den på takräcket på Passaten han kom i. "Vi kan väl rulla upp den på några brädor"... Man enades snabbt om att det nog var bättre att hyra kärra. Lastspännare var uppenbarligen ett okänt begrepp så grannen fick sälja ett par begagnade sådana också. Folk är inte kloka.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.