1 053 193 läst · 4 853 svar
1053k läst
4,9k svar
Skräckexempel på lastsurrning
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 084 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 084 inlägg
1. Det kan vara så att takräcket/taket inte klarar av att ta bärlinor i de storlekarna och längder pga vikt.maah skrev:
1. Om man har ett takräcke, varför inte använda det?
2. Om man nu istället hyr ett släp, varför då inte använda det som man ska och fälla ned lemmarna?
3. Om man nu inte gör något av ovanstående rätt kan man väl åtminstone surra det korrekt.
Ser ut som att den där lasten skulle hamna på taket vid första inbromsning.
[bild] [bild]
2. Då skulle man behöva ha klart mer bakom släpet vilket skulle ha skapat negativt kultryck.
3. Man kunde ha lagt på slängarna av spännbanden på ovan reglarna och därmed skapat mer tryck.
Men sen kan man som det frågats ovan vad det som gör att bilen står på ändan. Betongsäckar i bakluckan kanske? Om så lägg de på släpet istället
Lasten hamna på taket? Nä tror jag inte. Så fel ser det inte ut.
Det mest korrekta hade ju givetvis varit att ha skjutit fram brädorna så han kunde fördela vikten av lasten både på takräcket och kärranmaah skrev:
1. Om man har ett takräcke, varför inte använda det?
2. Om man nu istället hyr ett släp, varför då inte använda det som man ska och fälla ned lemmarna?
3. Om man nu inte gör något av ovanstående rätt kan man väl åtminstone surra det korrekt.
Ser ut som att den där lasten skulle hamna på taket vid första inbromsning.
[bild] [bild]
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 991 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 325 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 189 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 991 inlägg
Örk. Haki-ställning. En av mina favorit-hatsaker att lasta. Jag är säker på att jag gjort bättre ifrån mig än på bilden iaf. Jag får kanske lägga upp bilder i tråden "recensera min lastning" nästa gång. Jag brukar stanna efter en liten sträcka och efterdra. Det går alltid att dra förvånansvärt mycket när lasten fått skaka lite.Dizzy84 skrev: