R Rkarlsson skrev:
Kändes lätt för vindkraftverk.

Kunde inte en civilist med lite armstyrka hjälpt till och lyfta upp de 100 kilona på flaket igen :p Det var vad jag värmde upp med vid marklyft i mina bästa dagar.
En sån här var det som rullade av släpet:
120641171_3593999373957354_4704360939854511949_o.jpg

Anna_H Anna_H skrev:
En sån här var det som rullade av släpet:
[bild]
Vilken panik som chaffis man måste få när det rullar iväg. Kan bli riktigt illa om någon bil råkar komma ivägen.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Vilken panik som chaffis man måste få när det rullar iväg. Kan bli riktigt illa om någon bil råkar komma ivägen.
Färdväg och tider för dessa "fartyg" är noga deklarerade i förväg. Bilden är från korsningen mellan väg 45 och väg 62, men det var en likadan som tippade längre söderut.

Men väger den bara 100 kg så är det nog inte så farligt. Det stod ju så i tidningen, och då är det sant!

Tunt gods i den gissar jag... :rolleyes:

• Gilla
  • Haha
Violina och 1 till
  • Laddar…
M Mr B skrev:
Tunt gods i den gissar jag... :rolleyes:
Ja, jag vet vart transporten var på väg.

Vindkraftverksdelar skadade på marken, demonterad vindkraftsturbinvinge och turbinpelarnärbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
På tal om de vingarna,går det att återvinna de ännu,läste att de kasserade bara grävs ned runt om i världen:thinking:

Handyman 1 skrev:
På tal om de vingarna,går det att återvinna de ännu,läste att de kasserade bara grävs ned runt om i världen:thinking:
Energiåtervinning borde fungera bara man får in materialet i pannan :)

A
Ja,handlar bara om tillräckligt hög temperatur:)

• Gilla
1
  • Laddar…
harry73
H HSP skrev:
ang blanda i det i betong blir väl resultatet i slutändan att det inte går att återvinna i fler steg.... svårt att sortera ut glasfibren ur betongen.
Krossad betong går bra att använda i ny betong (istället för bergkross) eller som bärlager under asfaltvägar. Att det då skulle finnas lite glasfibrar från ett vindkraftverk, är inget problem.

A
Propellerskatt kanske?

• Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Att det då skulle finnas lite glasfibrar från ett vindkraftverk, är inget problem.
Inte första gången, men andra gången massorna ska återanvändas blir det problem.

• Gilla
Bagarn1
  • Laddar…
harry73
MathiasS MathiasS skrev:
Inte första gången, men andra gången massorna ska återanvändas blir det problem.
Det får du förklara för jag förstår inte

harry73 harry73 skrev:
Det får du förklara för jag förstår inte
jag menar att första gången kan man besluta att man kan använda material med plast i. Dock har vi inget system för att hålla koll på vilken typ av massor som använts för 30 år sedan vilket gör att man då kommer sprida plasten lite överallt.

Skåpbil med öppen bakdörr där långa träbrädor sticker ut, parkerad vid vägkanten omgiven av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skramlade gott när de körde över fartguppen och vi har 9st mellan närmsta bygghandel och backen jag fotade i.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.