A
Kanske inte vore så dumt med ett obligatoriskt släpvagnskörkort trots allt,en liten kurs i lastsäkring på grodnivå iaf:thinking:

• Gilla
Andreas_kalmar och 5 till
  • Laddar…
Skulle inte vilja ha stuprören monterade hos mig, dom lär vara rätt repiga :rolleyes:
Dessutom var överhänget på rännan dryga metern...utan flagg.

• Långt överhängande stuprör utan flagg på bakre delen av en lastbil, synliga repor och varningstriangel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Såg en byggbil idag med takräcke. På den låg en tvåtum fyra lastsäkrad med två kattstrypare.

Jag hade tänkt berätta en historia om mitt överlastade släp, men jag orkar inte dra det nu.

• Haha
  • Gilla
Peter_Ker och 19 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
Jag hade tänkt berätta en historia om mitt överlastade släp, men jag orkar inte dra det nu.
Tungt... :rofl::crysmile:

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
useless useless skrev:
Då väntar vi tills du "orkar", hoppas vi inte behöver vänta förgäves.

useless useless skrev:
Synd, den var säkert viktig.

Mats-S
useless useless skrev:
Jag hade tänkt berätta en historia om mitt överlastade släp, men jag orkar inte dra det nu
Koppla det på bilen så går det nog lättare att dra det ... eller orkar inte bilen heller med det :cool:

G
Mats-S Mats-S skrev:
Koppla det på bilen så går det nog lättare att dra det ... eller orkar inte bilen heller med det :cool:
Så jävla tungt att det inte går att lyfta upp det på draget ens :surprised::p

Räknas hela korgen som flagga?

Lastbil som transporterar en stor orange tank på en väg med trafikskyltar som pekar mot Malmö och Oslo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
claym
  • Laddar…
Bromsarna tar ojämnt.

• Haha
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
G
Dizzy84 Dizzy84 skrev:

[bild]
Den är ju ganska nära röd. Så typ kanske.

G
Dizzy84 Dizzy84 skrev:

[bild]
Japp, om lasten har en väldigt "synlig" färg så funkar det också (y)

Med tanke på hur körskoleboken tycker att det ska se ut så förstår jag att det ser ut som det gör på vägarna... Korrekt last (enligt bild) är utmärkt med vitt fram, rött bak och max 20 cm åt sidorna och släpet ska gärna lastas med ett rejält negativt kultryck.
Så släpet från brädgården är nästan "by the book"...

Mats-S
G GammelMan99 skrev:
Japp, om lasten har en väldigt "synlig" färg så funkar det också (y)
Tror nog att korgen måste svaja ordentligt också för uppfylla kravet som "flagga" :oops:

• Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.